دانلود تحقیق و مقاله و پروژه دانشجویی و دانش آموزی در مورد یادگیری فردی

تعداد 100 مورد تحقیق دانش آموزی و مقاله و پروژه دانشجویی مرتبط با موضوع یادگیری فردی در سایت یافت گردید:

مقدمه یکی از مهم ترین موضوعاتی که امروزه دست اند ر کاران تعلیم و تربیت کشور را به خود مشغول کرده است، نحوه ی مواجه شدن آموزش و پرورش با فرصت ها و تهدید های حاصل از گسترش و توسعه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات و برنامه ریزی دقیق و اصولی برای بهره بردای و استفاده از آن است به ویژه ، با توجه به تاثیر این فناوری های نوین در شیوه های یاددهی - یادگیری و تغییر نقش معلمان ، ضروری است که ...

سازمانهاي کامياب امروز سازمانهاي يادگيرنده و دانش آفرين تعريف سازمان عبارت است از کوشش جمعي و عمدي عده اي از افراد بر اساس روابط منظم و منطقي براي رسيدن به هدف مشترکي که هر يک از افراد به تنهايي از رسيدن به آن عاجزند با يکديگر همکاري و مساعدت مي

مقدمه: این تحقیق تحت عنوان بررسی مقایسه ارتباطات بین فردی در کلاسهای حضوری و مجازی را در دانشگاه مورد بررسی قرار می‌دهد با توجه به اینکه ارتباطات بین فردی دانش آموزان در یادگیریشان نقش بسزایی دارد پس به دنبال یادگیری موثرتر آنها با توجه به حضور و عدم حضور فرد در کلاس‌ها می‌پردازیم و تاثیرات و مزایا و معایبی که با توجه به فعالیتهای که در هر کدام از این کلاسها می‌تواند صورت بگیرد ...

انسان عمدتاً (طبيعتاً) اجتماعي آفريده شده است و زندگي او بدون همکاري و همياري بي معني است. از اين رو بسياري از مطالب را در جمع مي آموزد. همياري يکي از رويکردهاي تدريس است که دانش آموزان را درگير خود آموزي و مسئوليت پذيري و تلاش و کوشش مي کند. در اين

آدلر معمولا به عنوان نخستین پیشگام گروه روانشناسی اجتماعی در روانکاوی تلقی می شود، زیرا در 1911 از فروید جدا شد. او نظریه ای را تدوین کرد که " علایق اجتماعی " در آن نقش عمده ای را ایفا می کنند ، و او تنها روانشناسی است که یک گروه چهارنفری تشکیل داد که به نام او نامیده می شود. زندگی آدلر آدلر در یک خانواده ثروتمند که در حومه وین ، اتریش ، زندگی می کردند به دنیا آمد. کودکی او با ...

در سالهاي اخير اهداف آموزشي در دو حيطه شناختي و عاطفي مورد توجه قرار گرفته و از آنها به عنوان راهنماي عملي در جهت رشد و تکامل هدف هاي متوالي و زنجيره اي استفاده گرديده است. اما در حيطه رواني- حرکتي طبقه بندي هاي عملي و کاربردي بسيار محدود بوده است.

روانشناسي يادگيري روانشناسي يادگيري (Learning Psychology) هيلگاد روانشناس آمريکايي در يک تعريف جامع يادگيري را اينگونه تعريف مي‌کند: " يادگيري يعني؛ تغيير نسبتا پايدار در رفتار که بر اثر تجربه در توانايي‌هاي بالقوه فرد بوجود مي‌آيد."

مقدمه چندی قبل یک دانشگاه آمریکایی طی نظرسنجی از اقتصاددانان – برنده جایزه نوبل، از آنان خواست بئویند در زمان حاضر، ثروت پایدار یک جامعه کدام است، در صورتی که در گذشته معمولاً، برده ها، طلا، منابع کشاورزی و منابع طبیعی، صنایع، تجارت و غیر ثروت پایدار بوده است، اقتصاددانان عموماً پاسخ داده اند که در عصر فناوری پیشرفته، ثروت پایدار هر جامع، استعداد و نیروی انسانی ماهر و خلاق آن ...

چکیده : 1 . هرچند بیشتر دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری در زمینه ی ریاضیات قوی به نظر می رسند، اما مقداری از آنها نیز مشکلات جدی دراین زمینه دارند. نارسایی در محاسبه، ناتوانی شدید در یادگیری و به کارگیری ریاضیات معمولا با اختلال عملکرد عضوی همراه است. 2 . دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری ریاضی ممکن است ویژگی های خاص مانند اختلال درک روابط فضایی، مشکلات بینایی- حرکتی و ...

دنیای آینده پیام خوشبختی و رفاه برای مردمی دارد که خوب و سریع یاد می‌گیرند. هدف تدریس، بادآوری اسفنج جذب سخنان معلم نیست، بلکه تداوم یادگیری پس از ترک کلاس است. واژه تدریس معادل عمل کردن و واژه یادگیری معادل واژه یاد گرفتن است. باید تدریس منجر به یادگیری شود. مدیران آموزش و معلمان عزیز ما عنوز هم ایثارگرانند. از خود مایه می‌گذارند تا امید جامعه به آموزش و پرورش مطلوب را زنده ...

مقدمه این موضوع که دانش آموزان چگونه یکدیگر را درک کرده و چگونه با هم ارتباط برقرار می کنند جنبه ای فراموش شده از آموزش است . بیشتر زمان آموزش ، صرف ایجاد ارتباط مناسب بین دانش آموزان و مواد آموزشی می شود و مقدار نیز صرف چگونگی تعامل با دانش آموزان می گردد . اما چگونگی ارتباط دانش آموزان با یکدیگر، نادیده گرفته شده است . سه راه اصلی که دانش آموزان هنگام یادگیری می توانند با ...

اين تحقيق تحت عنوان بررسي مقايسه ارتباطات بين فردي در کلاسهاي حضوري و مجازي را در دانشگاه مورد بررسي قرار مي‌دهد با توجه به اينکه ارتباطات بين فردي دانش آموزان در يادگيريشان نقش بسزايي دارد پس به دنبال يادگيري موثرتر آنها با توجه به حضور و عدم حضور

ا) مقدمه و تعریف: امروزه توجه به آموزش و پرورش از شاخص‌های عمده وتوسعه جوامع انسانی محسوب می‌شود . یعنی کشور‌ها نه بر اساس رشد و توسعه اقتصادی بلکه بر اساس میزان توجه به آموزش وپرورش مورد ارزیابی قرار می‌گیرند . برای ارزیابی میزان توسعه آموزش و پرورش به میزان توجه آموزش و پرورش به امر تفاوتهای فردی دانش اموزان اهمیت داده می شود. همان گونه که می‌دانیم هیچ انسانی کاملاً شبیه به ...

«مقدمه» تربیت بدنی و ورزش، بخش مهمی از برنامه آموزشی مدرسه و فرایند تربیت و پرورش کودک و نوجوانان را تشکیل می دهد دستیابی به اهداف آموزشی تربیت بدنی در سه حیطه شناختی‏‏، عاطفی اجتماعی و روانی –حرکتی فقط از راه بررسی آموزشی، هدفمندی، برنامه ریزی و استفاده از طرح درسی امکان پذیر است. و یکی از دروسی است که اگر به طور صحیح برنامه ریزی گردد نقش مؤثری می‌تواند در رشد و تکامل دانش ...

تاثیر شرایط مختلف بر یادگیری مقدمه انسان هایی که ما می شناسیم و با آنها در ارتباطیم، بر اثر یادگیری به آنچه که هستند رسیده اند. آنان عادت های زندگیشان را آموخته اند، و این عادت ها و همین طور خزانه معلومات، مهارت ها و شایستگی های انسانیشان که آنان را افراد متمایزی می سازد، می‌توانند با یادگیری تغییر یابند. بزرگسالان افرادی بسیار قابل انطباق هستند و به شایستگی عمل می کنند. اینکه ...

در دنياي کنوني ، با پيشرفت سريع تکنولوژي و انبوه اطلاعاتي که دراختيار افراد درزمان بسيار کوتاه قرا ر ميگيرد، روش تدريس معلم محور که درآن معلم سخنران مطلق بوده و انبوه علوم را دراختيار دانش آموزان قرار ميدهد وجهت ارزشيابي، آن معلومات را از دانش آمو

در اين مقاله سعي شده است که بر ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ( کيفي – ياد گيري ) فراگيران با توجه به اهميت آن نگاهي داشته باشيم . بر اساس اين روش که همان سنجش عملکرد يادگيرندگان و مقايسه نتايج حاصل با هدفهاي آموزشي از پيش تعيين شده به منظور تصميم گيري که

یادگیری فعال زمانی اتفاق می افتد که فراگیران فرصت بیشتری برای ارتباط تعاملی با موضوع دوره برقرار نمایند و به تولید علم تشویق شوند تا فقط دریافت کننده علم باشند. در یک محیط فعال یادگیری معلمان تسهیل کننده یادگیری هستند تا اینکه یادگیری را به فراگیران دیکته نمایند. چرا یادگیری فعال؟ تحقیقات نشان داده که یادگیری فعال یک روش آموزشی استثنائی موثر است. بدون توجه به این موضوع، زمانی که ...

این متن بر دو نظریه اصلی تمرکز دارد. نظریه اول (H1) مربوط می شود به یادگیری درون سازمانی (intra - organizational learning) که بر اثرات شاخص های سازمان یادگیرنده در تأمین کنندگان بریتانیایی بر یادگیری سازمانی حاصله شان تاکید دارد. نظریه (فرضیه) دوم (H2) در مورد یادگیری (بین سازمانی) است inter-organization learning که بر این مضوع تاکید دارد که شاخص های سازمان یادگیرنده بصورت ...

مقدمه : شاید برای عده ای تصور اینکه بتوان در مدرسه ای از تشویق استفاده کرد کمی دشواراست اما واقعیت این است که می توان در سنگر مدارس شاهد حضور با شکوه معلمان وشاگردانی بود که با سرمایه از محبت وچهره های متبسم ومصصم در تلاش هستند که در کارهای خود موفق بوده اند. پس باید رنگ مدرسه ای یادآور زیبائیها ونیکوئیها باشد. چرا که هم انسانها بالاخص نوجوانان محبت پذیر می باشند. ولذا نیاز به ...

می‌توان با عمل تدریس کمیت و کیفیت و سرعت یادگیری را افزایش داد و یا شرایط را برای یادگیری اموری که در شرایط معمولی امکان پذیر نیت فراهم نمود. تفاوت بین تدریس و یادگیری: 1- یادگیری در همه جا و همیشه و فنی بدون تدریس صورت خواهد گرفت یا در حالی که هر تدریسی یاد داده نمی‌شود. 2- نظریه‌های دیگری، صرفاً به پدیده‌های یادگیری توجه دارد و همیشه معطوف به شاگرد است؛ به عبارت دیگر، ...

آیا تا کنون از خود سئوال کرده اید که چرا بعضی از کودکان انگیزش پیشرفت سطح بالایی دارند و در رقابت با دیگران برای کسب موفقیت به سختی تلاش می کنند در حالی که عده ای دیگر انگیزه چندانی برای پیشرفت ندارند و برای کسب موفقیت از خود تلاش نشان نمی دهند. چه عواملی بر انگیزش پیشرفت کودکانمان تأثیر مثبت و منفی بر جای می گذارد؟ کودکان به طور طبیعی با انگیزه یادگیری متولد می شوند. کودک تلاش ...

گفتیم که هدف آموزش آسان کردن یادگیری است.یادگیری را میتوان به راههای گوناگون تعریف کرد.کسب اطلاعات و اندیشه­های تازه، عادتهای مختلف،مهارتهای متنوع و راههای گوناگون حل کردن مسائل همچنین یادگیریها میتوان بصورت کسب رفتار و اعمال پسندیده یا حتی کسب رفتار و اعمال پسندیده یا حتی کسب رفتار و اعمال ناپسند نیز تعریف کرد ، پس یادگیری حوزی بسیار گسترده ای شامل می شود . با این حال معروفترین ...

می‌توان با عمل تدریس کمیت و کیفیت و سرعت یادگیری را افزایش داد و یا شرایط را برای یادگیری اموری که در شرایط معمولی امکان پذیر نیت فراهم نمود. تفاوت بین تدریس و یادگیری: 1- یادگیری در همه جا و همیشه و فنی بدون تدریس صورت خواهد گرفت یا در حالی که هر تدریسی یاد داده نمی‌شود. 2- نظریه‌های دیگری، صرفاً به پدیده‌های یادگیری توجه دارد و همیشه معطوف به شاگرد است؛ به عبارت دیگر، ...

یادگیری چکیده: امروزه آموزش مهارتهای پایه از مرز خواندن، نوشتن و حساب کردن و استدلال کردن فراتر رفته و آموزش مهارتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات قلب و هسته مرکزی بسیاری از نظامهای آموزش و پرورش جهان را تشکیل داده است. ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزشی کشور علاوه بر ملاحظات فرهنگی، اقتصادی ، اجتماعی ، تکنولوژیکی و ارزشی ، مستلزم بستر سازی و آماده سازی دقیق ، عالمانه، ...

مقدمه : شاید برای عده ای تصور اینکه بتوان در مدرسه ای از تشویق استفاده کرد کمی دشواراست اما واقعیت این است که می توان در سنگر مدارس شاهد حضور با شکوه معلمان وشاگردانی بود که با سرمایه از محبت وچهره های متبسم ومصصم در تلاش هستند که در کارهای خود موفق بوده اند. پس باید رنگ مدرسه ای یادآور زیبائیها ونیکوئیها باشد. چرا که هم انسانها بالاخص نوجوانان محبت پذیر می باشند. ولذا نیاز به ...

بهداشت فردی علاوه برآنکه سهم قابل توجهی در سلامتی انسان ها دارد،بخش مهمی ازعلم پیشگیری ودرمان را تشکیل می دهد. در بهداشت فردی مسئولیت بهداشتی هرفرد به عهده خوداو خواهد بود وهرکس بارعاتیت آن خواهد توانست از لحاظ جسمی و روحی در وضع مناسبی قرارگیرد ووظیفه ای راکه نسبت به خود وافراد خانواده وجامعه دارد به خوبی انجام دهد. پوست وضمائم آن: ساختمان پوست از سه لایه تشکیل شده است: اپیدرم ...

مقدمه و بیان مسئله کارایی آموزش و پرورش نه تنها در گروی غنای برنامه‌ها و روش‌های آموزشی و آمار فارغ‌التحصیلان با معدل بالا، که از آن مهمتر در گرو شناختن ابعاد گوناگون روان شناختی دانش‌آموزان و شکوفا کردن آنها است. دانش‌آموزانی که در وهله نخست بر خویشتن اعتماد داشته باشند و با پذیرفتن ارزش وجودی خویش، قدرت پذیرش دیگران را بیابند و از ایجاد ارتباط اجتماعی سالم با آنها لذت ببرند ...

روابط بین تدریس و یادگیری: می‌توان با عمل تدریس کمیت و کیفیت و سرعت یادگیری را افزایش داد و یا شرایط را برای یادگیری اموری که در شرایط معمولی امکان پذیر نیت فراهم نمود. تفاوت بین تدریس و یادگیری: 1- یادگیری در همه جا و همیشه و فنی بدون تدریس صورت خواهد گرفت یا در حالی که هر تدریسی یاد داده نمی‌شود. 2- نظریه‌های دیگری، صرفاً به پدیده‌های یادگیری توجه دارد و همیشه معطوف به شاگرد ...

اگر چه همه ما می توانیم یاد بگیریم و احتمالاً روشهای مختلفی را در یادگیری به کار می بندیم، نمی توانیم مطمئن باشیم که کدامیک از روشها کارآست و کدامیک کارآیی لازم را ندارد. در حقیقی حتی نمی توانیم یقین حاصل کنیم که از کدام روش و راهبردی استفاده نموده ایم. در کتابی به هنگام بحث در خصوص تکنیک های یادگیری، آمده است: اگر یک پیام در تمامی فصول مربوط به یادگیری و یادآوری انسان عمومی ...

تعدیل ناسازگاری از طریق یادگیری در تصمیم گیری گروهی و کاربرد آن در مصاحبه استخدامی MBA چین خلاصه: از تصمیم گیری گروهی، به دلیل محدودیت پایه های اطلاعاتی و دانش فردی یا به دلیل قانون تصمیم ، یک تصمیم گیرند. به تنهایی ممکن است توانایی ارزیابی آلترناتیوهای انتخابی رانداشتند. این شرایط می تواند به ناسازگاری در نقطه تصمیم گیری گروهی منجر شد و این ناسازگاری ها تحت رویکرد های موجود به ...

فصل اول طرح تحقيق عنوان – بيان مسئله آيا اضطراب در ميزان يادگيري دانش­آموزان در مدرسه تيزهوشان و مدارس عادي تاثير دارد؟ مقدمه : اضطراب يکي از رايج ترين اختلالات در بين دانش­آموزان است که مي­توان

چکیده : در دنیای کنونی ، با پیشرفت سریع تکنولوژی و انبوه اطلاعاتی که دراختیار افراد درزمان بسیار کوتاه قرا ر میگیرد، روش تدریس معلم محور که درآن معلم سخنران مطلق بوده و انبوه علوم را دراختیار دانش آموزان قرار میدهد وجهت ارزشیابی، آن معلومات را از دانش آموز طلب می‌کند دیگر کارآمد نخواهد بود. و لازم است از روشهای نوینی برای بالا بردن کیفیت آموزش استفاه نمود. یکی از این روشها که در ...

سازمانهای کامیاب امروز سازمانهای یادگیرنده و دانش آفرین تعریف سازمان عبارت است از کوشش جمعی و عمدی عده ای از افراد بر اساس روابط منظم و منطقی برای رسیدن به هدف مشترکی که هر یک از افراد به تنهایی از رسیدن به آن عاجزند با یکدیگر همکاری و مساعدت می نمایند. سازمانهای یادگیرنده[1] سازمانهایی هستند که در آنها افراد به طور مستمر تواناییهای خود را افزون می سازند تا به نتایجی که مدنظر ...

مقدمه[ این متن بر دو نظریه اصلی تمرکز دارد. نظریه اول (H1) مربوط می شود به یادگیری درون سازمانی (intra - organizational learning) که بر اثرات شاخص های سازمان یادگیرنده در تأمین کنندگان بریتانیایی بر یادگیری سازمانی حاصله شان تاکید دارد. نظریه (فرضیه) دوم (H2) در مورد یادگیری (بین سازمانی) است inter-organization learning که بر این مضوع تاکید دارد که شاخص های سازمان یادگیرنده ...

هدف از پژوهش حاضر بررسي رابطه ميان جهت گيري هدف با خود تنظيمي يادگيري و پيشرفت تحصيلي در دانش آموزان دوره ي پيش دانشگاهي شهر شيراز مي باشد. بدين منظور به صورت نمونه‌گيري خوشه‌اي مرحله اي از 311 نفر دانش آموزان دوره ي پيش دانشگاهي شهرشيراز (150 پس

آلفرد آدلر ( 1937 1870) آدلر معمولا به عنوان نخستين پيشگام گروه روانشناسي اجتماعي در روانکاوي تلقي مي شود، زيرا در 1911 از فرويد جدا شد. او نظريه اي را تدوين کرد که " علايق اجتماعي " در آن نقش عمده اي را ايفا مي کنند ، و او تنها روانشناسي است ک

انگیزه و هدف تحقیق: جامعه اسلامی و انقلابی ما در مسیر رشد و تعالی خود مسئولیت خطیر و مقدس انسان سازی را بر دوش معلمین نهاده است و هزاران خانواده با امید و آرزو و کودکان و نوجوانان خود را در آغوش مدارس می سپارند تا اولیای مدرسه با علم و ایمان دلسوزی به ترتیب و آموزش فرزندانشان بپردازند معلمی که از توانایی های یادگیری آگاهی ندارد و شاید به طور مستمر کودکانی را که رفتارهای ویژه ای ...

مقدمه: علم داشتن،به عبارتی به معنای داشتن اطلاعات است . یعنی کسی را که اطلاعات زیادی را درمغزخود جا داده است ، عالم می شماریم . اما اگر دقیق ترشویم و بخواهیم بدانیم که آن دانستنی ها چگونه حاصل آمده اند، ناچاریم به روش علم هم توجه کنیم . محصول علم چیزی است که دانشمندان درپی آن هستند واین محصول را باید نتیجه ی تلاش ایشان درراه رسیدن به آنها محسوب داشت . واقعیت های علمی تغییر ...

مقدمه : شاید برای عده ای تصور اینکه بتوان در مدرسه ای از تشویق استفاده کرد کمی دشواراست اما واقعیت این است که می توان در سنگر مدارس شاهد حضور با شکوه معلمان وشاگردانی بود که با سرمایه از محبت وچهره های متبسم ومصصم در تلاش هستند که در کارهای خود موفق بوده اند. پس باید رنگ مدرسه ای یادآور زیبائیها ونیکوئیها باشد. چرا که هم انسانها بالاخص نوجوانان محبت پذیر می باشند. ولذا نیاز به ...

ليدرهاي عزيز اين جزوه را کاملاً مطالعه نموده و بعد از ورود افراد به اين تجارت در همان ابتداي کار اين مطالب را توضيح دهيد. قانون اول کمپاني قبل از آموزش با کسي صحبت نکنيد خيلي خيلي مهمه!! … مي دونيد چرا؟ براي اينکه به احتمال قوي ميرند و افراد

تغذيه مناسب يکي از ارکان سلامت ونشاط نوجوانان مي‌باشد و با توجه به اهميت خاص سلامت نوجوانان و جايگاه مهمي که اين گروه درخانواده و جامعه دارند لازم است به انتخاب موادغذايي مناسب ، زمان و ميزان مصرف و سن تغذيه آنها توجه کافي مبذول شود و توجه بدان حائز

پله در 23 اکتبر سال 1940 در شهر (ترس کوراکوس و ميناس گرايس متولد شد . او دوران طفوليت خود را در شهر بارو مرکز سائوپائولو گذراند . در سال 1965 به شهر سانتوس نقل مکان کرد و تحت سرپرستي مربي خود آقاي والد ماردي بريتو در آمد . دو سال بعد در حالي که هفده

بدون وجود تماشاگر ورزش و رقابت مدرن وجود نخواهد داشت يکي از مهمترين مسائل تاثيرگذار در رقابت هاي وررزشي تماشاگران ورزش هستند که تاثيرات مهم و همه جانبه اي بر نتايج بازي ، ميزان پرخاشگري ، سرمايه گذاري در ورزش ، بليغات ورزش و غيره دارند . شايد اگر تم

مانند پيدايش بسياري از (( علوم رفتاري )) ريشه مطالعه علمي روانشناسي ورزش ، به قرن بيستم بر مي گردد در بين سال هاي آخر قرن نوزده و اوايل قرن بيستم بود که اولين مجموعه مطالعات علمي جنبه هاي (( روانشناختي ورزش )) چاپ شد. با اين همه اين مجموعه برجسته مط

فصل 1 تعاريف و کليات آموزش بهداشت دعوتي است عام براي بالا بردن کيفيتها و استانداردهاي زندگي و مشارکت مردم در فعاليتهاي جسمي، رواني و اجتماعي. بدين ترتيب که مردم به نيازها و تمايلاتي گسسته يا پيوسته آشنايي پيدا مي کنند و از وراي ديوار بلند سختي ها،

چکیده آموزش و پرورش، کلید فتح آینده است و از دیر باز انتظار از آموزش و پرورش آن بوده که انسان های فردا را تربیت کند و نسل امروز را برای زندگی در جامعه ی فردا آماده سازد. بنابراین ضرورت دارد برنامه ریزان و سیاستگذاران آموزشی، معلمان و مسوولان آموزش و پرورش، الزامات و مقتضیات زندگی فردا را بشناسند تا بتوانند آمادگی دانش و بینش لازم را در کودکان و جوانان برای فعالیت در جامعه فردا ...

مقدمه: هر کودکی نیاز به یادگیری نظم و انضباط دارد. خانواده اولین مکانی است که کودک در آنجا یاد می گیرد که چه رفتارهایی مورد قبول و پذیرش و چه رفتارهایی نا مطلوب است. کودکان باید یاد بگیرند که: کدام دسته از کارها خیر و سالم است و کدام کارها ناسالم و شر هستند. چرا احترام به حقوق دیگران و حفظ حرمت افراد واجب است؟ و... معمولاً کودکانی لوس، بد رفتار،‌خودخواه و نا امن، نامیده می‌شوند ...

مهارت‌های جدید باید منجربه تغییرات رفتاری گردد و یاد گیرنده را در دستیابی به اهدافش یاری رساند. هر ساله حدود ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه خالص در ایالات متحده امریکا صرف سرمایه گذاری بر روی کسب و کارهای جدید در بخش خصوصی میشود. تنها ۲ درصد از این مقدار توسط موسسات سرمایه گذاری و یا بانکها تامین میشود.تا ۱۰ درصد دیگر آن نیز از بازار سهام و یا بازارهای عمومی حاصل میگردد. این ارقام نشان ...

پیشگفتار اندیشه مشارکت مردم درضمن برخورداری ازپشتوانه های متین درآموزشهای درسی در دوران ابتدائی و راهنمائی امری پذیرفته شده در مدیریت جامعه کنونی که همواره باپیچیدگی روبه افزایش است به شمارمی آید. بر خلاف آنچه درتصوراولیه به نظرمی آیدشرکت دادن افراد درسرنوشت خویش نه لطف ومحبت و موهبتی است که دولت هابه مردم عطا می کنند ونه منت گذاشتن برگردن آنان است بلکه حق آنان وضرورت جامعه است ...

به مجموعه فعالیت های منظم که از تعیین هدف شروع می شود و با انتخاب روش ها و وسایل متناسب با هدف ادامه پیدا می کند و سپس به اجرا در می آید و ارزشیابی می شود برنامه ریزی گفته می شود . به عبارت دیگر برنامه ریزی عبارت است از طرح ریزی برای دست یابی به هدف معین . مراحل برنامه ریزی 1-شناخت وضع موجود : برنامه ریزان قبل از هر چیز باید امکانات ، توانائیها و محدودیت ها را بشناسند و با تکیه ...

خويشتن پنداري( خودپنداره، خودپنداري)Self Concept اولين بار رنه کارت1 در سال1644 اصول اوليه خويشتن پنداري را در کتاب اصول فلسفه با مطرح ساختن مقوله«شک» ارائه داد. پس از او زيگموند فرويد در سال1900 ميلادي تئوري خويشتن پنداري را به عنوان يک مقوله روانش

هوش يعني سازگاري فعال ، سازگاري آگاهانه در معناي وسيع کلمه ، نه سازگاري منفعل. به عبارت ديگر هوش يعني ايجاد اصلاحات در محيطي که خود با آن سازگار مي شود . وقتي فرد هوش خود را بکار مي گيرد که با موقعيتهاي نسبتاً جديد و تازه باشد سازگار شود. ( مومنين

مقدمه « می شنوم فراموش می کنم، می بینم به خاطر می آورم. انجام می دهم درک می کنی» به نقل از :Mark Sutcliffe « یکی از روشهای خلافی که در فعالیتهای یا دادن برای یاد گرفتن به کار می رود، روش ایفای نقش یا وانمود سازی است. این روش علاوه بر این که یادگیری کودکان و نوجوانان را عمیق و پر بار می کند. بسیار دکش و ذوق آفرین نیز هست. روش وانمود سازی از زندگی واقعی انسان ها، به ویژه زندگی شعف ...

عوامل مستعد کننده اعتياد اعتياد يک بيماري زيست شناختي، روانشناختي و اجتماعي است عوامل متعددي در اتيولوژي سوء مصرف و اعتياد موثر هستند که در تعامل با يکديگر منجر به شروع مصرف و سپس اعتياد مي شوند. عوامل موثر بر فرد، محيط فرد و کليه علل و عوامل درهم ب

برای دانش آموزان سطح ابتدایی, هدف از آموزش خواندن آشنا کردن با طرحهای عملی گرامر و بخشهای لغوی در متن و تقویت این دانش اساسی است. خواندن واقعی یک فعالیت فردی است که در خارج از کلاس به جز خواندن موقتی کلاس روی می دهد بعضی از دانشمندان معتقدند که خواندن فعالیتی چند قسمتی است. این امر فعالیت را چند قسمتی می سازد یعنی, خواندن گروهی از کلمات که واحدهای معنا داری را تشکیل می دهند ...

خواب، بخش عادی از زندگی‌ ما بحساب می آید که به ندرت به ماهیت آن توجه می‌کنیم . هنگامی که خوب به این مسأله بیاندیشیم ، در می‌یابیم که خوابیدن عملی واقعاً شگفت‌انگیز است . در طول خواب ماهشیاری و کنترل اعمال و افکارمان را از دست می دهیم و این اتفاقی است که اگر در بیداری برای ما رخ دهد بسیار وحشتناک خواهد بود . با این وجود هر شب این اتفاق روی می‌دهد و مامی‌خوابیم . (خواب در حفظ ...

جایگاه مشاوران در اجرای مدیریت دانایی دردانه داوری وقتی از مدیران درمورد میزان استفاده از دانایی در شرکتهایشان می پرسید، پاسخ آنها حول و حوش 20 درصد است. جالب اینجاست که اگر آنها به همین سوال درمورد ظرفیت تولید یا بهره وری کارکنان چنین پاسخی بدهند، به طور قطع اخراج خواهند شد. این درحالی است که در اقتصاد جهانی مبتنی بر دانایی (KNOWLEDGE BASED GLOBAL ECONOMY) محور ارزشی سازمانها ...

بيان مسئله امروزه انديشمندان سبک هاي يادگيري را مترادف با سبک هاي تفکر يا سبک‌هاي شناختي مي‌دانند . معتقدند سبک هاي شناختي آن دسته از ويژگي هاي فردي را شامل مي‌شود که در نحوه پاسخ‌دهي و عملکرد در موقعيت هاي مختلف اثر مي‌گذارد و به نوعي قالب فکري ض

مهارتهای فرایند تدریس فرایند تدریس مجموعه اعمالی است سنجیده منطقی و پیوسته که به منظور ارائه درس از طرف معلم صورت می گیرد تواناییهای که معلم برای اجرای این اعمال کسب میکند مهارتهای فرایند تدریس نامیده می شوند مهارتهای فرایند تدریس را مطابق نمودار 1/ 3 (زیر) به سه بخش ومرحله کلی میتوان تقسیم کرد : (الف ) مهارتهای قبل از تدریس ، ( ب) مهارت های ضمن تدریس و (ج) مهارت های فرایند ...

چکیده پژوهشی که در مقابل شما می‌باشد با موضوع تأثیر تکنیک کلاژ به تصویرسازی کودکان کار شده است. این پژوهش با استفاده از روش تحقیق کتابخانه‌ای بوده است و مطالب در منابع مربوطه مورد مطالعه قرار گرفته است و بخش‌های مفید و قابل استفاده به صورت فیش تهیه شده است و در پایان مطالب جمع‌آوری شده متناسب با هم و موضوع در کنار هم قرار گرفته و متن موجود را به وجود آورده است. در ابتدای مجموعه ...

فصل اول 1- مقدمه 2- نیاز احساس شده در مورد مسئله 3- هدف کلی و اهداف جزئی 4- روش انجام تحقیق 5- تعریف واژه‎ها مقدمه: در این نوشتار سعی بر آن است که برخی از مفاهیم مشاوره و اصطلاحات رایج روزمره مشاوره و هم‎چنین برخی از رویکردهای اصلی مشاوره با زبان شعر و از دیدگاه جلال‎الدین محمد بلخی ملقب به مولانا بیان می‎شود. بسیاری از آنچه که امروز مشاوران و روانشناسان بیان می‎کنند هر کدام به ...

درصورتي که آموزش الکترونيکي و استانداردهاي آن را ترک نمي کنيد بدانيد که تنها نيستيد. آموزش الکترونيکي براي کساني که به تازگي وارد اين حوزه شده اند، فقط مجموعه اي از عبارات و لغات معمايي و مجهول، تعهداتي که فقط اميد تحقق آنها وجود دارد، بوده و به نظر

چکیده از ابتدای آموزش رسمی خواندن و نوشتن به کودکانمان می آموزیم که چگونه بنویسند تا بتوانند آموخته های خویش را در هر دقیقه به کار بندند. اما با کاستی ها و ضعف هایی که درآموزش نادرست این درس وجود دارد بسیاری از دانش آموزان درنوشتن کلمات آموخته شده در متن هایی به جز متن درسی مشکل ندارند. معمولاً آموزش املا به شیوه های زیر انجام میشود. 1- املای کامل کردنی 2- املای تقریری 3- املای ...

آموزش و پرورش : از آموزش و پرورش تعاريف زيادي به عمل آمده است. عده اي آن را عمل بار آوردن کودک يا جوان مي‌دانند که وسيله قرار مي‌گيرد تا جميع استعدادهاي رواني و جسماني تحت تعليم گسترش يابد. گروهي معتقدند آموزش و پرورش عملي است که به وسيله بزرگسالان

برنامه‌ريزان درسي به منظور تدوين برنامه‌هاي درسي از الگوهاي مختلفي استفاده مي‌کنند که در اين ميان، آدامز (Adams, 1988) دو الگوي اصلي براي برنامه‌ريزي درسي نام برده است که کاريرد بيشتري دارد: الگوي مبتني بر هدف و الگوي تعاملي (محسن پور، 1377) الگ

دنیای انسان، دنیای خلق اندیشه های اوست. اندیشه های زیبا و مثبت، یک زندگی زیبا را بشارت می دهد و اندیشه های منفی و کریه، یک زندگی نابسامان را تصویر می کند. در این راستا بشر به عنوان قائم مقام خدای رحمان، شگفتی های زیبایی از خود نشان داده است و ثابت کرده است آنجایی که بخواهد می تواند واقعیت ها را جادوگرانه خلق کند و به پدیده ای به ظاهر جادویی، رنگ واقعیت بخشد. دیگر خود را محدود ...

تشويق بهتر است يا تنبيه؟ منظور از تشويق اين است که افراد چگونه بايد تشويق شوند و همچنين تنبيه در مورد آنها چگونه بايد باشد؟ و آيا افراط و تفريط در اين امرو ضروري است؟ آيا تنبيه بدني لازم است؟ و آيا لازم است که در ابتداي کار تنبيه انجام شود؟ و همچني

خلاقیت، توکل و نوجویی نگاه زبان شناختی و مسأله ذهنیت در بحث زبان شناختی از هر گفتنی که شروع کنیم بحث این است که چه داریم می‌گوییم. من عرض می‌کنم «در را ببندید». این در اصل بعد «لوکوشرنی» است. یعنی وقتی من دارم چیزی را بیان می‌کنم آیا دارم قول می‌دهم؟ آیا دارم وعده­ای می‌دهم؟ آیا دارم امر می‌کنم و خط مشی می­دهم ... اما بحث «پرلوکوشرنی» تأثیر آنچه که من می‌گویم روی مخاطب است از ...

خلاصه روشهای سنتی به روشهایی گفته می شود که اکثر مدارس دنیا، در طول تاریخ آموزش و پرورش از آن استفاده کرده اند و امروزه نیز یکی از متداولترین روشهای حاکم بر مدارس هستند. مهمترین این روشها، روش حفظ و تکرار، سخنرانی، پرسش و پاسخ، روش نمایشی، ایفای نقش،‌گردش علمی، بحث گروهی و روش آزمایشی است. روش حفظ و تکرار از قدیمیترین روشهای آموزشی است. محور فعالیت در این روش، حفظ و تکرار مطالب ...

تراشکاري و ايمني هاي لازم در يک کارگاه تراش فردي مجاز به کاراست که با مسائل فني آشنا شده باشد و دوره فلز کاري را نيز گذرانده ومسلط و آماده براي يادگيري در کارگاه تراش باشد. قبل از هر چيز ايمني هاي لازم را بايد بداند. الف- ايمني هاي اصلي و مهم

در اين مجموعه سعي شده که نگاهي کوتاه و گذرا درارزشيابي کيفي يا توصيفي داشته باشيم و تلاش کرده ايم تا بتوانيم همکاراني را که با اين ارزشيابي آشنايي ندارند و يا ابزار و روشها را نمي دانند تا حدّي ياري دهيم. در اين مباحث ابتدا در خصوص ارزشيابي و اهداف

آموزش و پرورش اثر بخش ناظر بر يک دردمندي، دغدغه و چالش دروني متعهدانه به کارکرد و عملکرد آموزش و پرورش کشور است؛ که علاوه بر کارآمدي (ميزان استفاده از منابع) به اثربخشي (ميزان دستيابي به اهداف) اهميت بسيار مي دهد. اين موضوع بر پايه سؤال اصلي زير است

امروزه آمار و ارقام حاکي از مشکلات آموزش و پرورش در وصول به اهدافي است که رسالت آموزش و پرورش را در جامعه توجيه مي کند . نگاهي به گزارشهاي مربوط به هزينه هاي‏افت تحصيلي در برنامه پنج ساله اول (اميري, 1371 ) نشان مي دهد که هزينه هاي سرسام آوري را خرج

گذراندن وقت با هدف و اهميت خاص ، کار نام دارد . اوقات فراغت ، اوقات آزادي هستند که هدف خاص و از پيش تعيين شده اي ندارد و دربر گيرنده آموزشهاي غير رسمي مي باشد . معمولاً به غلط براي اوقات فراغت ، برنام ريزي نمي شود. ضرورت اوقات فراغت روانشناسان ، ا

بهره گيري از تکنولوژي آموزشي به مفهوم جديد آن بي شک يکي از نوآوري هاي آموزشي محسوب مي شود. تکنولوژي آموزشي يا فناوري آموزشي تاکنون صرفاً کاربرد دستگاه هاي سمعي و بصري نيست آموزش نيز امروز معني و مفهوم جديدي پيدا کرده است. مواد و وسايل آموزشي روز به

1 – روي چرخش راکت ، برنده شانس انتخاب توپ زدن ، دريافت ، تغيير سمت حياط را دارد يا اينکه مي تواند اين شانس را به حريف پاس دهد . 2 – نظم خدمات يک تغيير ساده توپ زدن بعد از هر بازي است که انجام مي شود . 3 – بازيکنان سمت زمين را عوض مي کنند در تعدا

تربيت بدني و ورزش جزء لاينکف تعليم و تربيت و وسيله اي براي رسيدن به سلامت جسمي و روحي نسل جوان است . نبايد چنين تصور کرد که ورزش کردن امري بي ارزش و تفنني است ، و صرفاً موجبات سرگرمي و مشغوليت کودکان و جوانان را فراهم مي سازد ، بر عکس ، بايد آن را ج

روشهاي تدريس سنتي و متداول: روشهاي سنتي به روش هايي گفته مي شود که اکثر مدارس دنيا ، در طول تاريخ آموزش و پرورش از آن استفاده کرده اند و امروزه نيز يکي از متداول ترين روشهاي حاکم بر مدارس هستند. مهمترين اين روشها ، روش حفظ و تکرار، سخنراني ، پرسش و

در اي راستا نيازمند مشارکت سازمانها و نهادها مختلفي است تا در انجام اين رسالت بزرگ که نتيجه اش همان پويايي انسانه از لحاظ معنوي و علمي کمک نمايند . همانطور که مي دانيم . بنابراين جهات بازيابي نقش و جايگاه علمي گذشته شايسته است همه دست به دست هم داد

ثبت سفارش
تعداد
عنوان محصول