دانلود تحقیق و مقاله و پروژه دانشجویی و دانش آموزی در مورد فلسفه آموزش و پرورش

تعداد 100 مورد تحقیق دانش آموزی و مقاله و پروژه دانشجویی مرتبط با موضوع فلسفه آموزش و پرورش در سایت یافت گردید:

فلسفه آموزش و پرورش ایده آلیسم و رئالیسم: مقدمه: یک : ایده‌آلیسم 1 - نمی‌توان "وجود" و "ادراک " را مساوی دانست آن گونه که برکلی عقیده دارد (زیرا اشاره شد که از تحلیل این جمله مطابقت و تساوی وجود و ادراک ناشی نمی‌شود و مساوی دانستن آن دو خلط مقام ثبوت و اثبات است). 2 - از این نظر برکلی که وجود مساوی ادراک است به هیچ وجه انکار جوهر مادی آن گونه که برکلی می‌گفت نتیجه نمی‌شود. 3 - ...

فلسفه چيست؟ هدف کلي: آشنايي با مفهوم،تعريف،موضوع،هدف و ابعاد گوناگون دانش فلسفه تعريف تعريف تعريف در لغت يعني شناساندن و منظور از آن اين است که پديده يا امري يا شيئي را به طور جامع به ديگران بشناسانيم.طوري که گوينده و شنونده يا نويسنده و خواننده دا

مقدمه‌ کسانی‌ که‌ گذشته‌ را مرور می‌کنند و آنرا مورد مطالعه‌ و تأمل‌ قرار می‌دهند و از آن‌درس‌ عبرت‌ می‌گیرند، سود سرشاری‌ از کار خود می‌برند، مخصوصاً اگر این‌ مطالعه‌ وتوجه‌ در مورد تمدن‌ انسان‌ و مسائل‌ مربوط‌ به‌ تربیت‌ باشد. از روزگار کهن‌ پرورش‌ جوانان‌ برای‌ زندگی‌ یکی‌ از مهمترین‌ اشتغالات‌ نوع‌ بشربوده‌ است‌. تاجایی‌ که‌ می‌توان‌ گفت‌: «تربیت‌ هرگز مانند آنچه‌ که‌ ...

آموزش وپرورش جبرانی خدمات حمایتی آموزش متقابل جنبش- های اجتماعی مبارزه بانابرابری ها ازجمله روش های اصلاحی ودرمانی کشورهای پیش رفته برای مقابله با افت تحصیلی است .ازوظایف اساسی آموزش وپرورش عمومی درهرکشورانتقال میراث فرهنگی جامعه پرورش استعدادهای دانش آموزان وآماده سازی آنان برای شرکت فعال درجامعه است .عدم موفقیت نظام های آموزشی در انجام این رسالت مهم دربسیاری ازمواقع به صورت ...

تعليم و تربيت يکي از اساسيترين فعاليتهايي است که در طي يک فرايند نسل اول مي‌کوشد تا قدرت آگاهي نسل بعد از خود را در همه? زمينه‌ها پرورش داده و آنها را براي برخورد با مسائل گوناگون آماده سازد. تعليم و تربيت به مثابه? جرياني است که بايد در کنار آموزش

توسعه، فرايندي چند بعدي و به معناي فراهم شدن زمينه‌هاي لازم براي ظهور ظرفيت‌ها و قابليتها براي نيل به پيشرفت و افزايش تواناييهاي کمي‌و کيفي جامعه تلقي مي‌‌شود. براي آن سه رکن اساسي متصور شده است از‌اين رو اصولي چند را براي هدايت آن منظور کرده‌اند در

چکیده توسعه، فرایندی چند بعدی و به معنای فراهم شدن زمینه‌های لازم برای ظهور ظرفیت‌ها و قابلیتها برای نیل به پیشرفت و افزایش تواناییهای کمی‌و کیفی جامعه تلقی می‌‌شود. برای آن سه رکن اساسی متصور شده است از‌این رو اصولی چند را برای هدایت آن منظور کرده‌اند در فرایند توسعه نهادهای بسیاری دخیلند، یکی از نهادهای اساسی آموزش و پرورش است.‌این نهاد به طور مستقیم برفرایند توسعه اجتماعی ...

آموزش و پرورش در عصر ساسانیان : با شکست اردوان پنجم و مرگ او در نبرد روی داده در قرن سوم میلادی در جلگه­ی هرمزدگان میان او و اردشیر بابکان، سلسله­ی اشکانی انقراض یافت (پیرنیا، ص2218) و آفتاب دولت ساسانی پدیدار گردید. آفتاب دولتی که بنا به گفته‌ی کریستنسن مؤلف کتاب «ایران در زمان ساسانیان» عهد بزرگ تمدن ادبی و فلسفی ایران باستان در دوران حکومت پادشاهان این سلسله و بالاخص خسرو اول ...

چکیده این پژوهش به منظور بررسی تاثیر آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش مهارت‌های استدلال دانش‌آموزان مدرسه بیهق وسینا شهرمشهد انجام شده است. نمونه اصلی این پژوهش شامل 20 نفر معلم راهنمایی بود که به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای تحلیل داده‌ها از نرم افزار SPSS استفاده شد. ابزار جمع‌آوری داده‌ها در این پژوهش پرسشنامه بود. ارزیابى اعتبار صورى و محتوایى مقیاس این پژوهش ...

فصل اول – مقدمه تاریخ هر قوم و ملتی شناسنامه آن قوم و ملت است و هر موجود بی‌شناسنامه ، گمنام و بی اعتبار است . گذشت قرون و اعصار نمایانگر آن است که آدمی به همان اندازه که نگران آینده خویش است ، به گذشته خود نیز دلبستگی دارد . گویی گذشته او پشتوانه زندگی حال و آینده اوست . بنابراین ، تاریخ و شناخت‌ آن جزء جداناپذیر زندگی انسان است . تاریخ با تمام لعزندگی و ابهامش جالب است . هیچ‌ ...

ابتدا باید فلسفه را تعریف کنیم.در واقع تعریف واحدی از فلسفه که مورد اتفاق همه صاحب نظران باشد وجود ندارد.دلیل آن وجود دیدگاههای متفاوت از فلسفه است.نظرات ما راجع به زندگی،جهان،ومسایلی از این قبیل از نوع فلسفی خواهد بود.هر پاسخی که به مسایل فوق داده شود در حقیقت فلسفه مارا نسبت به آنها بیان داشته است.هر فردی خواه نا خواه دیدی کلی در باره زندگی،جهان،و...دارد،یعنی دارای فلسفه ...

نظامهاي آموزشي و فعاليتهاي حاکم بر آن ،‌ با توجه به پيشرفت جوامع ،‌همواره دستخوش تغيير وتحول است و تحول آموزشي ، خود معلول تحول اجتماعي وتحول علوم و تکنولوژي است زيرا در يک جامعه ساده ،‌نيازها ساده و روش ارضاي نيازها نيز ساده است . در چنين جوا

علم در حوزه هاي سنتي ايران مقوله متنوع و گسترده اي است. سده هاي نخستين اسلامي مصروف کنکاش، مجادلات و پايه گذاري هاي کلان علمي شد. حوزه هاي آموزشي عموما چند منظوره با پرورش علماي جامع الاطراف و مسلط بر اکثر بخش هاي علمي پايه هاي ستبر علمي ايران را بن

آموزش بزرگسالان در جهان الف) سوادآموزي تابعي (سواد آموزي تابعي (سواد آموزي با تکيه بر ابعاد عملي خواندن و نوشتن) پس از جنگ جهاني دوم و مردم به تدريج متوجه اين حقيقت شدند که سوادآموزي سنتي با ابعاد و مفاهيم خاص خود نمي تواند نقش مؤثري در دگرگون کردن

اهداف عمومي تعليم و تربيت اهداف تعليم و تربيت از فلسفه تعليم و تربيت در هر جامعه تأثير مي پذيرد. فلاسفه و انديشمندان تربيتي ، اهداف پرورشي و تربيتي متنوع ولي تقريباً مشابهي را براي تعليم و تربيت رسمي بيان کرده اند. اين اهداف بر رشد و پيشرفت جنبه ها

ابتدا بايد فلسفه را تعريف کنيم.در واقع تعريف واحدي از فلسفه که مورد اتفاق همه صاحب نظران باشد وجود ندارد.دليل آن وجود ديدگاههاي متفاوت از فلسفه است.نظرات ما راجع به زندگي،جهان،ومسايلي از اين قبيل از نوع فلسفي خواهد بود.هر پاسخي که به مسايل فوق داده

جامعه در حال خيزش ما به شدت نيازمنديک ديدگاه آموزشي جديد و در عين حال شاداب است که هم نوعي (( فلسفه توسعه آموزشي پرورشي )) باشد و هم بتواند چشم انداز روشني از آينده آموزش کشور ترسيم نمايد . شرايط جديد, ملت ها را در برابر دو ديدگاه آموزشي زير قرار د

پیشنیه مدیریت آموزشی نهضیت مدیریت علمی و اصولی که تبلیغ می کرد مدیریت آموزشی را متأثر ساخته و توجه اندیشمندان و محققان آموزشی را به خود جلب نمود. هواداران مدیریت علمی در نظامهای آموزشی به کاربرد اصول آن همت گماشتند. آنها مدرسه را مشابه کارخانه تلقی می کردند که در آن دانش آموران مانند مودا خام، باید در فراگیری آموزش و پرورش، متناسب با کیفیات و مشخصات مورد انتظار جامعه تغییر و ...

تاثیر وسایل کمک آموزشی درعصری که دوران انفجاردانش واطلاعات لقب گرفته است و توسعه علم ودانش وتکنولوژی رشد شتابانی یافته است، آموزش و پرورش این عصرنمی تواند نسبت به این تحولات بی تفاوت مانده و رویکرد مناسبی نداشته باشد. متأسفانه نظام آموزشی بیشتر مدارس ما سنتی و ناکارآمد است وبا این پیشرفت علم بشری، که درهر ثانیه مطالبی به اطلاعات قبلی آن افزوده می شود، طولی نمی کشد که اطلاعات ...

پرورش خلاقیت درکودکان فلسفه برای کودکان و نوجوانان چیست؟ در اواخر سالهای 1960، زمانیکه متیو لیپمن در دانشگاه کلمبیا واقع در نیویورک در رشته فلسفه مشغول تدریس بود متوجه شد که دانشجویانش فاقد قدرت استدلال و قدرت تمیز و داوری هستند و همچنین متوجه شد که برای اینکه قدرت تفکر این دانشجویان بطور قابل ملاحظه ای تقویت شود، دیگر بسیار دیر شده بود . او به این فکر افتادم که این کار می بایست ...

برنامه‌ ریزی آموزشی، برنامه‌ریزی درسی و طراحی آموزشی از مفاهیم عمده در ادبیات آموزشی است. آنچه در پی می‌آید مروری دوباره برتعاریف این سه مفهوم و چگونگی تعامل آنها با یکدیگر است. از آنجا که برنامه‌ریزی، راه و روشی برای هدایت منظم فعالیت‌های انسانی برای اهداف و مقاصد مشخصی است و به تعبیری دیگر نقشه راه برای رسیدن به مقصود و جهت‌گیری منطقی برای فعالیت‌هاست منطقاًَ لازم است از ...

فلسفه برای کودکان از جمله شاخه های جدید رشته فلسفه محسوب می شود، اما در این شاخه از مباحث پیچیده فلسفی خبری نیست بلکه در واقع آموزشی است برای روشمند کردن تفکر . در این مقاله اهداف و برنامه های فلسفه برای کودکان از سوی رئیس مرکز تحقیقاتی فلسفه برای کودکان آرژانتین بررسی شده است. " فلسفه برای کودکان " یک برنامه آموزشی است که این امکان را فراهم می آورد تا کودکان و نوجوانان افکار ...

روانشناسی پرورشی شاخه ای از علم روانشناسی است که هدف آن کمک به پرورشکاران در برخورد درست با مسائل پرورشی است. روانشناسی یکی از شاخه های علوم تجربی است که مانند دیگر اعضای خانواده علوم تجربی یافته هایش را از راه مشاهده کسب می کند. روانشناسی را به عنوان علم مطالعه رفتار و فرآیندهای شناختی و ذهنی زیربنای رفتار تعریف کرده اند. پرورش به جریان یا فرآیندی منظم و مستمر گفته می شود که ...

ماهيت فلسفه تقسيم بندي بر اساس سوالاتي از قبيل : ? ماهيت وجود ? ماهيت حقيقت ? ماهيت معرفت ? ماهيت زيبايي طبقه بندي ? ايده آليسم ? واقعگرا ? پراگماتيسم ? مفهوم گرا ? فلاسفه پيرورواقيون آن را به فيزيک، اخلاق و منطق تقسيم مي کردند. ? برخي فلا

بسياري از انديشمندان، مشکلات راهنمايان تعليماتي را ناتواني در ايجاد رابطه مفيد و برقراري تفاهم موثر با معلمان و مديران ذکر کرده اند. مضافا به منظور آن که معلمان بيشتر به ارزش و مقام خود پي برده و محيط را طوري آماده سازند که دانش آموزان در هر فرصتي ا

- معادل سازی فعالیت های اعضای هیات علمی بر حسب واحد (فعالیت های آموزشی پژوهشی اجرایی و راهنمایی دانشجو)بر اساس مصوبات هیات رییسه دانشگاه - ایجاد خط مشی از طریق تشکیل جلسات کمیته بررسی فعالیت های اعضای علمی رفع ابهامات آیین نامه های همامنگی لازم با معاونین آموزشی دانشکده ها به منظور تسهیل در امر معادل سازی ها - تعیین میزان مشارکت اعضای هیات علمی در طرح محرومیت از مطب در هر نیمسال ...

1- چکیده :‌ موضوع سند و معرفی بخشهای اصلی این سند حاوی اطلاعات لازم برای شناخت کلی طرح "مطالعه و بستر سازی نظام آموزشی مبتنی بر فاوا" و اختصاصا شناخت فعالیتهای لازم برای انجام پروژه فاز صفر این طرح است؛ به گونه ای که چگونگی انجام، منابع (هزینه و زمان) و مراحل انجام پروژه فاز صفر مذکور قابل تشخیص و تخمین باشد. سند در دو بخش اصلی تنظیم شده است. در بخش اول این سند ابتدا موضوع و ...

روانشناسي پرورشي شاخه اي از علم روانشناسي است که هدف آن کمک به پرورشکاران در برخورد درست با مسائل پرورشي است. روانشناسي يکي از شاخه هاي علوم تجربي است که مانند ديگر اعضاي خانواده علوم تجربي يافته هايش را از راه مشاهده کسب مي کند. روانشناسي را به عنو

چکيده : از بهترين و عالي ترين اعمال ديني ، امر نماز است که اسلام به آن توجه زيادي کرده است و براي آن آثار و فوائد زيادي در آيات و روايات مطرح نموده است ، اگر چه عبادت در تمام اديان آسماني وجود دارد و ليکن بهترين و زيباترين نوع عبادت همين نمازيست که

تربيت بدني و ورزش ، هم از ديدگاه تاريخ و هم از ديدگاه فرهنگ، به اين دليل که با ملل مختلف جهان سروکار دارد جالب و شايان توجه است از ديدگاه تاريخ و با تحقيق در ادوار گذشته مي توان فهميد که کدام ورزش در کدامين سرزمين شکل گرفته است و چگونه به کشورهاي دي

آشنايي کلي با مکان کارآموزي آموزش وپرورش نهادي است با مجموعه اي از روش ها و طراحي در مسير اهداف و مقاصدي مبتني بر خاستگاه هايي که با رعايت اصول و قواعد بر اساس راهکارها و خط مشي خاص و با توجه به شرايط در حال انجام است. تعهد اجتماعي و تفاوق جمعي بر ر

دين و سياست از ديرباز، با يک‌ديگر تبادل و تعامل داشته‌اند. دين با ايجاد «وجدان جمعي»، «انسجام اجتماعي»، «الگو سازي»، «کنترل دروني» و «مشروعيت»، همواره نيازهايي را در نهادهاي غير ديني، به ويژه نهادهاي سياسي برطرف کرده و در مقابل، نياز خود را به «اقتد

تعریف گروه: گروه اجتماع واحدی است مرکب از دو یا چند نفر که در اثر «تعامل اجتماعی» با یکدیگر ارتباط دارند به عبارت دیگر، گروه جریان یا سلسه مراتبی است که در آن عمل یک یا چند انسان سبب تغییر عمل یک یا چند انسان دیگر می شود. صفات گروه پیوند گروه طبق نظر «فسینجر» و دستیارانش، پیوند عبارت از انگیزش وسیع اعضاء برای تعلقات گروهی بوده و می توان گفت «نتیجه جمیع نیروهای انگیزشی در اعضاء ...

ادیب نیشابوری - محمد تقی (1315-1396 ه.ق) شیخ محمد تقی ادیب نیشابوری، مشهور به ادیب دوم، در سال 1315 ه.ق (1274ه.ش) در خیرآباد، از بلوک عشق آباد نیشابور پا به جهان نها. پدرش اسدالله نام داشت و واز دانش بی بهره نبود. محمد تقی نزد پدر خوندن و نوشتن را فراگرفت و در 18 سالگی به دستور پدر عازم مشهد شد و نزد دایی خود حاج شیخ محمد کدکنی (م 1357 ه.ق) مقدمات را فراگرفت و در اواخر سال 1333 ...

از اهداف اوليه? تعليم و تربيت، پرورش فرد به‌عنوان يک انسان هدف‌دار و مستقل و خودگردان است. تربيت بدنى با تأکيدى که بر پرورش جسمي، ذهني، هيجانى و برازندگى اجتماعى دارد، در صورت آموزش صحيح و اصولى نقش شايان توجهى را در فرآيند تعليم و تربيت ايفا خواهد

تعليم و تر بيت،بدون استفاده از زبان غير ممکن است. زبان تنها وسيله مؤثر در فرآيند آموزش و پرورش است. بدون زبان ،ارتباطي بين افراد جامعه بر قرار نمي شود و بدون ارتباط ،آموزش و پرورش،صورت نمي پذيرد و بدون آموزش وپرورش ،انتقال ميراث فرهنگي و تمدن بشر به

تسليم در برابر خداوند، احترام به حقوق انسانها و آمادگي براي خدمات اجتماعي، ارزشهاي والاي تربيتي هستند که مي‌توانند در فلسفه آموزش و پرورش قرار گيرند. دانش‌آموزان در مدارس کشور بايد توانائي پايبندي به اصول انسانيت، درک آزادي و صبوري، احترام به حقوق د

علم ورزش ، علمي است که در آن به مسائل علمي و تخصصي ورزش پرداخته مي شود و هدف از اين علم آن است که علاقه مندان به ورزش از اين طريق پي به کليه مسائل مربوط به علوم ورزش برده و آن را به کار بندند تا کمتر دچار آسيب شده و همچنين از طريق علم ورزش مهارت خود

نگرش کنوني علماي تعليم و تربيت به ارزشيابي پيشرفت تحصيلي به عنوان مکمل موثر آموزش و فرآيند ياددهي – يادگيري ، مباحث نوين و پويا در زمينه ي ارزشيابي را به همراه داشته است.در ديدگاه هاي نوين ارزشيابي تحصيلي ، جايگاهي براي تنش و اضطراب دانش آموز در مقا

مقدمه: تکليف همواره به عنوان يکي از عوامل مهم در تحقق يادگيري مطرح بوده و در هر دوره متناسب با برداشتي که از يادگيري وجود داشته، شکل و نوع تکليف نيز متفاوت بوده است. شايد در گذشته اگر دانش آموزي صرفاً موفق به محفوظاتي در ذهن خويش مي شد،

رابطه رياضى باهوش شيما شهرابى با دکتر على آبکار استاد رياضى و عضو هيأت علمى دانشکده علوم دانشگاه تهران در مورد رياضى و کاربردش در زندگى و لذت حل مسأله گفت وگويى انجام داده ايم که مى خوانيد: چرا رياضى مى خوانيم؟ اصلاً رياضى به چه دردى مى خورد

اصلاح دين = اصلاح حوزه اصلاح طلبى مطهرى در يک حرکت دايره وار پس از مدتى به همان نقطه آغازين حرکت او رسيد. مطهرى که از اصلاح حوزه به اصلاح دين رسيد وقتى دريافت اصلاح دين ممکن است به انحراف آن منجر شود به اصلاح حوزه و تلاش براى دردست گرفتن پرچم اصلاح

در طنزی از وطن، آمده که روزی یکی از نمایندگان مجلس گفت: "آقا، من گرچه تمام رمان‌ های همینگوی را خوانده‌ام، چیزی نفهمیدم. تنها کتاب به درد بخور او بنظرم، خوشه‌های خشم باشد." رئیس مجلس گفت: "برادر، چرا خلط بحث می کنی؟ خوشه‌های خشم را که شکسپیر از روی دست فاکنر نوشته." نماینده مجلس با حق به جانبی گفت: "بفرمائید! تازه آن کتاب را هم که کس دیگری برای جناب نوشته!" برای قضاوت در باره ...

مقدمه : تاکنون براي مديران وظايف گوناگوني شناخته شده است و هر يک از صاحبنظران رشته‌هاي مديريت و علوم رفتاري نيز نسبت به دسته ‌اي از اين وظايف توجه بيشتري نشان داده‌اند. در علوم مديريت نسبت به وظايف خاص مديران در زمينه برنامه‌ ريزي و سازماندهي ت

مقوله فرهنگ نگاهی از بام تیره و هوس آلود سده بیستم به گذشته، جهان را پهنه دگرگونی های بی شمار نشان می دهد؛ دگرگونی هایی که گاه نابودی و نامرادی، و زمانی، امید و کامروایی به ارمغان آورده و پرورنده زندگی انسان را از لحظه های زشت و زیبا آکنده است. بررسی فراز و نشیبهای تاریخ،‌ بشر را بدین حقیقت رهنمون می‎کند که پدیده های خوب و بد جوامع انسانی، چیزی جز بازتاب فرهنگ ها نیست. به عبارت ...

چکیده مهمترین دوره عمر انسان دوران نوجوانی و جوانی است این دوره مصادف است با بروز بیداری های متعدد که هر کدام می توانند زمینه ای باشند برای رشد و سعادت و در صورت عدم هدایت آنها موجب بدبختی و سقوط انسان می شود مانند: بیداری فطرت، بیداری مذهب، بیداری جهان بینی و بیداری وجدان در هر کدام از بیداری ها باید به تربیت صحیح، محیط مناسبی را بوجود آورد تا رشد و تعالی جوان را به همراه داشته ...

امام جعفر صادق يکي ديگر از صفات پسنديده ايشان اين بود که کارهاي شخصي خودشان را شخصا" انجام مي دادند و سعي مي کردند که سر بار ديگران نباشند. در ايامي که آقا مريض شده بود، ( و به سبب همان بيماري از دنيا رحلت کرد) عده اي از دوستان براي عيادت خدم

-Network Marketing از آمریکا آغاز شد وبزرگترین شرکتها در این زمینه در آنجا هستند. در آمریکا از هر چهار نفر یک نفر به نحوی با این صنعت مرتبط است.MWM یک تجارت بهینه است که به شما قدرت ایجاد یک سازمان فروش با درآمد عالی را میدهد. از سالیان گذشته تا بحال شرکتهایی مانندBlue Sky تولید کننده لوازم ورزشی در آلمان و AM Ways ،تولید کننده مواد شوینده در آمریکا، به روش Multi-Level Marketing ...

بررسی نظریات ارنست گلنر: برای بررسی زون پنجم و در نهایت توضیح تئوریک و فلسفی نظریات خود، ارنست گلنرفصلهای آخری کتاب ناسیونالیسم خود را اختصاص به توضیح دو مفهوم، دو جریان فکری و پروسه ی اجتماعی داده است. این دو جریان عبارتند از: احساس و خرد، ریشه ها و خرد و یا به بیان سیاسی و تئوریک قومیت و ملیت (فرهنگ و تمدن). این مفاهیم در نوشته های خیلی از فیلسوف ها و متفکرین علوم اجتماعی دیگر ...

کونگ فو توآ يک هنر رزمي ايرانيست که در خارج از ايران با مُعرفانِ خوب و بَدَش به پِرشين کونگ فو، يعني کونگ فوي پارس، شناخته شده. وجه َتمايز اين هنر از هنرهاي رزمي ديگر، حرکات پُرتوانِ جسماني، همراه با شُک هاي تکنيکي و رانشِ بازدَم است که چون اُجاقي و

دیباچی: امیل دورکیم را به همراه ماکس وبر یکی از دو بنیانگذار اصلی تئوری جامعه شناسی نوین نامیده‌اند. دورکیم چهارچوب وسیعی برای سیستم‌های اجتماعی ایجاد کرد که در جامعه شناسی و تعدادی رشته‌های مرتبط با آن به عنوان یک اصل هنوز باقی مانده است، بویژه در انسان شناسی. حتی آنهایی که اساساً با آن موافق نبوده‌اند. آن را به عنوان یک نقطه عطفی می‌پذیرند. این چهارچوب تحلیل در جریان کار خود ...

در میان کشورهای مشرق زمین بیگمان ایران تنها کشوری بود که در نظام تعلیم و تربیت خود بیشترین اولویت را به ورزش و تربیت بدنی داده بود، چه در حالی که چینیان، همانگونه که پیش از این گفتیم، به امر ورزش وتربیت بدنی توجه چندانی نداشتند و هندوان نیز پرورش تن و فعالیتهای بدنی را گاه حتی مذموم هم می دانستند، ایرانیان به اهمیت و ارزش توانایی و سلامت بدن به عنوان وسیله بسیار مهمی برای فراهم ...

مقدمه : از منظر علم جامعه شناسی، دوران کودکی یک پدیده[1] نیست؛ بلکه یک مفهوم[2] است. در واقع پیش از آنکه وجود خارجی داشته باشد، تصویری است که در ذهن مردم جوامع مختلف شکل می بندد. دوران کودکی نه یک مفهوم ثابت که مفهومی متغییر است؛ یعنی با توجه به تجربیات مردم هر جامعه و ویژگی های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آن جامعه، در ذهن جمعی مردم شکل گرفته و تبلور پیدا می کند. به همین ...

مقدمه‌» ابتدا با عرض‌ سلام‌ و خسته‌ نباشید خدمت‌ خانم‌ اسدی‌ دبیر پرورشی‌ و مدیرها خانم‌ ادیب‌پور و همچنین‌ آموزش‌ و پرورش‌ ناحیه‌. در ابتدا می‌گویم‌ که‌ زنگ‌ پرورشی‌ رسیده‌ بود و خانم‌ اسدی‌ که‌ وارد کلاس‌ ما شد بعد از سلام‌ کردن‌ موضوعی‌ را که‌ آموزش‌ و پرورش‌ برای‌ تحقیق‌ آن‌ را به‌ مدرسه‌ عرض‌ کرده‌ بود و بر عهده‌ی‌ دانش‌آموزان‌ همه‌ی‌ مدرسه‌ بود صحبت‌ کرد و ابتدا عنوان‌ ...

مقدمه تحقیقات مختلف بر روی این نکته تاکید میکنند که افراد جامعه چه زن و یا چه مرد، در همۀ سنین می توانند کیفیت زندگی خود را با فعالیتهای جسمانی بهبود بخشند. فعالیتهای منظم ورزشی بطور وسیع، خطر مرگ ناشی از بیماریهای قلبی- عروقی را که امروزه از شایعترین شیوع علل مرگ و میر می باشد را کاهش دهد. فعالیت های بدنی به سلامت روانی، پرورش عضلات، استخوانها و مفاصل کمک کرده و باعث عدم ...

چکیده گذشت که تعلیم و تربیت دراصطلاح رایج‏خود، بر عقلانیت‏یعنى پرورش اندیشه دلالت دارد. انواع گوناگون تربیت که اصطلاحا، اخلاقى، سیاسى، زیبایى‏شناختى نام گرفته‏اند، اولین حامیان تربیت عقلانى، رویکردهاى مختلف به تربیت عقلانى، دیدگاه سنتى تعلیم و تربیت، بررسى بحث‏هاى معاصر در زمینه تربیت عقلانى و پیشنهاد بازگشت‏به تعلیم و تربیت لیبرال و عقلانى از سوى عده‏اى از دانشمندان و مربیان و. ...

مقدمه زندگی از دید خردمند امری است جاری و در حال گذراندن از جاده ی هموار و ناهموار و پرپیچ و خم که عبور از آن نیاز به چشمانی باز ، انتخاب میسر و رعایت ضوابط در کیفیت گذران و عبور دارد بدون داشتن راهنما و روش ، خطر سردرگمی در کمین است . آنچه در این پژوهش و تحقیق ملاحظه می کنید نه نگرش روان شناسانه به مسئله تعلیم و تربیت است و نه دیدگاهای یک عالم به مسائل پرورشی تربیتی . بلکه ...

واژه ای که بنام «روانشناسی» رواج یافته ،‌ ترجمه لغت پسیکولوژی[1] که با تلفظ انگلیسی «سایکولوژی» می باشد که در اصل ازدو کلمه یونانی «پسیکه»[2] به معنی روح و «لوگوس»[3] به مفهوم تحقیق و بیان مشتق شده است . پسیکه مفاهیم متعدد دارد ، برخی آنرا به معنی روح و بعضی دیگر روان تفسیر نموده اند . این کلمه نام یکی از خدایان افسانه ای یونان قدیم بوده که در ابتدا زندگی بشر فناپذیری داشته ...

مقدمه: مقصود ازمديريت منابع انساني سياست ها ،اقدامات مورد نياز براي اجراي بخشي از وظيفه مديريت است که به جنبه هايي از فعاليت بستگي دارد،به ويژه براي کارمند يابي ،آموزش دادن به کارکنان ،ارزيابي عملکرد ،دادن پاداش و ايجاد محيط سالم و منصفا

مقدمه و تاريخچه عقب ماندگي ذهني يا باصطلاحخ ديگر نارسايي رشد قواي ذهني موضوع تازه و جديدي نيست بلکه در هرد دوره و زمان افرادي در اجتماع وجود داشته اند که از نظر فعاليت هاي ذهني در حد طبيعي نبوده اند. بخصوص از روزي که بشر زندگي اجتماعي را شروع ک

یونان باستان کجا قرار داشت؟ شبه جزیره بالکان در جنوب قاره اروپا قرار دارد. بخش جنوبی شبه جزیره بسیار زیاد در آب پیشرفته است. این بخش از شبه جزیره بالکان و تعدادی جزایر کوچک پراکنده در اطراف آن که در دریای اژه قرار دارند و سرزمینهای کرانه‌های دریایی آسیای صغیر، کشور یونان باستان را تشکیل می‌دادند. یونان باستان به سه بخش تقسیم می‌شد: یونان شمالی، یونان مرکزی و یونان جنوبی که آن را ...

ژاپن کشوري است که با رشد صنعتي خود در سطح جهان نظر همه محققان را به سوي خود جلب کرده است ، هر فردي خواهان آن است که بداند اين کشور کوچک چگونه در مدت کمتر از يک قرن توانسته است بازارهاي بزرگ جهان را تسخير نمايد حتي اگر خودمان به پيرامون محل زندگي خوي

بینش عاطفی وEQ به وسیله انجمن گویش آمریکایی به عنوان مفیدترین صفات یا واژه های نوین در سال 1995 انتخاب شدند . (1995،1999،Brrodie ، 1996) . و همانطور که این گفتار شهادت می دهد در این زمینه گسترش زیادی ایجاد شده است . جنبش در علاقه مندی دائم به بینش عاطفی با ارائه مقاله در نشریات دانشگاهی در سال 1990 شروع شد و پس از آن با نشر عمومی بوسیله کتاب پر فروش « بینش عاطفی » گسترده شد . ...

همانگونه که ذکر آن رفت يکي از رويکردهاي اصلي پرورش اخلاقي به نام رويکرد همساني يا توافق ذهني ريشه در افکار اخلاقي کانت دارد که سردمدار اصلي و معاصر آن «لارنس کلرگ»است که پرورش اخلاقي به ويژه از نظر «روش شناسي »[1] مديون آن است. الف)پرورش اخلاقي

مارکس در پنجم ماه مه 1818 در تري ير شهري باستاني و کليسايي در منطقه راين آلمان متولد شده پدر و ماردش از اخلاف خاخامهاي يهودي بودند نام خانوادگي او مردخايي بوده است و پيش از مارکس مارکوسن پدر مارکس هاينريش در سال 1817 براي مصون ماندن از انفصال يهوديا

تعريف تربيت تربيت عبارتست از فراهم کردن زمينه‌ها و عوامل براي به فعاليت رساندن و شکوفا نمودن استعدادهاي انسان در جهت مطلوب. در اين تعريف نکات مهم زير قابل توجه است : تعريف فوق حاکي از اين مطلب است که انسان داراي استعداد هاي نهفته‌اي ا

مقدمه سپاس فراوان آفريدگاري را سزا است که جهان هستي را همسان و هماهنگ با احتياجات و نيازهاي بشر سامان داده و با تدبير حکيمانه خود آنرا پرورده است. تحيات و درود نامحدود بر والاترين معلم و مربي انسان يعني پيامبر گرامي اسلام (ص) که با مدد

- مشخصات عبارتند از: هلال قرمز بالاي مشت نشان دهنده فلسفه خون کانگ فو يعني مبارزه تا آخرين قطره خون در راه آزادي انسانها مي باشد. 2-مشت در ميان دايره سياه نشان دهنده قيام از دل تاريکيها و پليديهاو همه آنچه که انسان امروز از خود بيگانه کرده

روان شناسي تربيتي يکي از مهترين رشته‌هايي است که به بحث و بررسي پيشرفتهاي درسي و نارسائي‌هاي تحصيلي ياد گيرندگان مي‌پردازد. به عبارتي روان شناسي تربيتي شاخه‌اي از علم روان شناسي است که هدف آن کمک به دست اندرکاران تربيت در برخورد درست با مسائل آموزشي

مقدمه رشد و توسعه پایدار کشاورزی یکی از شاخص ترین و مهم ترین هدفهای هر دولتی است که تحقق آن طریق تحولات بنیادی همه جانبه در ساختار کشاورزی، مدیریت و بهره برداری مطلوب از منابع و امکانات، سازماندهی و هدایت سنجیده فعالیتها در چار چوب برنامه ریزی علمی و منطقی امکانپذیر خواهد بود. بر همین اساس، بخش کشاورزی در کلیه برنامه های توسعه کشور از اولویت ویژه ای برخوردار بوده و به عنوان محور ...

اهميت‌ ادبيات‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ بر خلاف‌ آنچه‌ تصوّر مي‌شود، روزگار ما دوران‌ کودک‌سالاري‌ نيست‌ و درواقع‌، تمدّن‌ امروز به‌ کودک‌ فرصت‌ کودکي‌ نمي‌دهد تا آنجا که‌ دوران‌ جديد را دوره ‌ زوال‌ کودکي‌ نام‌ نهاده‌اند. سرعت‌ فزاينده ‌ سوداگري‌ و

چنانچه اغلب پدران و مادران کودکان مدرسه تشخيص مى‌دهند، مربيان تأثير بسيار زيادى نه تنها بر موفقيت تحصيلى کودک که بر روش کودک در قبال مدرسه و به‌طور کلى بر يادگيرى دارند. به همين نحو، مربيان توانائى تضعيف حس کنجکاوى طبيعى کودکان را داشته و مى‌توانن

توانايي تشخيص مفهوم مديريت آموزشي و اصول آن. آشنايي با مفهوم سيستم و انواع آن (سيستم‌هاي باز و بسته و کارکردهاي آنها) آشنايي با مفهوم سازمان و انواع آن و کارکردهاي سازمانهاي رسمي و غير رسمي شناسايي سبک‌هاي مديريتي، آشنايي با اصول مدير

تعليم و تر بيت،بدون استفاده از زبان غير ممکن است. زبان تنها وسيله مؤثر در فرآيند آموزش و پرورش است. بدون زبان ،ارتباطي بين افراد جامعه بر قرار نمي شود و بدون ارتباط ،آموزش و پرورش،صورت نمي پذيرد و بدون آموزش وپرورش ،انتقال ميراث فرهنگي و تمدن بشر به

جامعه در حال خيزش ما به شدت نيازمنديک ديدگاه آموزشي جديد و در عين حال شاداب است که هم نوعي فلسفه توسعه آموزشي پرورشي باشد و هم بتواند چشم انداز روشني از آينده آموزش کشور ترسيم نمايد. شرايط جديد، ملت ها را در برابر دو ديدگاه آموزشي زير قرار داده است

انسان، موضوع تربيت است و هر‌گونه طرحي در اين زمينه مسبوق به نگاه انسان‌شناختي ويژه‌اي است. در اين نگاه، تربيت، دين و انسان همواره ملازم يکديگرند. با ظهور ديدگاه‌هاي جديد در حوزه موضوعات نظري و فلسفي، به‌ويژه در زمينه فلسفه تعليم و تربيت، چالش‌هايي ت

مقدمه : از جمله اهداف تعاوني ها تامين نياز اعضاء ايجاد ارزش افزوده و تحصيل در آمد متناسب مي باشد . نوعي از شرکت هاي تجاري که نه سرمايه و نه ضمانت شرکاء در آن تاثير کلي دارد بلکه شرکاء و کثريت آنها موثر است شرکت تعاوني هستند . در قبال احتياجات رو

مقدمه برای مدیریت موثر و مفید، کیفیت کار مدیر، بسیار مهمتر از کمیت آن می باشد. جزییات امور یک سازمان نباید مشی کلی مدیریت را منحرف کند و علیرغم اینکه مدیر باید به کلیه شئونات سازمان اشراف داشته باشد و توانایی مدیریت اتفاقات غیر مترقبه و بحران را داشته باشد، لیکن شالوده کلی مدیریت نباید به گونه ای باشد که کار و امور سازمان، مدیر را به دنبال خود بکشاند، بلکه مدیر باید با انتخاب ...

مقدمه و تاریخچه عقب ماندگی ذهنی یا باصطلاحخ دیگر نارسایی رشد قوای ذهنی موضوع تازه و جدیدی نیست بلکه در هرد دوره و زمان افرادی در اجتماع وجود داشته اند که از نظر فعالیت های ذهنی در حد طبیعی نبوده اند. بخصوص از روزی که بشر زندگی اجتماعی را شروع کرده موضوع کسانی که به عللی قادر نبودند خود را با اجتماع هماهنگ سازند مطرح بوده است. اجتماع برای مصلحت، تعصب یا سالم سازی بعضی از این ...

غلامعلي حداد عادل در سال 1324 هجري شمسي در تهران به دنيا آمد.وي داراي مدرک ليسانس فيزيک از دانشگاه تهران، فوق‌ليسانس فيزيک از دانشگاه شيراز ، فوق‌ليسانس فلسفه از دانشگاه شهيد بهشتي و دکتراي فلسفه از دانشگاه تهران است. حداد عادل از سال 1347 تدر

ثبت سفارش
تعداد
عنوان محصول