برادران لومير مخترعان فرانسوي سينما، نخستين کساني بودند که به فکر تهيه پوستر فيلم افتادند. از اين رو به لوران هيل؛ طراح بزرگ پوسترهاي تئاتر پيشنهاد کردند دامنه فعاليت‌اش را به سينما باز کند و او که در آتليه فاريا تعداد قابل توجهي پوستر براي کمپاني پ

آن سيري را که هنر پوستر در غرب طي کرد تا اشکال مختلف خود را در زمينه هاي تجاري ، سياسي ، فرهنگي و غيره بدست آورد ، در ايران نمي بينيم . زيرا همانطور که چاپ و مطبوعات تقريبا يکباره در ايران رواج يافت ، بهمان گونه نيز اشکال مختلف پوستر بي آنکه سير تکو

پوستر ها با اينکه حامل خلاصه ي پيامي هستند ولي هميشه مستقيم و واضح حرف نمي زنند. برعکس، بعضي از نقاشي ها يک دوره يا يک لحظه را تعريف مي کنند. صحبت راجع به عملکرد نقش يا تصوير است: هنري، تزئيني (دکوري)، آموزشي، آگاه کننده، علمي، عشقي ... اين است

سابقه نقاشي قاجار به دوره هاي پيشتر يعني به آخرهاي صفويه و مخصوصاً دوران زنديه مي رسد. در دوره سلسله صفوي و در زمان شاه عباس اول (قرن 17-16 ميلادي) رابطه ايران با اروپا توسعه زيادي مي يابد. در داخل، ايران از يک دوره ثبات طولاني، حکومت مرکزي با قدرت

موجوديت تاريخي ايران سبب شده که اين خطه از زمين؛ يادگارهاي با ارزشي از دوره هاي مختلف تاريخي در دل خود داشته باشد. وجود بيش از يک ميليون اثر تاريخي و باستاني در اين کشور؛ گواه غير قابل انکاري براي شايستگي عنوان « ايران موزه هميشه زنده دنيا»است. در ا

علي رغم تعاريف افراد مختلف از رمانتيسم، ارائه تعريفي مشخص از آن دشوار مي نمايد گاهي آن را چنان با احساس و عاطفه آميخته مي دانند که به هر چيز که برانگيزاننده احساس باشد؛ خواه متعلق به امروز باشد و يا ديروز "رمانتيک" قلمداد مي کنند و گاه آن را عشق و

دوشادوش جريان نگرش‏هاي علمي محض در واقعيات طبيعي و انسان سه نوع بينش و آگاهي لازم نيز وجود دارد که نگرش‏هاي علمي ما را از محدوديت و رکود جلوگيري مي‏نمايد. اين سه نوع بينش عبارتند از: 1 بينش نظري 2 بينش فلسفي 3 بينش مذهبي بنابراين

گفتار اول: طرح مسئله بر اساس تحقيقات و مطالعات انجام شده، شهر مشهد با شرايط و موقعيت حاضر فاقد گالري هنري دائمي است. تعداد اندکي گالري موجود است که مختص به ارگانهاي خاص است ودرزماني محدود برپا مي شودو ساير مواردمانند فرهنگسراها ونگارخان

مزار سلطان محمد خدابنده ( 17- 1204 ميلادي ) در سلطانيه , بنايي با گنبد عظيم و محوطه اي کوچک براي مزار . اين بنا داراي پوشش دو لايه است ولي خاصيت عيني گنبد آن طور است که ارتفاع گنبد خيلي کمتر از آنچه که هست به نظر مي رسد . ساختمان اصلي به صورت ه

کريستين پرايس” در کتاب تاريخ هنر اسلامي درباره‌ي آغاز هنر اسلامي چنين مي‌نويسند: “داستان هنر اسلامي با چکاچک شمشير و آواي سم ستوران در بيابان‌ها و بانگ پيروزي الله اکبر آغاز مي‌شود“ کلمات پاياني سخن پرايس، در واقع بيان حقيقت و باطن هنر اسلامي (الله

اين رساله به صورت يک متن کلاسيک فروتن در توضيح مفاهيم اساسي هنر و تشريح جنبشهاي عمده هنري درآمده است. اين از آن موارد فرخنده‌اي است که يک کوشش اتفاقي به پديد آمدن يک اثر ماندني منجر مي ‌شود. معني هنر، ساده و روشن است اما کساني که با مباحث هنري

استوديو Eero Lunden از هلسينکي – فنلاند – و Eric Tan از شرکت دانمارکي PinCloud.DK ورود مشترک خود را به مسابقه طراحي موزه هنر Serlachius در فنلاند اعلام کردند . آيا مي توان تجربه هنر را از طريق معماري افزايش داد ؟؟ آيا ديوار هاي سفيد + اتاق هاي جدا ش

وقتي به هنر تعبير "اسلامي" اطلاق مي‌شود به اقوامي اشاره مي‌کند که زير نظر حکام مسلمان مي‌زيسته‌اند و يا در فرهنگ‌ها و جوامعي زندگي مي‌کرده‌اند که به شدت متأثر از ويژگي‌هاي خاص حيات و انديشه اسلامي بوده‌اند. تعبير اسلامي بر خلاف تعبير مسيحي نه ت

به تقريب همه دانش ها به طور کم و بيش از رياضيات استفاده مي کنند . قانون هاي دانش هاي پايه ، مکانيک ، نجوم ، فيزيک و تا اندازه زيادي شيمي به طور معمول به وسيله فرمول بيان مي شود و نظريه هاي آنها زماني پيشرفت مي کند که از دستگاه هاي رياضي به طور گسترد

در 3000 تا 1000 ق.م سه فرهنگ وابسته به هم در يونان و جزاير اطراف وجود داشتند که در کل به نام هنر اژه اي معروفند- که نام آنها از نام درياي اژه گرفته شده است. اين سه فرهنگ عبارتند از : •فرهنگ سيکلادي : واقع در جزاير بين کرت و يونان که

هنر اسلامي‌ چيست‌؟ آيا با تعريف‌ هنر اسلامي‌، مي‌توان‌ نحوه‌ي‌ حيات‌ آن‌ را در متن‌ زندگي‌ مدرن‌ بشر دريافت‌؟بورکهارت‌ در فصل‌ پاياني‌ هنر مقدس‌ در شرق‌ و غرب‌ ، از خود پرسيده‌ بود آيا هنر مسيحي‌ [ از اين‌جا، هرگونه‌ هنر ديني‌ و شرقي‌ ] خواهد

هنر قديم است به قدمت بشريت- تاريخ هنر ملت ها نموداري از استعدادها و توانايي‌ها و انديشه ها و پشتکار و پايداري و استقامت آن ها مي باشد. آثار مکشوف از طبقات مختلف زمين گوياي تمدن گوناگون اوضاع جغرافيايي و تأثيرات مذهب و سياست و اقتصاد و سيستم حکومت اج

سير تکاملي هنر ايراني را در ريشه حوادث تاريخي اين کشور مي توان يافت. بنظر مي رسد که آب و هواي متفاوت ايران اثر خود را بر ساکنان اوليه اين سرزمين در پيدايش هنرهاي گوناگون در دوره هاي تاريخي گوناگون داشته است. کوهها , صحراها و پديده طبيعي ايران هستند

هنر دره سند هند حدود4000سال(ق- م) اقوامي نيمه دوره گرددر هر دو سمت شرقي وغربي نجد ايران زندگي ده نشين اختيار کردند. انها که در مشرق ايران يعني در خاک هندوستان وبه طور اخص دردره سند وناحيه پنجاب مستقر شدند در حدود3000ق م به ساختن سفالينه‌هاي منق

در شمال آمريکا، مکزيک و کاليفرنيا باروک در مکزيک: باروک در مکزيک بر گرفته شد از معماري (بلاترسکو و چاريگرسکو) در قرن پانزدهم بلاترسکو بدون محدوديت براي طراحي دکور و نقش و نگارهاي پيچيده رقم زده شد و آهنگري نقره (بلاتروز)در قرن 17 بعد از تو

پارت دربرگيرنده خراسان امروزي بود. در کتيبه بيستون که به داريوش بزرگ تعلق دارد از اين ناحيه بعنوان يکي از ساتراپيهاي ايران ياد مي شود. در مورد نژاد مردم ساکن اين سرزمين که پارت ها ناميده مي شوند بين پژوهندگان و مورخان اختلاف نظر وجود دارد. بعضي اين

ایران سرزمینی است که هدایای زیادی به دنیای معماری عرضه کرده است. افراد زیادی در ایران زندگی خود را صرف شناخت شیوه ها و سبک ها و کشف ویژگی های بنا و معماری ایران کرده اند.از جمله این افراد پدر معماری ایران محمد کریم پیر نیا که حاصل تلاش فراوان وی در طول زندگی علاوه بر مقاله ها کتب بسیاری ،شاگردانی بزرگ و خوش نام در زمینه معماری بوده است. شاید بتوان استاد پیرنیا را 40 سال گذشته از ...

هدف: نحوه فرم‌گيري شخصيتها تاثيراتي که از هنر غرب داشته آيا شخصيتهاي دوره قاجار در نقاشي‌ها با ابزار تعريف مي‌شده است. بسم الله الرحمن الرحيم «با آنکه هنر ايران در طي تاريخ تحت تاثير شيوه‌هاي گوناگون ساير کشورها قرار گرفت هميشه اين سه خصوص

تعريف هنر «شکل اصيل و متعال هنر پديده اي است که به شدت تعريف گريز است و نمي توان آن را در چارچوب عبارات، محصور نمود و اين تعريف گريزي، ريشه در ذات هنر اصيل دارد و تعاريفي که از پديده هنر و رشته هاي آن ارائه مي شود کمک تقريب به ذهن است.»1 ف

ثبت سفارش
تعداد
عنوان محصول