دانلود تحقیق و مقاله و پروژه دانشجویی و دانش آموزی در مورد خلقت

تعداد 100 مورد تحقیق دانش آموزی و مقاله و پروژه دانشجویی مرتبط با موضوع خلقت در سایت یافت گردید:

مقدمه: قرآن، آغاز آفرينش انسان را از خاک دانسته است «خلقه من تراب‏» (28) «خلقک‏من تراب ثم من نطفه‏» (29) ، «خلقکم من تراب‏» (30) ، «خلقکم من تراب ثم من نطفه‏» (31) ، «خلقناکم من تراب ثم من نطفه‏» (32) ، بعد خاک با آب آميخته و گل شد «خلقکم من طين‏» (

هدف از خلقت جهان هستي چيست؟ با کمي تفکر متوجه مي شويم که در اين عالم تنها موجودي که از ويژگي هاي خاصي برخوردار است انسان مي باشد که تمامي موجودات در خدمت او هستند. حديثي قدسي از خداوند در اين باره: يابن آدم خلقت الاشياء لاجلک معني حديث «اي انسان همه

و او همان است که آسمان ها و زمین را در حالی که تخت [سلطنت] او بر آب بود در شش روز بیافرید... هود:7 عرش به معنای سقف و کنایه از قدرت و سلطنت است؛ و منظور از شش روز شش دوره است که هر دوره ممکن است میلیون ها و یا میلیاردها سال باشد؛ و شاید این شیوه خلقتْ علم و حکمت و قدرت و عظمت پروردگار را بهتر بنمایاند. درباره خلقت عالم چند مطلب مهم از قرآن فهمیده می شود: 1) منشأ آفرینش آب بوده ...

مقدمه: قرآن، آغاز آفرینش انسان را از خاک دانسته است «خلقه من تراب‏» (28) «خلقک‏من تراب ثم من نطفه ‏» (29) ، «خلقکم من تراب‏» (30) ، «خلقکم من تراب ثم من نطفه ‏» (31) ، «خلقناکم من تراب ثم من نطفه ‏» (32) ، بعد خاک با آب آمیخته و گل شد «خلقکم من طین‏» (33) شیطان اشاره به اینجا داشت که لب به اعتراض گشود و گفت: «ءاسجد لمن خلقت طینا» (34) ابلیس گفت: آیا براى کسى که از گل آفریدى سجده ...

مقدمه 1- از کجا آمده ايم: سرآغاز هستي 2- براي چه آمده ايم: هدف زندگي 3- به کجا خواهيم رفت: سرانجام حيات و به عبارت ديگر حس کنجکاوي او را وادار مي کند که راز هستي و معماي خلقت را درک کند او پيوسته مي خواهد سرآغاز و سرانجام هستي را بداند و هدف از خلقت

خلقت عبس نيست عالم را جهان گفتند چون پيوسته در جهش حيوتي است و دم به دم جهنده است از اين معني عارف تعبير به تجدّد امثال در ماسوي الله مي کند و حکيم به حرکت جوهري در طبيعت. و حرکت منقسم بر دو نوع است: حرکت وجوديه و حرکت ايجاديه که در منظر عارف حرکت و

مقدمه هر موجودي در جهان ابتدائي دارد و انتهايي ، تولدي و موتي ، رشد و کمالي و بهاري . وقتي بهار مي شود ، گويا که زمستان نبوده است ، گويا که آن همه شبهاي تيره و سرد و يلدائي ، جان بوستانها از سموم نفس زمستان نيفسرده است و خون حيات و زندگي در ناي خشک

تعريف آزادي : در اين باره تعريف هاي بسياري وجود دارد ولي ساده ترين تعريفي که شده اين است : « آزادي فقدان مانع و جلوگيري است»1 اين تعريف اگرچه ساده است اما مبهم و چند پهلوست و بر اساس آن قضاوت در باب خوب يا بد بودن آزادي نيز بسيار مشکل خواهد شد . در

امام سجاد فرمودند در مسجد اموي دمشق در حضور يزيد (ل) در زنجير بودم به او گفتم به من اجازه دهيد سخن گويم گفت بگو ولي ناهنجار نگو حضرت فرمود من در خانداني هستم که ناهنجنار نگويم، بلکه مي خواهم بگويم که اگر رسول الله (ص) مرا در زنجير مي ديد به نظرت چه

يکي از اساسي ترين مسائل بشري از بدو خلقت تا به امروز تامين نياز هاي تغذيه اي انسان بوده است که با افزايش جمعيت فزوني يافته به طوري که انگيزه نخستين فعاليت هاي کشاورزي و دامپروري را قبل از انجام هر فعاليتي ، نزد انسان هاي نخستين ، ناشي از اين نياز مه

مقدمه: عدل الهى يکى از مباحث مهم در اسلام است. در اين مقاله عدل در خلقت و عدل در قانونگذارى (تشريع) و رابطه عدل با حسن و قبح عقلى مورد بحث قرار گرفته است. يکى از مسائلى که درعلم کلام مورد بحث واقع شد مساله عدل الهى بود، که آيا خداوند عادل‏است‏يا نه

آيات قرآن يه هر يدام در جائي قرار دارد به تفصيل تاريخ بشريت را بيان يرده، و حاصل اين تفصيل اين است يه نوع انساني (البته به تمامي انواع انسانها يه حتي شامل ساير ادوار بشريت هم بشود) بليه اين نوعي يه فعلاً نسلش در روز زمين زندگي مي يند نوعي نبوده يه ا

ما مي خواهيم به عنوان يک مسلمان به اين دستور قرآن کريم که مي فرمايد : « فلينظر الانسان مم خلق» 1 پس بايدانسان توجه کند به چگونگي خلقت خود عمل کرده وان مباحث رابطور گسترده تروبااستفاده از منابع علمي موجود به ياري خداوند ادامه دهيم. ازابتداي آفرين

چکيده مقاله بحث پيرامون مديريت منابع انسانر در هر مکتبي از جمله در مکتب اسلام مستلزم شناخت انسان و خصوصيات او مي‌باشد . انسان از نظر اسلام داراي خلقتي مستقل و جدا از خلقت ساير موجودات عالم است . از ابتداي حيات خو داراي تمدن و زندگي مبتني بر قوانين

يکي از آفريده هاي خداوند موجودي است به نام جن. اين موجود همانند انسان داراي تکليف است و هدف از خلقت او، همانند انسان، عبادت و بندگي خداوند است. قرآن در سوره ذاريات آيه 56 و سوره الرحمان آيه 15 ميفرمايد:«جن موجودي است که از آتش آفريده شده است.» (و خل

به نظر مي رسد که در مقام خلقي و آفرينش پس از حکم امر الهي، زن به عنوان ماهيت برگرفته و با منشاييت مرد پديد آمده است و از نظر خلقي وابستگي تام و تمامي به مرد دارد. آنچه درپي مي آيد بيان گوشه هايي از حقوق متقابل زن و شوهر از ديدگاه قرآن است. نويسنده

علم پزشکي روز به روز در حال پيشرفت و توسعه است، در روزگار ما همراهي دو کلمه قرآني و علم بعضي از اشخاص را به تعجب وا مي دارد بخصوص اگر بدانند که نتيجه بحث نيز گزارشگر هم آهنگي اين دو با هم است . قرآن معجزه جاويد زمان است، هر چند سالها از نزول آن گذ

شايد به جرات بتوان بحث در وادي موجودات ماوراءالطبيعه را به قدمت تاريخ بشري دانست،چه در ميان عوام وچه در ميان روشنفکران،دانش پژوهان و محققين هر عصر.از اين رو بعد از گذشت قرن ها اين بحث هنوز هم به همان تازگي دنبال شده و چنانچه وقتي نوشته اي،گفتگويي،دا

به نام خدا مقدمه لزوم پوشيدگي زن در برابر مرد بيگانه يکي از مسائل مهم اسلامي است. در خود قرآن کريم درباره اين مطلب تصريح شده است. علي هذا در اصل مطلب از جنبه اسلامي نمي توان ترديد کرد. در اينجا مباحثي مثل علل پوشش، فلسفه پوشش از نظر اسلام، اير

خطبه هاي علي عليه الاسلام قسمت برگزيده خطبه هاي اميرالمؤمنين عليه السلام و فرمان هاي او که در آن گزيده سخنان آن حضرت آمده که مانند خطبه هاست،‌گاه در مجلس خاص و در جنگ هاي معروف و پيشامدها ايراد شده است. خطبه اي است از آن حضرت ستايش و تعظيم خداوندي

اشاره: تاريخ گهربار اسلام مرهون خون­هاي پاک و ارزشمندي است که نثار اين شجره­ي طيبه گرديده است؛ شهداي گرانقدري که از آغاز ظهور اسلام تا کنون، از جنگ بدر، احد و احزاب تا شهيدان راه فضيلت عصر حاضر گوهر وجودي خويش را با انديشه­ي ناب محمدي صيقل داده­اند.

مقدمه موضوع ابليس نزد ما امري مبتذل و پيش پا افتاده شده که اعتنايي به آن نداريم ، جز اينکه روزي چند بار اورا لغت کرده و از شرش به خدا پناه ميبريم و بعضي افکار پريشان خود را به اين جهت که از ناحيه او است تقبيح ميکنيم . و ليکن بايد دانست که اين موضوع

مصرف انرژي در دنياي امروز به طور سرسام آوري رو به افزايش است . بشر مترقي امروز ، براي توليد آب آشاميدني ، براي توليد مواد غذايي و براي کليه کارهاي روزمره خود به استفاده از انرژي نياز دارد و بدون آن زندگي او با مشکلات فراواني روبرو خواهد بود . طبق بر

تعليم وتربيت از ديدگاه ابن سينا ابن سينا نخستين فيلسوف اسلامي است که در زمينه‏ي مسايل آموزشي، به گونه‏اي عميق انديشيده است. اکنون بر آنيم روشن کنم ابن سينا چگونه توانست برپايه‏ي ديدگاه‏هاي افلاطون و ارسطو و در عين وفاداري به تعليمات قرآني، سيستم خود

چکيده : از بهترين و عالي ترين اعمال ديني ، امر نماز است که اسلام به آن توجه زيادي کرده است و براي آن آثار و فوائد زيادي در آيات و روايات مطرح نموده است ، اگر چه عبادت در تمام اديان آسماني وجود دارد و ليکن بهترين و زيباترين نوع عبادت همين نمازيست که

1 توحيد ذاتي: يعني براي خداوند شبيه و مانندي وجود ندارد: اخلاص 41 2 توحيد صفاتي: يعني صفات خدوند مانند علم و قدرت و حيات عين ذات اوست: فاطُِرالسَّمواتِ وَ الاْرضِ جَعَلَ لَکُمْ مِنْ اَنْفُسِکُمْ اَزْواجًا وَ مِنَ اْلَاَنعامِ اَزْواجًا يَذْرَوُم فيه

آنکه « بنده » آفريدگار است و اين بندگي را احساس مي کند و مي داند و باور دارد ، در برابر او ، مطيع فرمان است و در پيشگاهش سر بر خاک مي نهد و قامت خم مي کند و به سجده مي افتد و با وي راز مي گويد و نياز مي طلبد و آن خالق بي همتا را که سررشته دار اوست ،

عبادت ، به معناي اظهار ذلت ، عالي ترين نوع تذلّل و کرنش در برابر خداوند است . در اهميت آن ، همين بس که آفرينش هستي و بعثت پيامبران (عالم تکوين و تشريع) براي عبادت است . خداوند مي فرمايد : «و ما خلقت الجن و الانس الا ليعبدون» هدف آفرينش هستي و جن و

سپاس خداوندی را درخور است که به برکت اصحاب کسا، عرش و فرش بیافرید و نعمت در آن بگسترانید و از برای جانشینی خود بر روی زمین انسان را از ماند آبی گندیده بسرشت و برای هدایت او پیامبران فرستاد. درود برون از شمارش بر خاتم پیامبران که با ارائه رسالتش دین خدا را استواری بخشید و بشر را به راه راست رهنمون شد و با وانهادن قرآن و عترت پاک، چراغ شریعت را تا قیام قیامت بیافروخت. و سلام بر ...

برزخ در لغت به معناي زمين و يا مکاني است که برزخ؛ حيات پس از مرگ بين دو چيز فاصله انداخته است. اما برزخ در اصطلاح قرآن، روايات و مجموعه تعاليم اسلامي به معناي عالم پس از مرگ و حدفاصل بين دنيا و آخرت است. شايد بتوان ادعا کرد که برزخ بدين معنا نخستين

انسان چيست و چه ويژگي هايي دارد ؟ انسان موجودي است در عالم هستي که عالم هستي به خاطر اوست و از مسلّم ترين پديده هاي جهان است : ليکن از ناشناخته ترين آنهاست.با وجود اين همه ، علم و اطلاعاتي که درباره انسان جمع آوري شده است. هنوز هم به بعضي او را ، مو

تربيت بدني و ورزش ، هم از ديدگاه تاريخ و هم از ديدگاه فرهنگ، به اين دليل که با ملل مختلف جهان سروکار دارد جالب و شايان توجه است از ديدگاه تاريخ و با تحقيق در ادوار گذشته مي توان فهميد که کدام ورزش در کدامين سرزمين شکل گرفته است و چگونه به کشورهاي دي

ادله اي بر فطرت خداجو ي انسان پرسش: کدام يک از آيات قرآن کريم بيانگر فطرت خدا جوي انسان است ؟ آيا دليل ديگري هم براين امر وجود دارد؟ منبع پاسخ: پايگاه حوزه6886، 6886 پاسخ: چيست فطرت فطرت واژه‏اي عربي از ماده (ف، ط، ر) است . «فطر» در عربي به معني

تاريخ سجده پس ازآ نکه خداوندآدم راآفريدبه فرشتگان دستورداد تا براي او سجده کنند. همه سجده کردند جزابليس وخداونداورا بخاطرهمين نافرماني ازدرگاه خود راند.اين ماجرا را قرآن بارها تکرارمي کند و مي دانيم که تکرارهاي قرآن بي دليل نيست.اي انساني که همه ي

توحيد در قرآن مقدمه: توحيد و يکتايى خداوند متعال يکى از اصول اعتقادى اسلام و همه اديان ابراهيمى است. در قرآن کريم در آيات زيادى به اين مسئله اشاره و بر آن استدلال شده است: از جمله آيات 163 و 164 سوره بقره است که براى آشنايى بيشتر با مطالب نورانى اي

مسئوليت کيفري ناشي از عمليات ورزشي چکيده : قانون اساسي جمهوري ايران در اصل سوم به صراحت از تربيت بدني به عنوان يکي از مهمترين راستاي نيل به اهداف نظام نامبرده و دولت را موظف نموده که با به بکارگيري تمامي انکانات از اين وسيله نيز استفاده نمايد . قان

مقاله اي در خصوص بررسي حقوق زن در اسلام : ( صنم نوروزيان کارشناس حقوقي وزارت صنايع و معادن ) مقدمه: انسان از گذشته‏هاى دور تا به امروز در پى شناسايى حقوق خويش و در جهت تأمين‏و تضمين آن، همواره قربانى داده است. پرداخت هزينه‏هاى سنگين در اين راه به

مقدمه براساس اخبار وتعاليم پيشوايان معصوم دين و دلالت و بعضي از آيات قرآن قيامت بوقوع نمي‌پيوندد مگر اينکه دو مرحله پيش از آن طي شود يکي ظهور حضرت مهدي (عج) و ديگري رجعت هر يک از اين دو مرحله شباهت و سنخيتي باقيامت دارند و بعبارت ديگر مراحل نازله آ

طبق تحقيقات در کتب مختلف روايي و فقهي بزرگان هيچکدام از اين کتب که تعداد آنها نيز کم نبوده روايتي که به طور مستقيم ولالت بر جرمت سقط کند يافت نمي شد. در تأييد اين گفته سخن چندي از بزرگان را نيز مي توان اضافه نمود مانند اين بيان که مي فرمايد: « در کت

اين پرسش که «آدمى چيست، کجاست، از کجا و چگونه و براى چه آمده است؟» و نيز پرسش هايى از اين سنخ، هيچ گاه بشر انديشمند و حقيقت جو را رها نکرده است. آدمى نيز، هيچ گاه اين پرسش ها را وانخواهد گذاشت؛ زيرا معناى زندگى هر کس مبتنى بر پاسخى است که به اين پرس

انسانها در سراسر کره خاکي با تجمع هاي کوچک و بزرگ چه به لحاظ تعداد و چه به لحاظ توانمندي هاي که مي تواند شامل: قدرت نظامي، اقتصادي، اجتماعي و سياسي باشد انسانها با رنگها، نژادها، آداب و رسوم، فرهنگ و روشهاي گوناگون زندگي مي کنند روند زندگي انسان که

در این مبحث بر آنیم تا پاره ای از مسایل زندگی اخروی و صحنه هایی را که قرآن و روایات برای انسان پس از رستاخیر ترسیم می کند، مورد بررسی قرار دهیم. تأکید قرآن بر معاد دعوت به معاد باوری یکی از ویژگی های ادیان الهی است. قرآن کریم آخرین کتاب آسمانی و هدایت کننده ی بشر به سوی عالم نور و رها کننده ی وی از همه ی پلیدی ها و ظلمت ها و تصدیق کننده ی کتب آسمانی پیشین درباره ی رجوع انسان به ...

گاليله (ميلادى ????-????) در زندگى هرانسان انديشمند زمانى فراميرسد که درباره? خلقت خود ،هرچه که در پيرامون خود ميبيند و وجود خالق تعمق کند. تأمل انسان دربار?ً مبداء و هدف وجود خود امرى کاملا طبيعيست. براى برخى، آنچه که مذهب موروثيشان به آنها آموخت

رب (پرورش دهنده) ما خدايي است که لازمه خلقت هر چيزي را به آن عنايت و به استفاده از آن راهنمايي اش فرموده است. (طه /50) برنامه عملي اسلام مشتمل بر دستورهاي بهداشتي و طب پيشگيري و درمان طبيعي است که از سرچشمه وحي از طريق طب القران طب النبي و طب الائ

يکي از هدفها و وظايف مهم بيمه مرکزي ايران، تعميم، ارشاد و هدايت امر بيمه در کشور است . بيمه مرکزي ايران ايفاي اين مسئوليت مهم را از طريق برگزاري سمينارها و دوره‌هاي آموزشي، پژهشهاي کاربردي وبنيادي بيمه‌اي، اطلاع رساني و انتشار کتابها و جزوات بيمه‌اي

خداوند متعال با خلقت انسان همواره پيامبراني رابراي هدايت و رهبري آنها گسيل داشته است که اولين آن پيامبران – آدم - و آخرين آنها حضرت ختمي مرتبت- محمد بن عبد الله *- بود. هرچند اين بزرگواران ،بخصوص رسول اکرم*در اين باره ،سعي بسيار از خود نشان داده، ول

مقدمه مجموعه حاضر از پویاترین سایت ادبیات فارسی تهیه و تنظیم گردیده است که در انتهای هر فصل فهرست پانویس و منابع آن و نام نویسنده مقاله ای که از آن استفاده گردیده با رسم امانت داری بیان شده است. در این تحقیق ابتدا به تعریف اسطوره و اسطوره شناسی پرداخته شده و بیان شده که نخستین بار کلمه اسطوره در زبان فارسی توسط چه کسی و در کجا بوده است. سپس فهرست اساطیر ایران را در سه هزار سال ...

مصرف انرژي در دنياي امروز به طور سرسام آوري رو به افزايش است . بشر مترقي امروز ، براي توليد آب آشاميدني ، براي توليد مواد غذايي و براي کليه کارهاي روزمره خود به استفاده از انرژي نياز دارد و بدون آن زندگي او با مشکلات فراواني روبرو خواهد بود . طبق

کمال انسان از نظر دين کتاب: مبادى اخلاق در قرآن، ص 51 نويسنده: آيت الله جوادى آملى خداى سبحان کمال محض و کمال‏آفرين است؛ هر چه از او ظهور کند کامل است. عالم و آدم از او ظهور کرده و هر دو از مظاهر کمال حقند، هم کمال نفسى دارند و هم از کمال نسبى

کلام خدا و راز آفرينش به راستي قرآن کتاب نا متناهي و بي پاياني است و نسخه دوم طبيعت به شمار مي رود که هر چه بينش ها وسيع تر و ديدها عميق تر شود و هر چه در باره آن تحقيقات و مطالعات زياد تري انجام گيرد ، رموز و اسرار آن رخ مي نمايد و حقايق نويي از

اعتدال از ريشه عدل، به معني ميانه گيري ما بين دو حالتِ يک چيز از نظر کمّي و کيفي و تناسب برقرار کردن ميان آن دو است، چنانکه به روزها و شب هاي بهاري و پاييزي که اندازه يکديگرند، «اعتدال بهاري و پاييزي» گفته مي شود . برگردان فارسي اعتدال «ميانه روي»

رديف موضوع صفحه 1 تعليم و تربيت در اسلام 15 2 زينب (س) 49 3 مضاربه در فقه اسلام 74 4 معاد 35 5 هدايت در قرآن 24 6 اخلاق اسلامي در برخوردهاي اجتماعي 15 7 بهشت و جهنم از ديدگاه قرآن 92 8 آتش در زرتشت 12 9 اخلاق در سيره ي پيامبر 21 10 آداب نما

فصل اول:آشنايي با کارخانه ريسندگي ايران بافتکار ريسندگي و بافندگي يکي از نيازهاي مهم جامعه محسوب مي شود. به گونه اي که مي توان گفت افراد بدون استفاده از آن حتي قادر به زندگي کردن نيستند.در کشور ما براي بر طرف کردن اين نياز تلاش هاي زيادي شده است و ک

درباره آفرينش انسان و مواد اوليّه آن نظريات گوناگوني وجود دارد که دو نظريه از ديرباز بوده است. عدّه‏اي معتقد به تبدّل انواع جانداران از جمله انسان هستند. مانند چارلز داروين طبيعي دان انگليسي که درباره آفرينش انسان معتقد است انسان يکي از انواع موجودا

يکي از انديشه‏هايي که همواره بشر را رنج داده است انديشه مرگ و پايان‏ يافتن زندگي است . آدمي از خود مي‏پرسد چرا به دنيا آمده‏ايم و چرا مي‏ميريم ؟ منظور از اين ساختن و خراب کردن چيست ؟ آيا اين کار لغو و بيهوده نيست ؟ استدلالهاى قرآن بر امکان معاد گرچ

از آن جا که انسان موجودى است ذاتاً طالب کمال نهايى و سعادت ابدى و هميشه در انديشه شناخت کمال ابدى و نهايى و راه هاى وصول به آن و نيز شناخت موانع نيل به آن و کيفيت برطرف کردن آن هاست و نيز از آن جا که شيطان را يکى از موانع مهم در راه نيل به کمال نهاي

تصوف و عرفان یک مفهوم کلی و عام است که بر مصادیق گوناگونی اطلاق شده است. بنا براین در تعریف عرفان و همچنین در رد و قبول آن نباید از خصوصیات مصادیق غفلت کرده و مبنای کار را این مفهوم کلی و عام قرار داد. تعاریف عرفا نیز از عرفان متعدد است. زیرا عرفا در تعریف عرفان و مسائل مربوط به آن همانند توحید،فنا،عشق ومحبت،فقر، اخلاص و رضا، در مواردی موقعیت خاص مخاطب را در نظر گرفته اند_ ...

مقاله اي در خصوص بررسي حقوق زن در اسلام : ( صنم نوروزيان کارشناس حقوقي وزارت صنايع و معادن ) مقدمه: انسان از گذشته‏هاى دور تا به امروز در پى شناسايى حقوق خويش و در جهت تأمين‏و تضمين آن، همواره قربانى داده است. پرداخت هزينه‏هاى سنگين در اين راه به

انسان موجودي است که نيازمند روابط اجتماعي است و بدون حضور در اجتماع هيچ گاه از عهده پاسخگوئي به نيازهاي متنوع زندگي خويش برنمي آيد. طبيعي است که پذيرفت هر محيط و اجتماعي به معناي متعهد شدن نسبت به شرايط و مقررات ويژه آن محيط است. زندگي اجتماعي نيز ب

نظریه امامت در ترازوی نقد ارکان اصلی نظریه نظریه امامت، از ابتدای تکون تاکنون فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر نهاده و عالمان و متکلمان شیعه در طول تاریخ، قرائت‌های مختلفی از آن داشته‌اند. لکن یک قرائت خاص همواره رواج و شهرت بیشتری داشته و خصوصاً در عصر حاضر سطره خود را بر تلقی‌های دیگر گسترانده و شکل تفسیر رسمی را پیدا کرده است. ارکان این تلقی خاص به شرح زیر است: الف) وجود ...

چگونگي زندگي زندگي بقيه‌الله‌الاعظم‌ عجل‌الله تعالي‌فرجه در زمان غيبت، و چگونگي آن، چنان است که خود آن حضرت در دعاي حجاب از درگاه قادر متعال درخواست نموده که محجوب، و پشت پرده ديده‌ها باشد. اَللهُمَّ احْجِبْنِي عَن عُيونِ اَعدائِي وَ اجْمَع بَينِ

قل اوحي الي انه استمع نفر من الجن فقالو انا سمعنا قرآنا عجبا يهدي الي الرشيد در اين آيه شريفه رسول گرامي خود را دستور داده که داستان زير را براي امتش نقل کند. و منظور از اينکه بگويد به من وحي شده اين است که خدا به من وحي کرده، و مفعول کلمه استمع قرآ

تعریف آزادی : در این باره تعریف های بسیاری وجود دارد ولی ساده ترین تعریفی که شده این است : « آزادی فقدان مانع و جلوگیری است»1 این تعریف اگرچه ساده است اما مبهم و چند پهلوست و بر اساس آن قضاوت در باب خوب یا بد بودن آزادی نیز بسیار مشکل خواهد شد . در تعریف دیگری گفته شده است : « آزادی قدرت داشتن برای انجام دادن هر کاریست که به دیگران زیان نمی رساند. » 2 طبق این تعریف حدود آزادی ...

انرژي خورشيدي در شرايط کنوني، تلاش در جهت خود کفايي و رفع وابستگي هاي تکنولوژي کشورمان، يکي از مبرمترين وظايف آحاد ملت ايران است و هر کس بنا به موقعيت خويش بايستي در اين راستا گام بردارد. يکي از صنايع کشورمان که پيشرفت ديگر صنايع در گرو پيشرفت و ت

علائم و نشانه ها از بدو خلقت در اشکال مختلف تصويري همراه انسان بوده است . تصاوير موجود در غارها، زمينه هاي پيدايش خط ، نمادهاي رياضي در علوم و همچنين ساير زمينه هاي مختلف ريشهاي ابتدايي پيدايش علائم مي باشند. امروزه طراحي آرم يا نشانه از جمله وظايف

بشر از نخستين روز خلقت به فکر توليد پوشاک براي خود بوده و در اين راه تلاش بسيار نموده است که ثمره آن را مي توان از تنوع فوق العاده پوشاک در طول تاريخ به ويژه در عصر حاضر مشاهده کرد. صنعت نساجي در ايران سابقه چند هزار ساله دارد. اين صنعت در ايران در

خداوند حکيم انسانهاى والايى را براى هدايت و راهنمايى بشر برانگيخته و آنان را حامل پيام خويش براى افراد بشر قرار داده است. اينان، همان پيامبران و رسولانند که واسطه جريان فيض هدايت از سوى خداوند به بندگان مى‏باشند، و اين فيض از نخستين روزى که بشر شايس

واژه کارآفريني از قرنها پيش و قبل از آنکه به زبان امروزي مطرح شود، در زبان فرانسه متداول گرديد. اين واژه معادل کلمه فرانسوي Enterprendre به معناي « متعهد شدن» (معادل under Take در زبان انگليسي) مي‌باشد که در سال 1848 توسط جان استوارت ميل به کارآفرين

عبادت، به معناي اظهار ذلت، عالي ترين نوع تذلل و کرنش دربرابر خداوند است. در اهميت آن، همين بس که آفرينش هستي و بعثت پيامبران (عالم تکوين و تشريع) براي عبادت است. خداوند مي فرمايد: « و ما خلقت الجن و الانس الا ليعبدون» هدف آفرينش هستي و جن و انس، عبا

: مِنْ خُطْبَهِ لَهُ عَلَيْهِالسَّلامُ يَذْکُرُ فِيهَا اءبْتِداءَ خَلْقِ اءلسَّماءِ وَ الاَرْضِ وَ خَلْقِ آدَمَ اَلْحَمْدُ لِلّهِ اَلَّذِى لا يَبْلُغُ مِدْحَتَهُ الْقائِلُونَ، وَ لا يُحْصِى نَعْماءَهُ الْعادُّونَ، وَ لا يُودِّى حَقَّهُ الْمُجْتَه

تاريخچه حجاب : در ايران باستان و در ميان قوم يهود و احتمالاً در هند حجاب وجود داشته و از آنچه در قانون اسلام آمده سخت تر بوده است. اما در جاهليت عرب حجاب وجود داشته است و به وسيله اسلام در عرب پيدا شده است. حجاب سخت و شديدي در ايران باستان حکمفرم

سپاس‌ و حمد بي‌اندازه‌ و قياس‌ از ويژگيهاي‌ حضرت‌ ربّ ودود ذوالجلال‌ و الاءکرام‌، خداي‌ منّان‌ است‌ که‌ بشر را بعد از آفرينش‌ و هدايت‌ تکوينيّه‌ به‌ خلعت‌ حرکت‌ بسوي‌ کمال‌ به‌ هدايت‌ تشريعيّه‌ راهنمائي‌ و مخلَّع‌ فرمود؛ اللَهُ وَلِيُّ الَّذِينَ ءَا

چکيده غربيها براي مبارزه با اسلام اصيل وپويا چنين الغائاتي را ايجاد مي کنند تا ارزشها وکرامات والاي آدمي را از بين برده وانسان را موجودي صرفا مادي قلمداد نمايند . همانگونه که نقل شد : امروزه اشياء ومواد قيمتي نيز براي جلوگيري از سرقت وخيانت در بهتر

پاراگراف اول هستي ؛ علت العلل : از نظر من، درک علت العلل ( = سيرت ) چنان بسيط و فراگير و نا منتها است که هيچ ذرّه اي فارغ از آن و فارغ از قانون مندي آن نمي باشد. و من به چنين حقيقتي، که متّصف به آغاز و پاياني نباشد، اتلاق خدا ميکنم. متغيّرات ؛ طبي

حالت روح روح پس از مفارقت از بدن جسماني و عنصري ، کاملا به بدن برزخي و قالب مثالي تعلق ميگيرد . تفضيل مطلب اين که سنت الهي چنين است که در جهان خلقت ، بين مراتب لطيف و ثقيل ، حد وسطي قرار داده شده است . اين موجود وسطي ، نه از نظر لطافت و نازکي مثل م

اهليت منظور از اهليت در اينجا، اهليت استيفاء يا توانائى قانونى براى اعمال و اجراء حقوق مدنى است. همه? انسان‌ها به حکم طبيعت و خلقت خدادادى داراى حقوق هستند ولى بعضى از انسان‌هاى صاحب حق ممکن است به دلايلى توانائى اعمال و اجراء حقوق خود را نداشته ب

اسلام، زن را مانند مرد برخوردار از روح کامل انسانى و اراده و اختيار مى‏داند و او را در مسير تکامل که هدف خلقت است مى‏بيند و هر دو را در يک رديف قرار داده و با خطاب يا ايّها النّاس و يا ايّها الّذين آمنوا مخاطب ساخته است. قرآن با اين خطابش زن را که د

معرفي مکان کارآموزي: سرپرست کارآموزي: آقاي مهندس شهروز قنبري آدرس: کرج – بلوار طالقاني – روبروي دادسراي عمومي – ساختمان 55 طبقه اول گروه مهندسين برج سازان. مکان کارآموزي داراي سه اتاق سه کامپيوتر هر کامپيوتر مربوط به يک اتاق در اختيار مهندسين 1- مهن

مفهوم گردشگري وتوسعه مراکز تفريحي ،در واقع تشويق مردم به استفاده از مراکز ديدني، تاريخي ، طبيعي و....است. بدون ترديد مهمترين منفعت گردشگري يا صنعت توريسم که از نيم قرن گذشته رشد چشمگيري در دنياداشته ،منفعت اقتصادي است که مبلغ قابل توجهي از درآمد برخ

چون حکمت خداوند در آفرينش نفس انساني با خصوصيت و ويژگي صورت بشري که مقام و مرتبه متوسط ميان آخرين مراتب تجسم و اولين مدارج تجرد است ادراک عالم وحدت محض و کثرت محض است، انسان را ذو وجهين و ذو قوتين آفريد تا وجهي به حق داشته باشد و وجهي به خلق. و در و

ثبت سفارش
تعداد
عنوان محصول