تجارت الکترونیکی به عنوان یکی از مهم ترین و ارزش افزارترین کاربردهای فناوری ارتباطات و اطلاعات، نقش ویژه ای را در حرکت کشور های مختلف به سمت اقتصاد شبکه ای ایفا کرده است. گر چه تجارت الکترونیکی عموما در حوزه ی بازرگانی و تجارت و به منظور داد و ستد کالا و خدمات شناخته شده است و تراکنش های مالی جزء لاینفک آن محسوب می شود، اثرات حاشیه ای و سر ریز آن ، تأثیر مستقیمی بر سایر حوزه ها ...

فیلیپ کاتلر که در ادبیات مدیریت، به‌عنوان پدر مدیریت نوین بازاریابی معروف است [۱] ، تعریف زیر را از بازاریابی ارایه نموده است: ‎ در تعریف بالا، مقصود از نیاز، دسترسی نداشتن به یک رضامندی اساسی است؛ مثلا مردم به خانه، غذا، بهداشت و تفریح نیاز دارند. در مقابل، منظور از خواسته، علاقه و میل به برخی از کالاهای خاص است. مثلا ساندویچ همبرگر یا چلوکباب کالاهایی هستند که ممکن است برای ...

1- زبان بدن چیست؟ زبان بدن بخشی از ارتباط غیر لفظی است.حرکات و اشارات مانند حروفی هستند که در کنار یکدیگر قرار گرفته و کلمات را می سازند.پیوستگی حرکات و اشارات در موقعیتهای متفاوت جملاتی می سازند که پیام های مختلفی را منتقل می کند.زبان بدن ما را در برقراری ارتباط بهتر با مخاطب و انتقال پیام هایمان یاری می دهد. 2- زبان بدن شامل چند قسمت است ؟ 1)حرکات بدن 2)آرایش و ظاهر بدن 3- در ...

پرداخت الکترونیکی را تعریف کنید ؟ ارائه خدمات مالی ازطریق شبکه های ثابت و بی سیم و اینترنت وسایرشبکه های کامپیوتری به بنگاه‌های اقتصادی، افراد و خانوارها عبارت است از پرداخت پول در مقابل کالا و خدمات در تجارت الکترونیک از طریق وسایل الکترونیکی بخصوص اینترنت سیستم های پرداخت الکترونیکی عبارتند از ارسال پرداخت ها برروی یک شبکه عمومی برای به دست آوردن کالا (الکترونیکی و یا فیزیکی ) ...

Forex فارکس چیست و روند کار آن را مختصر توضیح دهید ؟ فارکس بزرگترین بازار تجاری جهان می باشد که اکثر خرید و فروش ها در آن روی ارزش ارزهای مختلف صورت میکیرد روند کار بازار فارکس بدن صورت است که در شرق کره زمین برای مثال در ویلینگتون (نیوزلند) با آغاز اولین روز کاری هفته یعنی صبح دوشنبه بانکها شروع به دادن قیمتها به بازار میکنند بدین ترتیب یک هفته کاری آغاز میشود و به ترتیب با فرا ...

بازاریابی مبتنی بر ایمیل چیست و هدف آن چیست؟ بازاریابی مبتنی بر ایمیل نوعی از بازاریابی مستقیم است که از پست الکترونیکی به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباطات تجاری و یا مسایل مالی استفاده می شود. اهداف : افزایش ارتباط تجاری با مشتریان فعلی یا قبلی، بالا بردن وفاداری مشتری و تکرار تجارت میباشد. به دست آوردن مشتریان جدید و یا متقاعد کردن مشتریان فعلی برای خرید در زمان کوتاه. ...

مناقصه را تعریف کنید: مناقصه یک فرایند رقابتی و نسبتا پیچیده و طولانی است که برای تامین کالا یا خدمات به پیشنهاد دهنده ای واگذار می گردد که پذیرفته باشد تعهدات موضوع معامله را با کمترین قیمت متناسب انجام دهد. منظور از برگزاری مناقصه به شیوه الکترونیکی چیست: مراحل مختلف برگزاری اجرای مناقصه از مرحله فروش اسناد مناقصه، دسترسی به اسناد، ارتباط فیمابین طرف های مناقصه، دریافت و تسلیم ...

1-سیستم پرداخت الکترونیک چیست، اجزای آن را نام برده و نحوه عملکرد آن را شرح دهید. یک سیستم پرداخت الکترونیک شامل مجموعه ای از اجزای مختلف است که از ارتباط آنها با یکدیگر مبادله ی پول با کالا و خدمات بر روی یک شبکه امکان پذیر می شود. اجزای یک سیستم پرداخت الکترونیک عبارتند از: خریدار فروشنده موسسه ی ارایه کننده ی خدمات پرداخت الکترونیک بانک مشتری بانک فروشنده دروازه ی پرداخت شبکه ...

1-CRM چیست؟ CRM مخفف کلمات Customer Relationship Management به معنی مدیریت روابط با مشتری است. یک استراتژی است که برای کسب آگاهی بیشتر در مورد نیازها و رفتار مشتریان برای ارتباط بیشتر با آنان استفاده می شود. 2- مزیت های استفاده ازCRM را بنویسید؟ امکان شناسایی الگوهای مصرف مشتریان فراهم کردن شرایط مراجعه مجدد مشتری کاهش هزینه های تبلیغاتی افزایش میزان وفاداری مشتریان به سازمان ...

1- بازار را از نظر علمی تعریف کنید. محل تجمع عده ای از متقاضیان و عرضه‏کنندگان است که دارای نیازها مشترک بوده و از وسیله مبادله یا پول مشترکی در داد و ستدهای خود استفاده می کنند که این مصرف کنندگان باید مایل به رفع نیازهای خود باشند. 2-در چند خط فلسفه فروش و بازاریابی را با هم مقایسه کنید: برخلاف فلسفه فروش که از درون به بیرون می نگرد یعنی از داخل موسسه کار را شروع می کند و به ...

1_انواع تجارت الکترونیک را نام ببرید و توضیح دهید B2B B2C C2C P2P B2A C2A C2B G2B G2C G2G B2B تجارت فروشنده با فروشنده B2B اولین خرید و فروش معاملات الکترونیکی است و هنوز هم طبق آخرین آمار بیشترین عایدی را کسب می کند.(iriran.net) B2C تجارت فروشنده با مصرف کننده بیشترین سهم در انجام تجارت الکترونیکی از نوع B2C را خرده فروشی تشکیل می دهد. B2C از حدود10 سال پیش با راه اندازی سایت ...

سوالات مربوط به ارائه تئوریهای نیاز 1-تعریف نیاز از دیدگاه روانشناسی را بیان کنید. ج) از یک‌ خواست‌ که‌ نیرویی‌ ایجاد می‌کند و برای‌ نیل‌ به‌ هدف‌ خاصی‌، رفتار ویژه‌ای‌ را موجب‌ می‌شود. در تعریف‌ دیگر، نیاز دانسته‌اند به‌ نیروی‌ ذهنی‌ اطلاق‌ می‌شود که‌ موجب‌انگیزش‌ و سرزدن‌ رفتار خاصی‌ از آدمی‌ می‌گردد تا نیاز ارضاء شود. 2-تعریف نیاز از دیدگاه جامعه شناسی را بیان کنید. جامعه‌ ...

پول و پول الکترونیکی. پول وسیله اى است که مردم در قبال کالاها و خدماتى که واگذار مى کنند، متقاضى دریافت و قبول آن هستند. ویژگی ها: الف- پول می باید دوام و بقاى کافى داشته باشد. ب- ساخت یا جعل پول باید براى اشخاص عادى مشکل باشد. ج- پول باید به نحو گسترده و وسیعى مورد قبول عموم مردم قرار گیرد. پول الکترونیکی جایگزین الکترونیکی پول نقد می باشد که به کاربران اجازه می دهد تا وجوه خود ...

تعریف گمرک از دیدگاه شورای همکاری گمرکی گمرک سازمانی است دولتی ، که مسئول اجرای قانون گمرک و وصول حقوق وعوارض ورودی و صدوری وهمچنین واردات،ترانزیت و صادرات کالامی باشد وظایف گمرک 1-اعمال سیاستهای دولت در زمینه صادرات و واردات مسافری و تحویل کالاها و نگهداری و حفاظت آنها در انبارها و اماکن گمرکی و نظارت بر تحویل و تحول کالاهای مزبور تا انجام تشریفات قانونی و ترخیص آن توسط صاحب ...

کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی امسال نرخ تورم چند درصد است ؟ واحد اطلاعات اکونومیست در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که در سال جاری نرخ تورم ایران به 19 درصد خواهد رسید. اکونومیست در گزارش ماه مارس خود اعلام کرد در سال گذشته نرخ تورم ایران معادل 1/17 درصد بوده است و امسال این شاخص به 19 درصد افزایش خواهد یافت. این موسسه معتقد است طی سال‌های آتی تورم در ایران رو به نزول ...

قرائت دولتی از اقتصاد آزاد استنتاج غلط از فکت های صحیح در مطبوعات اقتصادی به یک سنت تبدیل شده است. نمونه اخیر این رفتار را می توان در استدلال هایی مشاهده کرد که به محدودیت تجارت برای بقای تولید رأی می دهند وابستگی غیرعقلانی بودجه کشور به درآمد لغزان نفت، رقابت نامطلوب دستگاه های عمومی و دولتی برای کسب سهم بیشتر از دلارهای نفتی تورم، افزایش هزینه تولید و کنترل و مدیریت نرخ ارز ...

تعریف: بازار ارز به بازاری گفته می شود که معاملات آن برای تاثیرگذاری بر انتقال پول یک کشور به کشور دیگرانجام می گیرد. این بازار محل مشخص ندارد و بازاری است بین المللی که معاملات آن از طریق وسایل ارتباطی راه دور مثل تلفن و تلتکس صورت می پذیرد. در اصل، نیاز به تسویه حساب با طرف های تجاری خارجی بود که برات خارجی را به عنوان غافل کارسازی حساب ها روج داد و موجب شد تا همه بانک ها و ...

جایگاه مشاوران در اجرای مدیریت دانایی دردانه داوری وقتی از مدیران درمورد میزان استفاده از دانایی در شرکتهایشان می پرسید، پاسخ آنها حول و حوش 20 درصد است. جالب اینجاست که اگر آنها به همین سوال درمورد ظرفیت تولید یا بهره وری کارکنان چنین پاسخی بدهند، به طور قطع اخراج خواهند شد. این درحالی است که در اقتصاد جهانی مبتنی بر دانایی (KNOWLEDGE BASED GLOBAL ECONOMY) محور ارزشی سازمانها ...

هدف‌ صورتهای‌ مالی‌ عبارت‌ از ارائه‌ اطلاعاتی‌ تلخیص‌ و طبقه‌بندی‌ شده‌ درباره‌ وضعیت‌ مالی‌، عملکرد مالی‌ و انعطاف‌پذیری‌ مالی‌ واحد تجاری‌ است‌ که‌ برای‌ طیفی‌ گسترده‌ از استفاده‌کنندگان‌ صورتهای‌ مالی‌ در اتخاذ تصمیمات‌ اقتصادی‌ مفید واقع‌ گردد. . اعتقاد براین‌ است‌ که‌ هرگاه‌ صورتهای‌ مالی‌ معطوف‌ به‌ تأمین‌ نیازهای‌ اطلاعاتی‌ سرمایه‌گذاران‌ باشد ، اکثر نیازهای‌ سایر ...

به گزارش روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، در سال گذشته، کل درآمدهای مالیاتی وصول شده کشور بالغ بر 134 هزار و 588 میلیارد ریال بود که معادل 4/94 درصد رقم پیش‌بینی شده در بودجه سال مذکور است. این گزارش حاکی است، در سال 1384 مجموع کل مالیات‌های مستقیم وصول شده، بالغ بر 83 هزار و 923 میلیارد ریال بود که این رقم معادل 1/88 درصد مالیات‌های مستقیم پیش‌بینی شده در بودجه سال ...

بازار: درتجارت بازاربه مصرف کنندگان ومشتریان کالاوخدمات تولیدشده توسط شرکت اطلاق می شود. بازاریابی :بازاریابی رامی توان به عنوان فعالیتی لازم برای تطبیق کالاهابانیازهاوخواسته های بازارتعریف کرد. دربازاریابی تصمیم گیری درموردچهارموردبسیارمهم است . 1- محصول 2- قیمت 3- مکان توزیع 4- معرفی 1-محصول : تصمیم گیری درموردمحصول شامل انتخاب کالابرای تولیدوفروش است . برای درک عوامل اصلی که ...

تعریف بازاریابی : بسیاری از مردم چنین می اندیشند که بازاریابی تنها به معنی فروش و تبلیغ است . اگر بدانیم که فروش و تبلیغ بخش نمایان بازاریابی است نباید شگفت زده شویم امروزه نباید بازاریابی را به مفهوم قدیمی که یعنی فروش محصول در نظر آورد . بلکه باید به مفهوم نوین آن یعنی برآوردن نیازهای مشتری توجه کرد . اگر بازاریاب بتواند نیازهای مشتری را درک کند محصولاتی را تولید می کند که ...

تعریف بانک خدماتی که معمولاً به وسیله بانک ها ارائه می شوند انواع بانک بانک تجاری بانک تخصصی یا توسعه ای مجوز بانکداری همچنین ببینید تعریف بانک بانک ها موسساتی هستند که از محل سپرده های مردم می توانند سرمایه های لازم را در اختیار صاحبان واحدهای صنعتی، کشاورزی و بازرگانی و اشخاص قرار دهند. تکامل بانکداری به زمانی که نوشتن به وجود آمد برمی گردد و اکنون به عنوان یک موسسه مالی که به ...

مقدمه امروز رقابت در سطح جهانی و سرعت افزایش تغییر وتوسعه مداوم در صنعت وتجارت مشکلاتی قابل توجه وفزاینده درهمه سازمنها محسوب می شوند . آنچه مسلم است به منظور کسب فواید رقابتی بلند مدت از دیدگاه اطلاع رسانی و مدیریت دانستن تنها تکیه به منابع اطلاع رسانی داخل و خارج در روند اجرای کارکافی نیست بلکه در حال حاضر بهره برداری موثر از آنچه که در عمل با آن مواجه هستیم و نه فقط آنچه که ...

ثبت سفارش
تعداد
عنوان محصول