دانلود تحقیق و مقاله و پروژه دانشجویی و دانش آموزی در مورد بازار تولید

تعداد 100 مورد تحقیق دانش آموزی و مقاله و پروژه دانشجویی مرتبط با موضوع بازار تولید در سایت یافت گردید:

مکان بهينه توليد پراکنده در بازار الکتريسيته غير قانون مند چکيده: اين مقاله در دو روش جديد براي مکان بهينه توليد پراکنده در يک بخش ار بهينه (opf) را نمايش مي دهد که برپايه بازار عمده فروشي الکتريسيته است توليد پراکنده فرض مي شود که در بازار عمده ف

ساخت و تولید Manufacturing & pro مقدمه: رشد سریع و روز افزون جوامع و تنوع احتیاجات بشری شرایطی را به وجود آورده که ما را به سمت و سوی کار در رشته تولید لوازم مسافرتی و تفریحی سوق داد. از این رشته باید اینگونه شروع کنم که چون در گذشته لوازم وتجهیزات برای مسافرت، سنگین، وقت گیر، پرهزینه و پردردسر بوده، عزیزان در این حیطه شغلی برآن آمدند تا وسائلی با کمترین مشکل و هزینه را تهیه و ...

پیشگفتار با توجه به برنامه اقتصادی کشور، بر کسی پوشیده نیست که در زمینه تحرک در ایجاد واحدهای صنعتی بی‌تفاوت باشد. با فعالیت به برنامه‌ریزی پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، کشور، که تأکید زیادی در زمینه خودکفایی دارد ما را بر آن است که قدمی هرچند کوچک در پیشرفت صنعت کشور برداشته و بتوانیم از امکانات داخلی حداکثر استفاده را کرده و در استقلال کشور سهمی داشته باشیم. ...

مشخصه طرح دستگاه ها و تجهیزات خط تولید: ظرفیت تولید سالیانه: 1-Jun بخش داخلی: %0/100 (27/47 میلیون ریال) نام محصول ظرفیت واحد بخش خارجی: %0/0 (0 هزار دلار) کپسول گوشی تلفن 200000 عدد زمین و ساختمانها: 1-Jul مساحت زمین: 1300 متر مربع سطح زیربنا: 365 متر مربع سالن تولید: 130 متر مربع انبار: 40 متر مربع تأسیسات و تعمیرگاه: 60 متر مربع اداری، رفاهی: 135 متر مربع شاخصهای عملیاتی: ...

) هدف: هدف پروژه تولید انواع پودرها از جمله پودر خشک صنعتی و پودر آب پنیر به میزان 2750 تن در سال در دو شیفت کاری برای رفع نیازهای کمکی کارخانه‌های مورد استفاده در مناطق مرکزی ایران (استانهای قم‏، تهران، اصفهان، سمنان، یزد، مرکزی، قزوین) است. 2) بیان موضوع: در مورد سرانجام احداث این کارخانه چند مطلب باید به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد یکی داده های لازم برای انجام کار است که ...

پلاستيکها به علت خواص مختلفي که دارند اغلب جايگزين مواد طبيعي شده و بدين ترتيب در صنايع مختلف مورد استفاده قرار مي گيرند. حتي امروزه از آنها در ساخت اعضاء داخلي بدن نيز استفاده مي شود. براي تهيه پلاستيکها به طور کلي نياز به مونومرها مي باشد، تنوع و

- مشخصات محل اجرای طرح استان: خراسان شهرستان: مشهد 1. ابعاد و مساحت محل اجرای طرح: کارخانه زمین به وسعت 25 هزار مترمربع مستمرخواهد شد بخشی از ماشین آلات خدا تولید در محوله روباز و بخشی آسیاب و سرند نهایی ریه پوشش قرار خواهد گرفت. 2. نزدیکتری شهر و فاصله آن تا محل کسب و کار: فاصله ما بین تربیت و مشهد به فاصله 50 کیلومتر 3. فاصله محل استقرار کسب و کار تا جاده اصلی، نوع راه و جاده ...

مشخصات کلي کارخانه : شرکت توليدي بافت آزادي ( ساکاي سابق ) سهامي عام در تاريخ 1384/03/06 تحت شماره ثبت 9228 در اداره ثبت شرکتهاي تهران به منظور توليد و عرضه پارچه هاي کشباف ، تاري پودي بصورت رنگي و چاپي و انواع پرده هاي تور و فعاليتهاي بازرگاني م

مدتي است که در برخي موارد به خصوص در صنايع بزرگي مثل دامپروري ، بيسکويت سازي و ... تخم مرغ جاي خود را به پودر تخم مرغ داده است . پودر تخم مرغ توسط کارخانه هاي زيادي در ايران و سراسر جهان به بازار عرضه مي گردد. از محاسن پودر تخم مرغ مي توان موارد زير

تاريخچه شرکت توليدي و شيميايي پاکشو شرکت پاکشو از سال 1340 با مديريت آقاي محمد کريم فضلي در کارخانه‌اي کوچک به مساحت m2 400 که 5 نفر در آن مشغول به کار بودند، آغاز به کار کرد و اولين محصول خود را با نام «مايع ظرفشويي گلرنگ» به بازار فرستاد. در سل 13

تاريخچه سازمان: موضوع جامعه شناسي روستا يي بر اصل زمين و مالکيت آن استوار مي باشد. با عنايت به اينکه در روستاهاي کشور اراضي به صورت خرد و پراکنده مي باشند در سال 1341 تا 1351 قانون اصلاحات ارضي در /3 مرحله در کشور به اجرا گذاشته شد و يکي از پيامد ها

محلي که من کار آموزي ام را درآن گذراندم شرکت توليدي به نام مينا پلاست مي باشد . محصولات اين شرکت توليد طناب نخهاي مختلف پلاستيکي براي استفاده هاي متفاوت مثلا استفاده در کمباين ها و..... مي باشد . اين شرکت از يک سوله 100 متري براي واحد توليدي ، يک ات

بازارها را می‌توان از نظر زمان تحویل و قیمت به دو گروه تقسیم کرد که عبارتند از: - بازار Spot - بازار Future بازار Spot بازار معاملات لحظه ای است که خرید و فروش در آن بدون هیچ گونه محدودیت زمانی و مکانی انجام می‌شود. موارد قابل معامله در بازار Spot شامل ارزها (همچون یورو، پوند، دلار استرالیا و ...)، کالاها (همچون طلا،نقره، کالاهای کشاورزی و …) و شاخص سهام‌های مهم است. بازار ...

امروزه در کارهاي توليدي توسط شرکت هاي بزرگ اين کار توسط مدارهاي الکترونيکي و دستگاههاي الکترونيکي انجام مي شود. براي مثال شمارش توليد يک شرکت شکلات سازي توسط يک دستگاه الکترونيکي بسيار آسان تر و ارزان تر استن تا توسط انسان که خطاي آن هم بيشتر است.

تاريخچه شرکت توليدي رضا نخ مشهد (سهامي خاص ) اين کارخانه در سال 1360 توسط برخي از افراد صنف تريکو کشباف مشهد تاسيس گرديده است. ودرتاريخ 2/12/1360دراداره ثبت شرکتهاي مشهد به شماره 2438 ثبت گرديده است . پس از مطالعات وبررسي هاي کارشناسي وموافقت وز

کسي که در کار مرغداري به درآمد مي انديشد، بايد قبل از پايه گذاري آن، مسائل بازار و بازار يابي را در رابطه با امکانات ايستگاه يا فارم در مد نظر داشته و مورد تجزيه و تحليل قرار دهد تا به محض حصول اطمينان از با صرفه بودن کار به طرح ريزي و احداث مؤسسه ج

موضوع طرح : تولید قطعه پرسی بدنه خودرو ظرفیت : 000/250 قطعه در سال سرمایه گذاری کل: 855/195388 سهم آورده متقاضی: 88/19538 سهم تسهیلات: 97/175849 دوره بازگشت سرمایه: سه سال و پنج روز میزان اشتغالزایی : 56 نفر نام و نوع شرکت : شرکت پرس سهامی خاص خراسان تاریخ تاسیس و محل : 1/11/87 شهرک صنعتی بینالود مقدمه : استان خراسان جزء بزرگترین استان های کشور بوده و از استان های پر جمعیت کشور ...

فصل اول کلیاتی در راستای شناسائی محصول و ارتباط منطقی آن با زنجیره تولید. طرح تولید رنگ های صنعتی و ساختمانی : تمرکز روز افزون جمعیت جهان در شهرها و همچنین رشد عظیم جمعیت و افزایش فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی مربوط به آنها ، رشد پروژه های عظیم اقتصادی ، عمرانی و . . . که ملزم این تحولات است . الزاماً باعث رشد مصرف مصالح ساختمانی انواع رنگهای صنعتی و ساختمانی نیز می شود ، خواهد ...

چکیده نتایج حاصل از بررسی طرح مشخصات طرح: عنوان : طرح تولید خودکار تعریف : یکی از انواع لوازم التحریر مشخصات ویژه: ظرفیت تولید : 5/12 میلیون خودکار در سال فرآیند تولید: 1- ساختمان نوک 2- قرار دادن ساچمه و مراحل تکمیل 3- اکسترودتیوپ رنگی 4- برش دادن 5- فرم دادن 6- تزریق توسط ماشین 7- یرداشتن خوشه از قالب و جداکردن از راهگاه 8- مونتاژ کامل و تزریق جوهر 9- بسته بندی شرایط عملیاتی: ...

طرح تحقيق: بررسي فرايند توليد رب گوجه فرنگي اهداف تحقيق: چگونگي و چرائي توليد رب گوجه فرنگي اين هدف بيانگر ساختار فني و تکنولوژيکي کارخانه خواهد بود که به خواننده در متن کمک خواهد کرد اولا با انواع دستگاههاي توليد رب و چگونگي کارکرد دستگاهها فضاي لا

موضوع طرح : توليد و بسته بندي آبليمو ظرفيت : 800 تن در سال محل اجراي طرح : قابل اجرا در سراسر کشور بويژه استانهاي جنوبي سرمايه گذاري کل: 2312 ميليون ريال سهم آورده متقاضي: 232 ميليون ريال سهم تسهيلات: 2080ميليون ريال دوره باز

شکلات کاکائويي و تافي به عنوان ماده غذايي انرژي زا و مصرفي مي‌باشد که بيشتر بعنوان تنقلات مصرف مي‌شود. شکلات و تافي در شرايط عادي محيط دو ماه ماندگاري دارد.چنانکه بيش از يکسال در انبار بماند خواص و کيفيت خود را از دست مي‌دهد. انبار محصول شکلات و تاف

تاريخچه شرکت توليد‌دارو در سال 1334 کارخانه توليد دارو در زميني به مساحت حدود 78 هزار مترمربع زيربنا، با سرمايه‌اي معادل 20 ميليون ريال در جنوب فرودگاه مهرآباد ساخته شد. پس‌از نصب ماشين‌آلات مورد نياز و صدور پروانه‌اي تأسيس و بهره‌برداري، قرار

مقدمه: عليرغم نياز کشور به واردات محصولات کشاورزي، محدوديت دوره برداشت محصولات کشاورزي و فقدان امکانات کافي در جهت حمل و نقل سريع و صحيح اين محصولات به بازارهاي مصرف، موجب از بين رفتن سرمايه هاي کشاورزان داخلي و افزايش نرخ واردات فرآورده هاي کشاور

خلاصه اجرايي (مديريتي): ايجاد يک کارخانه توليد پوشاک کودک که سازماني توليدي است که انتفاعي و جهت رسيدن به سود و بالا بردن ارتقاءِ سطح کيفي پوشاک کودکان و اشتغال زايي براي 200 شغل مستقيم و 550 شغل غيرمستقيم است. بخش اوليه (نماي ذهن

چشم انداز ما براي شستشوي بهتر ظروف متنوع و زيبايتان ، محصولات متنوع و مرغوبتري داريم .براي سليقه هاي مختلف و با قيمت هاي مناسبتر . ما مي خواهيم از شستشوي ظرف هايتان لذت ببريد. محصولاتمان را خيلي راحت تهيه کنيد و به ديگران هم سفارش کنيد . ماموريت ما

با شکل گيري بازيهاي المپيک نوين فرصت هاي مناسبي براي پرداختن به ورزش هاي مدرن براي بانوان ايجاد شد. توسعه و گسترش سازمانهاي ورزشي بين المللي ضرورت ايجاد جاذبه و فرصت براي پرداختن بانوان را امري ملموس و ضروري ساخت. منشور بين المللي المپيک تأکيد ويژه

سال میزان تولید میزان واردات جمع مصرف سرانه 1376 #### 371 37/19471 314 1377 #### 2-May 5/20102 320 1378 #### 3-Aug 8/21798 340 1379 #### 15/4 15/23933 369 1380 #### 42/5 42/26650 400 1381 #### 97/5 97/28460 431 1382 #### 42 #### 450 1383 #### 337 #### 471 1384 #### 661 #### 475 1385 #### 280 #### 496 1386 #### آمار منتشر شده #### 555 روزنامه صنعت سیمان شماره 125 به نقل از آمار ...

قدر الرجل قدر نعمته ارزش هر فرد به اندازه همت اوست «امام علي(ع)» مقدمه روند تغيير وتحولات در جامعه امروزي آنچنان سريع و شتابان شده است که پيش بيني آينده مقدور نيست. حرکت کشور ها به سوي يکپارچگي در زمينه هاي اقتصادي و فرهنگي و پديده جهاني شدن بر اقت

به نام خدا 1- عنوان: کارگاه قالیبافی نام مؤسس : محمد مسن آبادی تاریخ تأسیس: 10/2/71 شماره ثبت 2- مأموریت راه اندازی و تأسیس یک کارگاه تولیدی تأمین درآمد و استقلال اقتصادی اشتغال زایی آموزش به کارآموز بهبود بخشیدن به صنایع دستی راه اندازی و تأسیس یک کارگاه تولیدی فرش دست بافت هدف از راه اندازی و تأسیس یک کارگاه قالیبافی در درجه اول تولید فرش اصیل ایرانی و در درجه دوم کسب درآمد و ...

صنعت و فضای کلان اقتصادی پیرامون صنعت مورد نظر توضیح دهید: یکی از مسائلی که در محکم کردن پایه های فرهنگی اصیل یک ملت میتواند مؤثر واقع شود سبک پوشش ملت خصوصا پوشش قشر زن می باشد. نحوه ی پوشش در یک جامعه می تواند گویای ارزش هایی باشد که در فرهنگ آن جامعه حاکم است. در فرهنگ اسلامی ما پوشش کامل بدن زن و رعایت حجاب او ارزش زن بودن آن را بیشتر آشکار می سازد. در نتیجه بهتر است که ...

بطوريکه امروزه صدها نوع پنير در دنيا ساخته مي شود و عوامل زيادي در تنوع اين پنير ها در مناطق مختلف دخالت دارد. مثلا نوع شيري که بيشتر در منطقه معمول است،شرايط آب و هوايي،خاک،وضعيت کارگري و عقايد مذهبي و آداب و رسوم محلي در آمريکا و کانادا و بسياري ا

پاره اي از مقررات مربوط به صدور موافقت نامه اصولي 1- صدور موافقتنامه اصولي موکول به مقايسه و انطباق پرسشنامه هاي تکميل شده ، دريافتي با معيارهائي مانند : مناسب ترين قيمت تمام شده ، صرفه جويي ارزي بيشتر ، استفاده حداکثر ازمنابع داخلي ، ايجاد ارزش اف

با توجه به اهميت صنعت نساجي از نظر ارتباط پسين و پيشين که اين صنعت در اقتصاد مي‌تواند ايجاد کند مي‌بايست از توجه خاصي در زمينه توليد و صادرات برخوردار گردد. صنعت نساجي در ايران عليرغم گستردگي، قدمت و سابقه طولاني و درخشان خود در گذشته چنانکه بايد و

در بافت حوله از نخهاي پنبه اي که داراي خاصيت جاذب الرطوبه هستند استفاده مي‌شود. پرکاربردترين نخ در حوله بافي نخ پنبه اي نمره بيست است که بصورت يک‌لا در بافت پود و دولا در تار و پرز مورد استفاده قرار مي‌گيرد. همچنين مطابق با نياز بازار مي‌توان حوله

عليرغم نياز کشور به واردات محصولات کشاورزي، محدوديت دوره برداشت محصولات کشاورزي و فقدان امکانات کافي در جهت حمل و نقل سريع و صحيح اين محصولات به بازارهاي مصرف، موجب از بين رفتن سرمايه هاي کشاورزان داخلي و افزايش نرخ واردات فرآورده هاي کشاورزي به کشو

کارآفريني : واژه کارآفريني از کلمه فرانسوي Entreprendre به معناي " متعهد شدن " نشاُت گرفته است. بنابر تعريف واژنامه دانشگاهي وبستر : کارآفرين کسي است که متعهد مي شود مخاطره هاي يک فعاليت اقتصادي را سازماندهي ، اداره و تقبل کند. اقتصاد دانان ن

معرفي شرکت : شرکت وتوليدي – صنعتي اخشان توليد کننده کمربندهاي ايمني در سال 1352 تاسيس گرديده است. تا چند سال پيش اين شرکت تنها توليد کننده کمربند ايمني در ايران بوده است در حال حاضر با داشتن الگوي استاندارد ISO/TS 16949 بهترين توليد کننده کمربند

مقوله غذا و تغذيه فرآيند ضروري براي حفظ و ادامه حيات مي باشد و تنها تعداد معدودي از مواد غذائي از جمله گوشت خاصيت رفع گرسنگي را دارد وفرآورده هاي گوشتي از جمله سوسيس ها و کالباسهايي نيز که از انواع گوشت هستند منابع غذائي لذيذي بشمار مي آيند که ضمن ا

توليد ناخالص داخلي توليد ناخالص داخلي يا GDP يکي از مقياس‌هاي اندازه? اقتصاد است. توليد ناخالص داخلي ارزش کل کالاها و خدمات نهايي توليد شده در کشور در يک بازه? زماني معين است که با واحد پول جاري آن کشور اندازه‌گيري مي‌شود. در اين تعريف منظور از

چه چيز مي‌تواند يک پروسه توليد نرم‌افزار را توصيف کند؟ آيا منظور از پروسه، آماده‌سازي نرم‌افزار صرفاً براي ارائه در بازار است؟ مسلماً در هر کاري وجود يک سامانه و فرايند کاري ضروري است؛ ولي چه چيزي مي‌تواند موجب ايجاد سرعت و کيفيت در فرايند توليد يک

معرفي مجتمع : مجتمع صنايع تبديلي مرکبات ميناب يکي از بزرگترين کارخانه هاي توليد ابليمو در ايران ميباشد که شايد بنا به ديد ماآبليموي توليدي دراين مجتمع تنها آبليموي صد در صد طبيعي موجود در ايران است . تاريخچه کارخانه به سال 1354 برميگردد ک

بررسی نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری چکیده: بازاریابی شامل فعالیت هایی می شود که در رابطه با رساندن خریدار و فروشنده به یکدیگر برای انجام معامله ، صورت می گیرد. بازار جهانگردی بر مبنای منطقه جغرافیایی ، ترکیب جمعیتی ، نوع رفتار یا بر مبنای روان‌نگاری بخش بندی می شود. در آمیخته بازاریابی عوامل گوناگون که بر تلاش ها ی بازار یابی اثر می‌گذارند به چهار گروه اصلی طبقه بندی می ...

بررسي بازار طرح مقدمه در کشور ما به صنعت مونتاژ و بسته بندي و در کل به صنايع تبديلي چندان توجهي نگرديده است. اما با تغيير ديدگاههاي در سالهاي اخير به بسته بندي کالاهاي توليد داخل تا حدودي توجه شده است. در گذشته شاهد موارد بسياري بوده ايم ک

مقدمه امروزه کشورهای جهان در زمینه صنعتی ، تولیدی و بازرگانی چنان به همدیگر پیوند یافته و اثر پذیر شده اند ، که هیچ کشوری نمی تواند برون از چارچوبه شیوه های پیشرفته مدیریت ، که جنبه استراتژیک یافته در در پهنه بازارهای جهانی کالاهای تولیدی خود را با سودبری به فروش رسانده و با تولید کنندگان دیگر کشورها بویژه پیشرفته که از تکنولوژی ، کار آوری ، مدیریت و راهبردهای برتر برخوردار ند. ...

بازاريابي کالاهاوخدمات بازار: درتجارت بازاربه مصرف کنندگان ومشتريان کالاوخدمات توليدشده توسط شرکت اطلاق مي شود. بازاريابي :بازاريابي رامي توان به عنوان فعاليتي لازم براي تطبيق کالاهابانيازهاوخواسته هاي بازارتعريف کرد. دربازاريابي تصمي

چکيده لازمه رقابت در دنياي توليد کنوني بهره گيري از تمام فنون، ابزارها و ايده هاي جديد ناب است. در نيمه دوم قرن بيستم، توليد کنندگان جهان با رقبايي جديد مواجه شدند که با نيمي از سرمايه و امکانات لازم، محصولات را با کيفيتي بهتر، تنوعي بيشتر و با

صنعت جوشکاري ، پيشرفت تکنولوژي و شرايط جديد کار با ورود سيستمهاي اتوماتيک و روباتيک در صنعت ، طبيعي است که ويژگيهاي کليه پرسنل تحت تاثير قرار خواهد گرفت . با ماشيني شدن ، استفاده از کارهاي يدي به مرور زمان به فراموشي سپرده مي شوند. با اين وجود گرو

مديريت توليد در هزاره سوم اين مقاله، به بررسي و تجزيه و تحليل فضاي اقتصادي حاکم بر پديده جهاني‌سازي، جريان اطلاعاتي و ويژگي‌هاي توليد شبکه‌اي که صنايع توليدي با آن روبه‌رو هستند، مي‌پردازد. بررسي و تجزيه و تحليل فوق‌الذکر بيانگر اين مطلب است که

استراتژي بازاريابي بهترين استراتژي بازاريابي الکترونيکي: ارتباط مناسب و دائم با مشتريان بر خط اکنون زمان بسيار خوبي جهت استفاده از بازاريابي الکترونيکي است. روش هاي قديمي بازاريابي درحال تغيير و تحول است چرا که تعداد کاربران و در نتيجه مشتريان

چکیده اگر یکنفر بخواهد «کلاس جهانی» در تولید را در قالب ترکیب بهینه ای از ویژگیها تعریف کند، توضیح آن مشکل خواهد بود این به علت وجود راه حل های فراوان برای چالش های استراتژیکی که تولید کنندگان با آن روبرو هستند و همچنین وجود رویکرد و تکنولوژی های جدیدی است که هر روزه معرفی می شوند. البته بسیاری از «بهترین روشها» وجود دارد که ناظران آنرا به کلاس جهانی منتسب می کنند؛ ولی در خیلی ...

اهمیت برنامه ریزی برای بازاریابی در چند سال اخیر رشد فزاینده ای داشته است. در بازاریابی ابتدا باید هویت هر مشتری را مشخص نموده و خصوصیات هر یک از آنها را بطور مجزا مورد بررسی قراردهید. هرچه میزان ارتباط برقرارشده میان شما و مشتریتان نزدیکتر و صمیمی تر باشد به همان نسبت می توانید آنها را به سازمان خود وابسته سازید. برقراری این ارتباط صمیمی نیازمند کسب اطلاعات دقیق از مشتریانتان ...

اشاره : اقتصاد اثباتى(3) دستیابى به کارایى اقتصادى را وظیفه خویش مى شمارد. هدف, تخصیص منابع به نحوى است که با امکانات موجود بیش ترین مطلوبیت فراهم آید. اما این که این مطلوبیت حداکثر شده, چگونه بین آحاد جامعه توزیع شود, به هنجارهاى(4) مقبول جامعه بستگى دارد که قضاوت درباره آن ها بیرون از مسئولیت اقتصاددان تلقى مى شود. در مدل بهینه پارتو که دستیابى بدان هدف اصلى اقتصادهاى رایج ...

ارز و کاربرد آن در بازار پول هنگامی که صادرات کالاها، صادرات خدمات و سرمایه گذاری خارجیان در داخل یک کشور بیشتر از واردات کالا، واردات خدمات و سرمایه گذاری در خارج از کشور باشد، کشور مربوطه با مازاد تراز ارزی مواجه خواهد شد - بسیاری از اقتصاددانان، مازاد تجارت خارجی را موتور رشد اقتصاد کشورها معرفی کرده اند، زیرا در صورت رونق تجارت خارجی و حصول مازاد تجاری، زمینه گسترش بازار ...

بطور کلی اصول اقتصاد تولید خلاصه ای از مطالب زیر است و همه اهداف را برای تولید محصولات کشاورزی در بر می گیرد و در دارای اصل کلی می باشد از بخش‌های تعاون و بخش های اقتصاد کشاورزی . اصول کلی : تعاون یک نهضت جمعی و دمکراتیک است . کنترل و اداره دمکراتیک از اصول کلی است که وجه تمایز شرکتهای تعاونی از کمپانیهای بازرگانی می باشد . بیان قطعی و آشکار خصلت دمکراتیک تعاونی این شعار است (یک ...

عصر حاضر ، عصر اطلاعات نامگذاری شده است و این اطلاعات نیز همچون عوامل نیروی انسانی ، مواد اولیه ، انرژی و ماشین آلات به عنوان یکی از عوامل تولید مطرح می گردد. اطلاعات به عنوان یک منبع استراتژیک ، برنامه ریزان را در بررسی گزینه ها را انتخاب گزینه های برتر یاری و مساعدت می نماید . با توجه به گسترش فنآوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیز ارائه طرحهای جامع از جمله نظام جامع اطلاع ...

منابع داخلی و مزیت رقابتی: منابع و توانایی‌هایی که می‌تواند منجر به مزیت رقابتی شود، در هر کار و فعالیتی متفاوت است و حتی می‌تواند در حول زمان متغیر باشد. بطور کلی منابع و توانایی‌های داخلی سازمان به چهار دسته کلی تقسیم می‌شوند که عباتند از : منابع مالی، فیزیکی، انسانی و سازمانی، در اصل توانائیها و منابع جزء عوامل قوت سازمانی شمرده می‌شوند که می‌تواند به مزیت رقابتی تبدیل شوند ...

مقدمه نگهداري و تعميرات (نت) دو مفهوم بسيار مهم ودو مقوله اساسي هستند که تحقق و عمل بدانها موجبات بقا و تداوم خطوط مختلف توليد و کاهش هزينه ها را فراهم مي آورند. با پيچيده تر شدن وسائل و امکاناتي که انسان براي رفع نيازهاي روز افزون خود بکار

مقدمه بازار مالی بنا بر تعریف به دو بخش برحسب سررسید تقسیم می‌شود. یکی بازار اعتبارات کوتاه‌مدت (معمولا تا یک سال) که به آن بازار پول گویند و دیگر بازار بلندمدت‌تر (بیش از یک سال) که به آن بازار سرمایه گویند. البته بعضی تقسیم‌بندی‌ها دامنهء منابع کوتاه‌مدت را تا پنج سال هم بسط می‌دهد. این تعریف محدود بازار اعتبارات است تعریف‌گسترده‌تر از این مفاهیم آن است که بازار پول همه چیز را ...

چکيده در سالهاي اخير که امکان توليد انبوه زمينه افزايش عرضه نسبت به تقاضا را فراهم کرده است ، براي توليد کنندگان چاره اي جز جلب رضايت مشتري باقي نمانده است . در هر گوشه اي از جهان صنعتي امروز که اقتصاد رقابتي ، فضاي انحصاري را در هم مي شکند ، ن

بازارها را می‌توان از نظر زمان تحویل و قیمت به دو گروه تقسیم کرد که عبارتند از: - بازار Spot - بازار Future بازار Spot بازار معاملات لحظه ای است که خرید و فروش در آن بدون هیچ گونه محدودیت زمانی و مکانی انجام می‌شود. موارد قابل معامله در بازار Spot شامل ارزها (همچون یورو، پوند، دلار استرالیا و ...)، کالاها (همچون طلا،نقره، کالاهای کشاورزی و …) و شاخص سهام‌های مهم است. بازار ...

بعاد بازاریابی تعریف بازاریابی : بسیاری از مردم چنین می اندیشند که بازاریابی تنها به معنی فروش و تبلیغ است . اگر بدانیم که فروش و تبلیغ بخش نمایان بازاریابی است نباید شگفت زده شویم امروزه نباید بازاریابی را به مفهوم قدیمی که یعنی فروش محصول در نظر آورد . بلکه باید به مفهوم نوین آن یعنی برآوردن نیازهای مشتری توجه کرد . اگر بازاریاب بتواند نیازهای مشتری را درک کند محصولاتی را ...

امروزه، مصرف کنندگان علاقمند به خرید و تهیه مواد غذایی از کشاورزان و پرورش دهندگان آن بصورت مستقیم هستند. بهمین دلیل، بازارهای کشاورزی خیلی پیشرفت کرده اند.. بعد از گذشت سالها یا حمل و نقل پیشرفته ذخایر پیشرفته، و تجارت و تبادلات پیشرفته مواد بصورت حجیم، بازارهای کشاورزی محلی، کم کم از میان برداشته شدند. افزایش رو به رشد قیمت حمل و نقل و آگاهی جدید مصرف کنندگان از اهمیت تازه ...

بازاریابی : اهمیت برنامه ریزی برای بازاریابی در چند سال اخیر رشد فزاینده ای داشته است. در بازاریابی ابتدا باید هویت هر مشتری را مشخص نموده و خصوصیات هر یک از آنها را بطور مجزا مورد بررسی قراردهید. هرچه میزان ارتباط برقرارشده میان شما و مشتریتان نزدیکتر و صمیمی تر باشد به همان نسبت می توانید آنها را به سازمان خود وابسته سازید. برقراری این ارتباط صمیمی نیازمند کسب اطلاعات دقیق از ...

اقتصاد اثباتی(3) دستیابی به کارایی اقتصادی را وظیفه خویش می شمارد. هدف, تخصیص منابع به نحوی است که با امکانات موجود بیش ترین مطلوبیت فراهم آید. اما این که این مطلوبیت حداکثر شده, چگونه بین آحاد جامعه توزیع شود, به هنجارهای(4) مقبول جامعه بستگی دارد که قضاوت درباره آن ها بیرون از مسئولیت اقتصاددان تلقی می شود. در مدل بهینه پارتو که دستیابی بدان هدف اصلی اقتصادهای رایج است, تمام ...

1) مقدمه: وجود ابزار های مالی گوناگون و متنوع در بازار مالی. انگیزش و مشارکت بیشتر مردم را در تأمین منابع مالی فعالیتهای اقتصادی درازمدت به همراه می‌آورد. تنوع ابزارهای مالی از نظر ترکیب ریسک و بازده و ماهیت سود و شیوه مشارکت در ریسک گروههای مختلفی را به سوی خود می‌کشاند. مطالعه سیر تاریخی بازار مالی در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته نشان می‌دهد که این کشورها همواره سعی کرده‌اند ...

خلاصه طرح: عنوان: طرح تولید سنگ ساب تعریف: سنگ‌ساب محصولی است جهت صاف و صیقلی و پرداخت‌کردن سنگ های بریده شده و موزائیک مشخصات ویژه فنی: سختی 9 موهس چگالی 5/1 گرم بر سانتیمتر مکعب ظرفیت تولید: 500 تن در سال فرآیند تولید: مواد اولیه به نسبتهای معین مخلوط شده سپس شکل‌دهی می‌شود و پس از آن جهت کسب مقاومت لازم در خشک‌کن قرار می‌گیرد و سپس آماده بسته‌بندی می‌گردد. تعداد روزکاری: 270 ...

- هنگامی که صادرات کالاها، صادرات خدمات و سرمایه گذاری خارجیان در داخل یک کشور بیشتر از واردات کالا، واردات خدمات و سرمایه گذاری در خارج از کشور باشد، کشور مربوطه با مازاد تراز ارزی مواجه خواهد شد - بسیاری از اقتصاددانان، مازاد تجارت خارجی را موتور رشد اقتصاد کشورها معرفی کرده اند، زیرا در صورت رونق تجارت خارجی و حصول مازاد تجاری، زمینه گسترش بازار داخلی، افزایش کارایی، ارتقای ...

تولید ناخالص داخلی یا GDP یکی از مقیاس‌های اندازهٔ اقتصاد است. تولید ناخالص داخلی ارزش کل کالاها و خدمات نهایی تولید شده در کشور در یک بازهٔ زمانی معین است که با واحد پول جاری آن کشور اندازه‌گیری می‌شود. در این تعریف منظور از کالاها و خدمات نهایی، کالا و خدماتی است که در انتهای زنجیر تولید قرار گرفته‌اند و خود آنها برای تولید و خدمات دیگر خریداری نمی‌شوند. محاسبهٔ تولید ناخالص ...

چکیده هدف این مقاله بهبود درک مفاهیم فناوری، داد و ستد سنتی و الکترونیکی سهام در بازار بورس ایران می باشد. این مقاله، تاثیر فناوری اطلاعات در توسعه بازار سرمایه را مورد بررسی قرار می دهد. بکار گیری صحیح این‌ فناوری موجب توسعه فرایند دادوستد الکترونیک سهام خواهد بود. بدون شک فرهنگ سازی و درک مفاهیم تکنولوژی اطلاعات و بکار گیری آن در زمینه فوق الذکر موجبات افزایش کارایی بازار بورس ...

خلاصه: مصر همیشه به عنوان یک صادره کننده کیفیت بالای منسوجات پنبه ای و پنبه خام مشهور بوده است. پنبه مصری برای ویژگی های خاصی که مصرف کنندگاه بازار با موقعیت مناسب را جذب می کند شهرت بین المللی دارد.تحت شرایط محیطی بسیاری صادرات پنبه خام ومنسوجات پنبه ای مصر کاهش یافت که به مسائل اجتماعی واقتصادی منتهی شد. وضعیت فعلی صنعت منسوجات مصر وکاربردهای آتی چندین توافق نامه تجاری دوجانبه ...

نویسنده: تونی پالگیز ترجمه: منصور ابطحی، کارشناس مدیریت صادرات سایپا شمار خودرو در بازار کلیه کشورهای عضو گروه ASEAN با نیل به رشد 12 درصدی در سال 2003 از مرز یک‌و‌نیم میلیون فراتر رفته، به‌طوری که میزان رشد در این مناطق جز کشور مالزی به حد نسبتا خوبی رسیده است. مناطق مزبور، سال گذشته دچار مشکلات عمده‌ای همچون شیوع بیماری سارس و تشدید فعالیت‌های تروریستی بوده‌اند که این مسائل به ...

چکیده : تولید ناب و ERP : موضوع تولید و طبقات آن از شروع تا پایان همواره مورد توجه اقتصاددانان وپژوهشگران اقتصادی بوده . در این پروژه سعی کرده ایم تاریخچه ای از تولید و توضیحاتی نسبتاً کافی در مورد تولید دستی و تولید انبوه و بحث مختصری در مورد تولید ناب که آخرین مرحله تولید می باشد داشته باشیم و در قسمت دومسیستم جدید انبارداری ERP را مورد بحث و بررسی قرار داده ایم کهدر آن تاثیر ...

منابع داخلی و مزیت رقابتی: منابع و توانایی‌هایی که می‌تواند منجر به مزیت رقابتی شود، در هر کار و فعالیتی متفاوت است و حتی می‌تواند در حول زمان متغیر باشد. بطور کلی منابع و توانایی‌های داخلی سازمان به چهار دسته کلی تقسیم می‌شوند که عباتند از : منابع مالی، فیزیکی، انسانی و سازمانی، در اصل توانائیها و منابع جزء عوامل قوت سازمانی شمرده می‌شوند که می‌تواند به مزیت رقابتی تبدیل شوند ...

مقدمه : هر روز ميلياردها دلار کالا و خدمت بين کشورهاي جهان مبادله مي شود. امروزه ملتهاي جهان از طريق شبکه چند مليتي اقتصادي، اجتماعي و سياسي به يکديگر پيوند خورده اند. هر اندازه اين ارتباطات مهمتر و پيچيده تر مي شوند کشورها از يکسو ثروتمندتر و

مقدمه در مطالعه اقتصاد کلان هرگاه با چارچوب تحلیل هیکسی و معادلات IS-LM رو به رو شوید یک نکته اساسی را محور ارتباط بین درآمد ملی با سایر ارکان اقتصادی خواهید دید و آن نرخ بهره می‌باشد. ظرافت کاربرد و استفاده از این عامل برای پوند دادن بازار پول و کالا باعث تداوم جذابیت این چارچوب تحلیلی بعد از گذشت نیم قرن از طرح آن گردیده است. بازار پول، سرمایه‌گذاری و حتی مصرف به نوعی درگیر یک ...

واژه بازاریابى نباید به معنى قدیمى آن، یعنى صرفاً فروختن، معنى و تعبیر گردد. معناى جدید این واژه همانا تأمین نیازهاى مشترى است. شرکت‌هاى امروزى با رقابت شدید و فزاینده‌اى روبه‌رو هستند و پاداش از آن شرکتى خواهد بود که بتواند به بهترین نحو ممکن، خواست‌هاى مشترى را درک و بالاترین منفعت را براى مشتریان هدف خود تأمین کند. در محدوده بازار، این مهارت‌هاى بازاریابى است که شرکت‌هاى ...

مقدمه بازاریابی در دنیای امروز و در علم مدیریت از مهمترین ارکان بقای شرکت‌ها می‌باشد. بحث خود را با تعریف بازاریابی شروع می‌کنیم. بازاریابی عبارت است از تأمین رضایت مشتری به شیوه‌ای سودآورد. هدف دوگانه بازاریابی عبارت است از جلب رضایت مشتریان جدید، با دادن وعده ارزش برتر و حفظ مشتریان کنونی از طریق تأمین رضایت آنان. هر سازمانی، کوچک یا بزرگ، انتفاعی یا غیرانتفاعی، خانگی یا جهانی ...

یک یادداشت هند دارای اقتصادی بزرگ مبنی بر کشاورزی و زراعت است ،در حدود 5/3 نیروی کار در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند و یا در مناطق روستایی زندگی می کنند و در حدود 4/1 محصولات ناخالص داخلی را تولید می کنند در حدود 3/2 نیروی کار روستایی برزگرند و مابقی کارگرانی هستند که به کشاورزی مشغولند. پس از گذشت دو دهه ،سهم نیروی کار روستایی در مجموع پایین آمده است ودر حدود 10 درصد شد ، در ...

1- ارزيابي اقتصادي و بازار ابزارهاي مهاجرت امروزه سيستم‌هاي قديمي که فعاليت‌هاي اصلي سازمان را انجام مي‌دهند يکي از بزرگترين مشکلات سازمان‌ها هستند که به دليل قدمت طراحي و پياده‌سازي امکان تعامل با اجزاي ديگر سازمان را ندارند و در بسياري از موارد که

ثبت سفارش
تعداد
عنوان محصول