دانلود تحقیق و مقاله و پروژه دانشجویی و دانش آموزی در مورد فنون تدریس

تعداد 100 مورد تحقیق دانش آموزی و مقاله و پروژه دانشجویی مرتبط با موضوع فنون تدریس در سایت یافت گردید:

مقدمه « می شنوم فراموش می کنم، می بینم به خاطر می آورم. انجام می دهم درک می کنی» به نقل از :Mark Sutcliffe « یکی از روشهای خلافی که در فعالیتهای یا دادن برای یاد گرفتن به کار می رود، روش ایفای نقش یا وانمود سازی است. این روش علاوه بر این که یادگیری کودکان و نوجوانان را عمیق و پر بار می کند. بسیار دکش و ذوق آفرین نیز هست. روش وانمود سازی از زندگی واقعی انسان ها، به ویژه زندگی شعف ...

مهارتهای فرایند تدریس فرایند تدریس مجموعه اعمالی است سنجیده منطقی و پیوسته که به منظور ارائه درس از طرف معلم صورت می گیرد تواناییهای که معلم برای اجرای این اعمال کسب میکند مهارتهای فرایند تدریس نامیده می شوند مهارتهای فرایند تدریس را مطابق نمودار 1/ 3 (زیر) به سه بخش ومرحله کلی میتوان تقسیم کرد : (الف ) مهارتهای قبل از تدریس ، ( ب) مهارت های ضمن تدریس و (ج) مهارت های فرایند ...

روشهاى آموزش انفرادى (individual instruction) بسيارى از روانشناسان تربيتى و مربيان آموزشى اعتقاد دارند که موقعيت يادگيرى بايد چنان سازماندهى شود که هر شاگرد بر اساس توانايىهاى خود به فعاليت و يادگيرى بپردازد. براى نيل به چنين هدفي، روشهاى آموزش ان

بهره گيري از تکنولوژي آموزشي به مفهوم جديد آن بي شک يکي از نوآوري هاي آموزشي محسوب مي شود. تکنولوژي آموزشي يا فناوري آموزشي تاکنون صرفاً کاربرد دستگاه هاي سمعي و بصري نيست آموزش نيز امروز معني و مفهوم جديدي پيدا کرده است. مواد و وسايل آموزشي روز به

تدريس (TEACHING) ترکيبي از علم و هنر است. علم يا دانش تدريس را مي توان با مطالعه اصول يادگيري، مدل ها و روش هاي آموزش، آشنايي با استراتژي ها و فنون تدريس و ساير يافته هاي آموزشي به دست آورد. اما هنر تدريس يک مهارت عاطفي، اجتماعي و اخلاقي است که ارتب

نظام هاي آموزشي و فعاليت هاي حاکم بر آن، با توجه به پيشرفت جوامع همواره دستخوش تغيير و تحول است و تحول آموزشي خود معلول تحول اجتماعي و تحول علوم و تکنولوژي است. با پيشرفت علوم و فنون و پيچيده شدن جوامع، نيازهاي فردي و اجتماعي نيز پيچيده و متنوع مي ش

می‌توان با عمل تدریس کمیت و کیفیت و سرعت یادگیری را افزایش داد و یا شرایط را برای یادگیری اموری که در شرایط معمولی امکان پذیر نیت فراهم نمود. تفاوت بین تدریس و یادگیری: 1- یادگیری در همه جا و همیشه و فنی بدون تدریس صورت خواهد گرفت یا در حالی که هر تدریسی یاد داده نمی‌شود. 2- نظریه‌های دیگری، صرفاً به پدیده‌های یادگیری توجه دارد و همیشه معطوف به شاگرد است؛ به عبارت دیگر، ...

مقدمه « می شنوم فراموش می کنم، می بینم به خاطر می آورم. انجام می دهم درک می کنی» به نقل از :Mark Sutcliffe « یکی از روشهای خلافی که در فعالیتهای یا دادن برای یاد گرفتن به کار می رود، روش ایفای نقش یا وانمود سازی است. این روش علاوه بر این که یادگیری کودکان و نوجوانان را عمیق و پر بار می کند. بسیار دکش و ذوق آفرین نیز هست. روش وانمود سازی از زندگی واقعی انسان ها، به ویژه زندگی شعف ...

مقدمه آیا روانشناسی تربیتی خوانده اید؟ آیا با نظریه ها و مفاهیم یادگیری آشنایی دارید؟ خواننده این کتاب لازم است ابتدا از کفاهیم و نظریه هاب یادگیری اطلاعاتی داشته باشد بدین منظور بخش اول کتاب را به مفاهی و نظریه های یادگیری اختصاص داده ایم. این بخش شامل دو فصل است . در فصل اول نظریه ها و در فصل دوم الگوهای یادگیری به اختصار توضیح داده شده است. فصل اول شامل بحثهای زیر است : الف ) ...

تکنولوژي آموزشي درعرصه هاي متعدد کارايي خود را نشان داده است. هر فرد، سازمان يا نهادي که از روشهاي پيشنهادي علم تکنولوژي آموزشي بهره گرفته، بيش از پيش بر بهره وري و اثر بخشي خود افزوده است. تکنولوژي آموزشي در آموزش و پرورش به سان چراغي است که د

کلام خدا و راز آفرينش به راستي قرآن کتاب نا متناهي و بي پاياني است و نسخه دوم طبيعت به شمار مي رود که هر چه بينش ها وسيع تر و ديدها عميق تر شود و هر چه در باره آن تحقيقات و مطالعات زياد تري انجام گيرد ، رموز و اسرار آن رخ مي نمايد و حقايق نويي از

برنامه‌ريزان درسي به منظور تدوين برنامه‌هاي درسي از الگوهاي مختلفي استفاده مي‌کنند که در اين ميان، آدامز (Adams, 1988) دو الگوي اصلي براي برنامه‌ريزي درسي نام برده است که کاريرد بيشتري دارد: الگوي مبتني بر هدف و الگوي تعاملي (محسن پور، 1377) الگ

قال رسولالله (ص): ”اطلبواالعلم من المهد الى اللحد (زگهواره تا گور دانش بجوى) پيشرفتهاى سريع علوم تجربي، رياضي، فنى و علوم انساني، بهويژه علوم تربيتي، روانشناسى و تکنولوژى آموزشى در جهان امروز، ايجاب مىکند که معلمانِ تمام دورههاى مختلف تحصيلى بهطور

بررسي مسئله از ديرباز تاکنون، توسعه يافتن مسئله اصلي کشورهاي در حال توسعه و توسعه نيافته بوده است. آنچه مسلم است، دو منبع طبيعي و انساني عناصر اصلي موجد توسعه اقتصادي و اجتماعي هستند و ترکيب و تناسب مطلوب آنها، توسعه به بار مي آورد. ليکن، هدايت من

مقدمه به نام خداوندی که والاترین تعلیم خویش را برای برگزیده‌ترین مخلوق حضرت محمّد(ص) با امر بخوان آغاز نمود و به ایشان چنین وحی فرمود «اقرء بِسمِ رَبّکَ الذَّی خَلَق«[1] بخوان به نام پروردگارت که تو را آفرید خواندن را آغاز تعلیم و کاملترین دین خویش قرار داد و قرائت را نخستین پایه‌ای برای تکامل نهایی و رسیدن به آخرین مرحله تعلیم ضروری دانست و لوح قلم نگاشته بدان را چنان گرامی و ...

پژوهش حاضر با هدف بررسي تأثير وسايل کمک آموزشي در يادگيري بر روي 64 نفر از دانش آموزان دوره راهنمايي انجام شد و جهت گردآوري داده ها يک پرسشنامه 18 سئوالي محقق *** ويژه معلمان و يک پرسشنامه 16 سئوالي ويژه دانش آموزان دوره راهنمايي تهيه شده و پس از اج

پشينه دکتر محمود حسابي اول بار ايده تاسيس يک دانشگاه مستقل و جامع و تمام مدرن در کشور را به وزراي دولت پهلوي ارائه داد. با پيگيري ايشان و دکتر علي‌اصغر حکمت سرانجام دانشگاه تهران در سال ???? با ادغام کردن دارالفنون, مدرسه علوم سياسي, مدرسه طب[?]

پیشگفتار: تجارب قبلی ، بینایی ، ادراک، و طرز فکرها، شکل گیری رفتارهای ما را تشکیل می دهند در دنیایی که هر روز پیچیده تر می شود شاگردان مدرسه نیازمندند که بیشتر و بهتر درباره محیط خود بیاموزند و چون امکان آموختن از طریق تجربه در همه موارد وجود ندارد. لذا نحوه تدریس این پدیده ها بسیار پیچیده می گردد . هدف این است که شاگرد بتواند تا حد امکان پدیده های علمی را توسط تجارب به دست ...

نورمن فاستر : 1935 نورمن فاستر ، در اول ماه ژوئن در شهر منچستر متولد شد . 1953 پس از اتمام دوره متوسطه ، به صورت نيمه وقت و به عنوان منشي در تالار شهر منچستر شروع به کار کرد . سپس به خدمت سربازي رفت و در حين خدمت در نيروي هوايي ، در زمينه مهندسي

مقدمه پژوهش: امروزه بر اثر پیشرفت سریع علوم و تکنولوژی، مفهوم آموزش و پرورش به کلی دگرگون شده و علمای علوم تربیتی معتقدند که آموزش و پرورش مشتمل بر سه مرحله اساسی، شامل الف) تهیه و تدوین هدفها، ب) آموزش، ج) اندازه گیری و ارزشیابی است (سیف نراقی و نادری، 1374). ارزشیابی بخش جدائی ناپذیر فرآیند آموزش بشمار می رود و نقش آن نظارت بر تغییرات رفتاری دانش آموزان بطور اخص و نظارت بر ...

بسیاری از صاحبنظران معتقدند که اصول و مبانی ترجمه زمانی قوام یافت و تدوین گشت که ملل مختلف بر آن شدند تا به طور جدی و چشمگیری از دانش و علوم مختلف مطلع گردند. از این رو در مرحله ابتدایی برای ترجمه متون مختلف، سعی شد دستور زبان مقصد و واژگان مختلف هر زبان شناسایی و ارزیابی گردد. در آن دوران در غرب کلاسهای مختلفی برای فراگیری فن ترجمه تأسیس شد که معمولاً از یک شیوه خاص پیروی ...

مقدمه این سخن بسیار گفته شده است که برای پی بردن به ساختمان پر کاهی با عمق و دقت، باید جهان را به درستی شناخت؛ امّا آن کس که بتواند با چنین عمق و دقتی به ساختمان پر کاهی پی برد، در هیچ یک از امور جهان نکته تاریکی نخواهد یافت.من شرح حال انیشتن برای آن کسانی که می خواهند چیزی از جهان پر تناقض قرن بیستم درک کنند بیان می کنم و اینک شرح حال زندگی او از کودکی تا پایان عمر: آلبرت ...

از نظر فعاليتهاي روان – حرکتي ژيمناستها سعي مي کنند مهارتهاي مختلف ژيمناستيک را که مربي براي آنها درجلسات تمرين آموزش داده را به نحو احسن انجام دهند . -از نظر شناخت و درک ژيمناستها کوشش مي کنند با پاسخ دادن صحيح به سوالاتي که مربي ژيمناستيک درباره

تولد: 1254 هجری شمسی وفات: پنجم آذرماه 1321 هجری شمسی محمد علی فروغی که در اواخر دوران قاجاریه به لقب " ذکاء الملک " شهرت داشت، اولین و آخرین رئیس الوزرای رضا شاه و اولین نخست وزیر محمد رضا شاه است؛ که هم در جریان انتقال سلطنت از قاجاریه به پهلوی و هم در جریان انتقال سلطنت از رضا شاه به پسرش نقش مهمی ایفا کرد. محمد علی فروغی فرزند یکی از ادبا و شعرای دوران سلطنت ناصرالدین شاه و ...

فکر تاسیس دانشگاه از سال 1307 شمسی و در زمان وزارت معارف سید محمد تدین به وجود آمد ولی چون وسائل این کار به هیچ کیفیتی فراهم نبود ناچار اجرای آن به تاخیر افتاد با این توضیح که در اسفند ماه سال 1305 هجری شمسی در مذاکرات قبل از دستور مجلس شورای ملی ( دکتر سنگ ) درباره « ونیوتیه » از وزیر معارف پرسید که آیا اقدام شده یا نه و اضافه کرد به واسطه نداشتن ونیوتیه است که محصل به اروپا می ...

از ديرباز تاکنون، توسعه يافتن مسئله اصلي کشورهاي در حال توسعه و توسعه نيافته بوده است. آنچه مسلم است، دو منبع طبيعي و انساني عناصر اصلي موجد توسعه اقتصادي و اجتماعي هستند و ترکيب و تناسب مطلوب آنها، توسعه به بار مي آورد. ليکن، هدايت منابع طبيعي بوسي

مقدمه‌ هدف‌ من‌ از این‌ مقاله‌ برجسته‌کردن‌ برخی‌ از نتایج‌ عمده ‌ پروژه ‌ دکترای‌ خود [9 ] در موضوع‌ مدیریت‌ کیفیت‌ در بخش‌ خدمات‌ کتابداری‌ و اطلاع‌رسانی‌ است‌. در این‌ مقاله‌ از میان‌ مباحثی‌ که‌ در خود رساله‌ به‌ آن‌ پرداخته‌ام‌ بیش‌تر به‌ جوانب‌ عملی‌ خواهم‌ پرداخت‌ تا ملاحظات‌ نظری‌. در عین‌ حال‌ احساس‌ می‌کنم‌ که‌ لازم‌ است‌ بحث‌ را با برخی‌ تعاریف‌ اساسی‌ شروع‌ کنم‌، چرا ...

مقدمه : رساله مهم رشید رضا درباب خلافت، الخلافه و الامامه العظمی که اندکی پیش از الغای خلافت عثمانی انتشار یافت، علاوه بر اینکه اصلی ترین منبع اندیشه سیاسی در عصر حساس فترت پس از پایان جنگ جهانی اول است که اندیشه صریح ضد خلافت عثمانی را از زبان یک اندیشمند دینی و اسلام گرا بیان می کند، به خوبی تعارض میان خواسته های ملی گرایان عرب و اسلام گرایان وفادار به ارزش های اسلامی و خلافت ...

نظامهاي آموزشي و فعاليتهاي حاکم بر آن ،‌ با توجه به پيشرفت جوامع ،‌همواره دستخوش تغيير وتحول است و تحول آموزشي ، خود معلول تحول اجتماعي وتحول علوم و تکنولوژي است زيرا در يک جامعه ساده ،‌نيازها ساده و روش ارضاي نيازها نيز ساده است . در چنين جوا

امام جعفر صادق يکي ديگر از صفات پسنديده ايشان اين بود که کارهاي شخصي خودشان را شخصا" انجام مي دادند و سعي مي کردند که سر بار ديگران نباشند. در ايامي که آقا مريض شده بود، ( و به سبب همان بيماري از دنيا رحلت کرد) عده اي از دوستان براي عيادت خدم

بررسي نقش مديريت کيفيت فراگير در آموزش سازمانهاي دانش آفرين اشاره بدون شک در حرکت به سمت جهاني شدن، کيفيت يک عامل تاثيرگذار است. در روند توسعه صنعت و بازرگاني، يکپارچگي اقتصاد جهاني و رشد و اشباع بازار، کيفيت نقش اصلي را ايفا کرده و يکي از

. بررسی مسئله از دیرباز تاکنون، توسعه یافتن مسئله اصلی کشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته بوده است. آنچه مسلم است، دو منبع طبیعی و انسانی عناصر اصلی موجد توسعه اقتصادی و اجتماعی هستند و ترکیب و تناسب مطلوب آنها، توسعه به بار می آورد. لیکن، هدایت منابع طبیعی بوسیله منابع انسانی میسر است. در اینجا، کمیت و کیفیت منابع انسانی در فرایند توسعه مؤثرند. منابع طبیعی و منابع انسانی در ...

زندگینامه توماس آکویناس توماس آکویناس که نام صحیحش توماس آکوئینی است، اواخر سال 1224 یا اوایل سال 1225میلادی در قلعه روکاسکا در منطقه اکینیو در نزدیکی شهر ناپل، در خانواده ای اشرافی به دنیا آمد. پدرش فئودال منطقه اکینو بود و توماس را که کوچکترین فرزندش بود، در پنج سالگی به دیر فرستاد، به امید آنکه روزی رئیس آن دیر شود. توماس در آن دیر که ”مونته کاسینو“ نام داشت، به عنوان طلبه به ...

دنیای آینده پیام خوشبختی و رفاه برای مردمی دارد که خوب و سریع یاد می‌گیرند. هدف تدریس، بادآوری اسفنج جذب سخنان معلم نیست، بلکه تداوم یادگیری پس از ترک کلاس است. واژه تدریس معادل عمل کردن و واژه یادگیری معادل واژه یاد گرفتن است. باید تدریس منجر به یادگیری شود. مدیران آموزش و معلمان عزیز ما عنوز هم ایثارگرانند. از خود مایه می‌گذارند تا امید جامعه به آموزش و پرورش مطلوب را زنده ...

بعد از خواندن این فصل شما قادر خواهید بود: مزایا و معایب روشها و تکنیک های مختلف آموزشی را شرح دهید. 2- درباره روشها و تکنیک های متناسب با حیطه های ادراکی، عاطفی و روان حرکتی بحث کنید. 3- یک تجزیه و تحلیل وظایف (شرح وظایف) تألیف کنید. 4- روشهایی که با آنها آموزش سازمان یافته و مداوم را فهرست کنید. 5- اهداف ارزشیابی آموزشی را شناسایی کنید. 6- انواع مختلف ارزشیابی را شرح دهید. 7- ...

رساله مهم رشيد رضا درباب خلافت، الخلافه و الامامه العظمي که اندکي پيش از الغاي خلافت عثماني انتشار يافت، علاوه بر اينکه اصلي ترين منبع انديشه سياسي در عصر حساس فترت پس از پايان جنگ جهاني اول است که انديشه صريح ضد خلافت عثماني را از زبان يک انديشمن

چکيده در اين تحقيق ابتدا به بيان مسئله و هدف و ضرورت تحقيق پرداخته، آنگاه واژه هاي تحقيق را توضيح داده سپس در فصل دوم به پيشينه تحقيق پرداخته و در فصل سوم مجموعه آماري خود را معرفي و پرسشنامه تهيه شده را ضميمه نموده و به تحليل و استنتاج پرداخته و در

چکیده گرچه پرورش مدیران در گذشته با سودآوری موسسه ارتباط نزدیکی داشته لذا امروزه چهره دیگری یافته است مدیران ارشد سازمانها دریافته‌اندکه تلاشهای آموزشی درست برای تداوم بالندگی کارکنان جهت تصدی مشاغل مدیریتی الزامی است. تمامی برنامه های آموزشی سازمانهای بزرگ بر اصول مدیریت حرفه ای تاکید دارند که این برنامه ها با ارائه دانش و اطلاعات در زمینه های برنامه ریزی سازماندهی رهبری نظارت ...

سالها پیش نه چندان دور ، بیش از دو دهه ، رهرو جوانى از سرزمین خاورمیانه جهت فراگیرى فنون رزمى به خاور دور اعزام مى شود . این رهرو در تایپه فنون رزمى را فرا مى گیرد که در آن سرزمین به نام KUNG-FU-KARATO معروف بود. رهرو پس از بازگشت به استادى چیره دست در زمینه هاى رزم ( علم تن ، روانشناسى ، پزشکى ، فلسفه گرائى ، روح روان ((چان))(ذن) علوم (( فیزیک )) ، ریاضیات ، (( شیمى )) جهان ...

سرپرستي همه کارکنان سازمان به سرپرستي نيازمندند و انتظار دارند که در انجام وظايف خود هدايت شوند. روابط مدير با زيردستان در جريان سرپرستي شکل مي‌گيرد يعني راهنمايي‌هاي او پذيرفته يا رد مي‌شود. در طي سرپرستي است که رفتار مدير تاثير خود را از لحاظ

تعاريف و تنظيم داده هاي آماري : تعاريف و توزيع هاي آماري تعريف علم آمار : قبل از آنکه علم آمار تعريف گردد لازم است کمي راجع به تاريخچه آن سخن به ميان بيايد تاريخچه علم آماررا مي توان از بدو تشکيل دولتها آغاز کرد ، زيرا کلمه آمار Statu

مقدمه: تعریف نظارت آموزشی یکی از اسرار نهفته برای افراد خارج از حرفه تعلیم و تربیت و تا حدی در میان خود این حرفه، وجود کارکنانی تحت عنوان ناظر آموزشی یا راهنمای تعلیماتی در مدرسه است. والدین و گاهی معلمان اعتراف می کنند که از وجود چنین متخصصانی در نظام آموزش و پرورش کشور بی اطلاع هستند. اگرچه افراد عامی نیز می دانند که در مدارس کارکنان متعددی نظیر سرایدار، دفتردار، آبدارچی و ...

چکیده پژوهش حاضر تحت عنوان بررسی رابطه خلاقیت و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دختر کلاس پنجم دو تا از مدارس کرج انجام شده است. جامعه پژوهش عبارت است از کلیه دانش آموزان سال پنجم ابتدایی در شهرستان کرج که از بین آنها 100 آزمودنی با استفاده ازروش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردید. ابزار اندازه گیری در این تحقیق عبارت است از آزمون مداد کاغذی چند جوابی برای سنجش خلاقیت (MPPT ) و ...

چکیده این تحقیق که با عنوان بررسی خصوصیات مدیران مدارس شهری شهرستان ساوجبلاغ و تطبیق آن با آیین نامه انتصاب مدبران انجام شده است از نوع تحقیقات توصیفی می‌باشد . اهداف مد نظر تحقق 1- بررسی خصوصیات مدیران مدارس شهری شهرستان ساوجبلاغ و تطبیق آن با آیین نامه انتصاب مدیران . 2- ارائه پیشنهادها و راه حلهای مناسب به مسئولین به منظور بهبود فرایند مدیریت و آموزش مدیران . در ارتباط با ...

چکیده : پیشرفت سریع در فناوری اطلاعات، روشهای جدید همکاری و مشارکت را بین مؤسسات آموزش کشاورزی را ممکن ساخته است. اگر مراکز آموزش کشاورزی بخواهند خود را تحولات وپیشرفتهای سریع علم و تکنولوژی همگام سازند، لازم است اساتید و آموزشگران بطور مستمر با بکارگیری فناوری اطلاعات دانش خود را روزآمد سازند. تحولات حوزه فناوری اطلاعات همواره نظامهای آموزشی را تحت تأثیر قرار داده است. باتحول ...

شهر ری یکی از قدیمیترین شهر های ایران و از شهرهای استان تهران است. نام کهن آن «رگا» است که «راگا» نیز گفته‌اند. بنابرآنچه که در اوستا آمده ری سیزدهمین شهری است که درجهان ساخته شده است. ری درلغت بمعنای شهرسلطنتی است. ری دوران های بسیارپرشکوهی راپشت سرگذاشته است. شهرری به عنوان یکی از شهرستان های استان تهران ، با وسعت 27 کیلومترمربع ، جمعیّتی نزدیک به یک میلیون نفر را در خویش جای ...

به نام خداوند جان و خرد مقدمه :‌ شک ،‌ گمان و يقين ؛ از جمله مسائل مربوط به حوزه معرفتند که بشر پيوسته در زندگي با آن روبه روست . شکل حاصل اشتراک ميان معلومات و مجهولات است . گمان به قول مولانا همچون شيشه زرد و

عده معدودي از سلماني‌ها، شاگرد زرگرها و عطارها را ميتوان اولين افرادي دانست که با استفاده از روش‌هاي گوناگون، مبادرت به کشيدن دندان، گذاشتن روکش، ساختن دندان مصنوعي و يا براي تسکين دردها و اورام دهاني آنهم با وسايل بسيار اوليه مبادرت به انجام امور د

مهارت معلمان در اجراي فعاليت هاي آموزشي در افزايش يادگيري دانش آموزان تاثير بسزايي دارد معلمان بايد در نظر داشته باشند که نقش آنها تنها ارائه اطلاعات و معلومات به دانش آموزان نيست؛ بلکه مهمترين وظيفه اي که بر عهده دارند اين است که احساسات دانش آموزا

اهميت تربيت‌معلم يکى از سازمان‌هاى مهم آموزش و پرورش هر جامعه سازمانى است که در آن معلمان مورد نياز دوره‌هاى مختلف تحصيلى تربيت مى‌شوند؛ زيرا محصول اين نوع سازمان‌ها، معلمانى هستند که نقطه? آغاز هر تحول آموزشى و پرورشى هستند و قادر هستند با دانش و

پیشگفتار پروین اعتصامی، شاعره نامدار معاصر ایران از گویندگان قدر اول زبان فارسی است که با تواناترین گویندگان مرد ، برابری کرده و به گواهی اساتید و سخن شناسان معاصر گوی سبقت را از آنان ربوده است. در جامعه ما با همه اهتمام و نظام فکری اسلام به تعلیم و تربیت عموم و لازم شمردن پرورش فکری و تقویت استعدادهای زن و مرد، باز برای جنس زن به علت نظام مرد سالاری امکان تحصیل و پرورش ...

فیزیک دان ایرانی متولد: 30 بهمن سال 580 هجری شمسی در توس در خراسان در ایران مرگ: 6 خرداد سال 653 هجری شمسی در کاظمین (نزدیک بغداد در عراق) در سن 73 سالگی. مقدمه: در یک محدوده ی زمانی نه چندان طولانی قوم ایرانی سردمدار علم شد. از جمله دانشمندان این دوره عبارتند از فردوسی، بوعلی سینا، ناصرخسرو، حسن صباح، خواجه نظام الملک، خیام، خواجه نصیرالدین توسی، زکریای رازی، رودکی و عنصری. ...

روانشناسي ورزش مقدمه: روان‎شناسي ورزشي شاخه‎اي از علم ورزش است که در جستجوي فراهم نمودن پاسخ به سؤالات مختلف در زمينه‎هاي رفتار انساني در حيطه ورزش است. از آنجايي که روان‎شناسي به مطالعه رفتار مي‎پردازد، بالطبع موضوع روان‎شناسي ورزشي نيز مطالعه حرک

آنچه بنده تا کنون مشاهده و تجربه کرده ام به طور اختصار عرض مي کنم .يکي از مواردي که در ياد گيري مؤثّر است استفاده از رسانه هاي جمعي و رايانه ميباشد .مثلادر درس آمار و مدلسازي هنگامي معلّم به کمک (CD) ميني تب تدريس مي کند يادگيري راحت تر است و محاسبه

هر طفلي به محض اين که به زبان مي آيد، برحسب يک تعليم الهي هرچه را مي بيند از حقيقت و سبب آن جويا مي شود و کشف ماهيت آن را مي خواهد. اگر مربيان و معلمان او دانا باشند و حقايق هر چيزي را به او خاطر نشان کنند، به همان طور آن نهال انسانيت که تازه از دل

ارزشيابي وسيله اي براي تحقيق اهداف آموزشي به شمار مي آيد و يکي از فنوني است که آشنايي با آن براي معلمان ضروري است .در اين پژوهش « چگونگي تاثير ارزشيابي در بهبود ياد دهي يادگيري و اصلاح برنامه ها وروش ها » مورد بررسي قرار گرفته است و با استفاده از شي

بسياري از صاحبنظران معتقدند که اصول و مباني ترجمه زماني قوام يافت و تدوين گشت که ملل مختلف بر آن شدند تا به طور جدي و چشمگيري از دانش و علوم مختلف مطلع گردند. از اين رو در مرحله ابتدايي براي ترجمه متون مختلف، سعي شد دستور زبان مقصد و واژگان مختلف ه

عمربن خيام نيشابوري آغاز زندگي حکيم، فيلسوف رياضي دان و رباعي سراي بزرگ ايران زمين،« عمربن خيام نيشابوري» نامي آشنا براي تمام ايرانيان اهل ذوق و معرفت است.« وي در اواخر قرن پنجم و اوايل قرن ششم مي زيسته است. ». هر چند از تاريخ ولادت دقيق وي هيچ اطل

بِسْمِ‏الله الرََّّحْمنِ الرََّّحيمِ من‏المؤمنين‏رجال‏صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضي‏نحبه و منهم من ينتظر و مابدلوا تبديلا. «قرآن کريم- الاحزاب آيه23» سخن گفتن از شهيدي با ابعاد گوناگون، ‌از اسوه‏اي که جمع اضداد بود، از آهن و اشک، ‌از شير بي

نورپردازي در فضاي شهري طرح مسئله تاثير نور پردازي بر افراد از لحاظ فيزيکولوژيکي و روانشناسي نور روشي به منظور تامين امنيت و آسودگي بهتر در محيط مي باشد اهداف طرح نورپردازي فضاهاي مختلف ، نياز به شناخت روشها و فنون مختلف نو

جامعه در حال خيزش ما به شدت نيازمنديک ديدگاه آموزشي جديد و در عين حال شاداب است که هم نوعي فلسفه توسعه آموزشي پرورشي باشد و هم بتواند چشم انداز روشني از آينده آموزش کشور ترسيم نمايد. شرايط جديد، ملت ها را در برابر دو ديدگاه آموزشي زير قرار داده است

تاريخچه ي حسابداري: حسابداري درجهان نزديک به 6000 سال سابقه تاريخي دارد وتاريخ نخستين مدارک کشف شده حسابداري به 3600 سال قبل ازميلا‌دمسيح برمي گردد. پيشينه حسابداري درايران نيز به نخستين تمدنهايي برمي گرددکه دراين سرزمين پاگرفت ومدارک حسابداري به دس

بررسي مسئله از ديرباز تاکنون، توسعه يافتن مسئله اصلي کشورهاي در حال توسعه و توسعه نيافته بوده است. آنچه مسلم است، دو منبع طبيعي و انساني عناصر اصلي موجد توسعه اقتصادي و اجتماعي هستند و ترکيب و تناسب مطلوب آنها، توسعه به بار مي آورد. ليکن، هدايت مناب

موضوع اين مطلب تاريخي تحريِم استعمال توتون و نتباکو در سال 1309 هجري قمري توسط ميرزاي شيرازي است که مصادف با حکومت ناصر الدين شاه قاجار است. از نظر من تاريخ مثل يک فيلم است و يک فيلم هنگامي جذاب تر ميشود که شخصيت اصلي آن داستان يا حداقل شخصيت هاي ب

مقدمه تاریخ بشریت ، حاکی از تلاش بی وقفه آدمی برای تسلط و بهره وری از مادر طبیعت بوده است . وی با اتکا به قدرتهای خدادادای ، عقل ، خرد و خلاقیت همچنین دستانی ماهر همواره تلاش نموده است تا طبیعت سرکش و قدرتمند را مهار نماید و برای تداوم بقای خویش مورد بهره برداری قرار دهد . او سالیان درازی را در غارها و با حداقل امکانات و ابزار گذراند . ضروریات و الزمات محیطی ، جمعی و فردی کم کم ...

مطلبی که ایران را از سایر سرزمین های اسلامی متمایز می کند، این است که اسلام بخوبی و با یک پیوند نمادین با معماری ایران درمی آمیزد و به نوعی اسلام و معماری ایران درجهت یک کمال گرایی دوجانبه حرکت می کنند. معمار ایرانی بعد از اسلام دو نگرش رادر ذهن دارد : الف- میراث معماری کهن ایران، ب- تعالیم اسلام که به نوعی در همه ابعاد زندگی متجلی می شود. یکی از خلاقیت های معمار ایرانی این است ...

بهاءالدین محمد عاملی مشهور به شیخ بهایی یکی از بزرگان اسلام است. نبوغ او چند جانبه بوده است. در سیزده سالگی همراه پدر به ایران آمد. در خراسان تحصیل کرد و در اندک مدتی چندان پیش رفت که به صورت که به صورت یک چهره بارز درآمد و یکی از مشهورترین مردان دوره احیای صفوی شد. بهاءالدین نه تنها عالم دینی و مردی متکلم بود بلکه ریاضیدان و مهندس و معمار و کیمیادان بود از علوم غریبه نیز آگاهی ...

سالشمار زندگى اينشتين ????- تولد: ?? مارس اولم (آلمان) ????- ترک تحصيل بعد از گذراندن يک ترم در دبيرستان مونيخ، اقامت در ايتاليا و ترک تابعيت آلمانى. ????- ادامه تحصيل در دبيرستانى در سوئيس و آغاز تحصيلات دانشگاهى در مدرسه پلى تکنيک زوريخ ????- اخذ

جامعه در حال خيزش ما به شدت نيازمنديک ديدگاه آموزشي جديد و در عين حال شاداب است که هم نوعي (( فلسفه توسعه آموزشي پرورشي )) باشد و هم بتواند چشم انداز روشني از آينده آموزش کشور ترسيم نمايد . شرايط جديد, ملت ها را در برابر دو ديدگاه آموزشي زير قرار د

ادبیات و پیشینه پژوهش 1-2) کلیات مقدمه: در این پژوهش، ارتباط بین برنامه های و شیوه های تربیت مشاور در دانشگاهها با نیازهای شغلی – حرفه ای مشاوران در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار می گیرد. این بخش حاوی ادبیات و پیشینه تحقیق است که شامل چهار مبحث عمده بدین شرح است: کلیات مربوط به خدمات راهنمایی و مشاوره؛ راهنمایی و مشاوره در آموزش و پرورش با تأکید بر دوره متوسطه: برنامه های آ‌ماده ...

ادبیات تحقیق مقدمه صاحبنظران آموزش و پرورش عموماً بر این عقیده هستند که کیفیت مدیریت فعالیتهای آموزشی، مهمترین شاخص سطح کفایت و اثربخشی کل برنامه‌های آموزشی است؛ زیرا مدیریت با نقش تعیین کننده و مؤثری که در امر هدایت و رهبری فرایندهای آموزش و پرورش در جهت هدفهای آن دارد بالقوه هم می‌تواند موجب پیشرفت آن گردد و هم موجب از هم پاشیدگی آن (علاقه‌بند،‌1362). بنابراین، برای استفاده ...

مقدمه : اسکاروایلد : هنر کلید فهم زندگی است . آدمی در دوران حیات و در جهت رشد و کمال ابعاد وجود خود و برقرار سازگاری و تعادل لازم با موقعیت ها ، می باید قادر باشد به حل مسائل پرداخته و بر موانع یا مشکلاتی که بر سر راه رسیدن به هدف مورد نظر موجود است ، غلبه ند . مهمترین هدف آموزش و پرورش شناخت استعدادهای دانش آموزان ، شکوفا نمودن آنها و ایجاد مهارت کافی در ابعاد مختلف رشد می باشد ...

چکیده این تحقیق در سال 1381 با عنوان « بررسی محتوای کتابهای هنر از دیدگاه معلمین هنر » انجام شده است در این تحقیق سوالات زیر مد نظر بوده است . 1 آیا اکثریت معلمین هنر قادر به تدریس محتوای کتب درسی هنر می باشند . 2 آیا بی اهمیت بودن درس هنر در مدارس سبب بی تأثیر شدن این درس در روند رشد خلاقیت های هنری و علمی دانش آموزان شده است . جامعه آماری این تحقیق را معلمین هنر مدارس راهنمایی ...

نورپردازی در فضای شهری طرح مسئله تاثیر نور پردازی بر افراد از لحاظ فیزیکولوژیکی و روانشناسی نور روشی به منظور تامین امنیت و آسودگی بهتر در محیط می باشد اهداف طرح نورپردازی فضا های مختلف ، نیاز به شناخت روشها و فنون مختلف نورپردازی و استفاده صحیح از ویژگی های نور و ارتباط با محیط پیرامونش را دارد. دستیابی به روشهای جدید نورپردازی در محیط های شهری - شاخص نمودن فضا و نشانه های شهری ...

محيط زيست لطيف ترين قسمت زندگي در هر مکاني است. رشته محيط زيست در ايران زير شاخه مهندسي منابع طبيعي است و اساس آن بر حفاظت از طبيعت مي باشد؛ در ابتدا مباحث زيست محيطي در دل رشته هاي ديگر تدريس مي شد. اما با گسترش روزافزون و چشم گير اين علم در جها

تولد مولانا مولانا جلال الدين در سال 604ه. در بلخ به دنيا آمد. مقدمات علوم را ابتدا نزد پدر فرا گرفت وسپس پدر تعليم فرزند را به سيد برهان الدين محقق که از مريدان وي بود ودرفضل وکمال شهرت داشت، واگذار کرد. مولانا بيشتر علوم وفنون را ازوي آموخت. چنانک

تولد مولانا مولانا جلال الدين در سال 604ه. در بلخ به دنيا آمد. مقدمات علوم را ابتدا نزد پدر فرا گرفت وسپس پدر تعليم فرزند را به سيد برهان الدين محقق که از مريدان وي بود ودرفضل وکمال شهرت داشت، واگذار کرد. مولانا بيشتر علوم وفنون را ازوي آموخت. چنانک

سخن گفتن از شهيدي با ابعاد گوناگون، ‌از اسوه‏اي که جمع اضداد بود، از آهن و اشک، ‌از شير بيشه نبرد و عارف شب‏هاي قيرگون، از پدر يتيمان و دشمن سرسخت کافران بسيار سخت بلکه محال است. سخن گفتن از شهيد دکتر مصطفي چمران، اين مرد عمل و نه مرد سخن، اين نمونه

محمد غفاري معروف به کمال‌المُلک نقاش ايراني (حدود ???? تا ???? ش) يکي از مشهورترين و پر نفوذترين شخصيت‌‌هاي تاريخ هنر معاصر ايران به شمار مي‌آيد. با کار او جريان دويست‌ ساله? تلفيق سنت‌هاي ايراني و اروپايي به پايان مي‌رسد و سنت طبيعت‌گرايي اروپايي د

1- تشخیص مفاهیم : 1-1- مدیریت ، مدیریت آموزشی اصول و کاربرد آنها مدیریت در مفهوم کلی و عام آن به شکل ها و با دیدگاههای متفاوت تعریف شده است . همه اندیشمندان مدیریت در یک نکته اتفاق نظر دارند و آن این است که مدیریت عامل رسیدن به اهداف سازمان می باشد . استونر "stoner" می گوید ، فرآیند برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت و کنترل کوشش های اعضای سازمان و استفاده از تمام منابع سازمان برای ...

ثبت سفارش
تعداد
عنوان محصول