دانلود تحقیق و مقاله و پروژه دانشجویی و دانش آموزی در مورد سیستم های انژکتوری

تعداد 100 مورد تحقیق دانش آموزی و مقاله و پروژه دانشجویی مرتبط با موضوع سیستم های انژکتوری در سایت یافت گردید:

سيستم سوخت رساني براي خودرو به مانند دستگاه گوارش و دستگاه تنفسي براي بدن انسان ضروري و بسيار حساس است . که بايستي انرژي لازم براي استفاده و کار خودرو را فراهم سازد . اما اين سيستم هاي سوخت رساني چگونه چنين کاري را انجام ميدهند ؟ بر چند نوع هستند ؟

تاريخچه سيستمهاي سوخت رساني انژکتوري استفاده از سيستمهاي سوخت رساني انژکتوري به حدود صد سال قبل باز مي گردد . Gasmotorenfabik deutz سازنده پمپهاي پلانجري پاشش سوخت از سال 1898 از اين سيسم ابتدائي استفاده مي کرد مدت زماني بعد از سيستم ونتوري در طرا

سیستم سوخت رسانی برای خودرو به مانند دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی برای بدن انسان ضروری و بسیار حساس است که بایستی انرژی لازم برای استفاده و کار خودرو را فراهم سازد . اما این سیستم های سوخت رسانی چگونه چنین کاری را انجام میدهند ؟ بر چند نوع هستند ؟ مزایا و معایب این نوع سیستم ها چیست ؟ چه نوع سیستمی برای خودرو اقتصادی تر و مناسب تر است ؟ و . . . ده ها سئوال دیگر که ممکن است برای ...

سيستم سوخت رساني براي خودرو به مانند دستگاه گوارش و دستگاه تنفسي براي بدن انسان ضروري و بسيار حساس است که بايستي انرژي لازم براي استفاده و کار خودرو را فراهم سازد . اما اين سيستم هاي سوخت رساني چگونه چنين کاري را انجام ميدهند؟ بر چند نوع هستند؟ مزاي

چکيده : در ابتدا به نحوه عملکرد سيستم سوخت رساني کاربراتوري پرداخته ، سپس به چگونگي اصلاح نواقص موجود در کاربراتور پرداختيم و ديديم که با وجود اصلاح کاربراتور (کاربراتور در ابتدا ساختمان بسيار ساده اي داشت) و پيچيده تر شدن ساختمان کاربراتور که

سيستم سوخت رساني براي خودرو به مانند دستگاه گوارش و دستگاه تنفسي براي بدن انسان ضروري و بسيار حساس است که بايستي انرژي لازم براي استفاده و کار خودرو را فراهم سازد . اما اين سيستم هاي سوخت رساني چگونه چنين کاري را انجام ميدهند ؟ بر چند نوع هستند ؟ مز

سيستم سوخت رساني انژکتوري: 1 واحد کنترل کننده الکترونيکي Ecu) موتور( 2 سنسور دور موتور 3 سنسور فشار هواي منيفولد 4 پتانسيومتر دريچه گاز 5 سنسور دماي آب 6 سنسور دماي هواي ورودي 7 سنسور سرعت خودرو 8 اکسيژن سنسور (فقط در خودرو پژو 206 و

سيستم سوخت رساني انژکتوري عمده ترين عاملي که باعث شد تا اتومبيل سازان در ساخت سيستم سوخت رساني اتومبيل هايشان از انژکتور به جاي کاربراتور استفاده کنند، اين بود که سيستم سوخت رساني انژکتوري راه مناسب تري براي دستيابي به استانداردهاي آلودگي به مصرف

مقدمه به دنبال ورود خودروهاي انژکتوري به بازار اين دغدغه بوجود آمده که اگر سيستم الکترونيکي اين خودروها با مشکل مواجه شود چه کسي با چه تخصصي مي‌تواند نسبت به رفع آن اقدام کند. اين سؤالي بود که بسياري از خريداران اين خودروها با آن مواجه بودند. بطور

1 مقدمه 2-2-1 تفاوت ها و مزیت های سیستم سوخت رسانی انژکتوری نسبت به سیستم سوخت رسانی کاربراتوری توزیع سوخت به اندازه لازم به کلیه سیلندرها : به علت اینکه در سیستم‌های کاربراتوری، کاربراتور در وسط مانیفولد هوای ورودی قرار دارد، سوخت به طور یکنواخت به همه سیلندرها نمی‌رسد. ولی در سیستم‌های انژکتوری سوخت لازم برای هر سیلندر بطور مجزا توسط سوزن‌های انژکتور پشت سوپاپ ورودی آماده ...

در سیستم سیم کشی خودروی پژو۲۰۶ همانند خودروهای پیشرفته از سیستم مالتی پلکس استفاده شده است.ودرواقع می توان از BSI بعنوان قلب این سیستم نام برد. در سیستمهای فاقد BSI ، سیستم از نظر الکتریکی پیچیدگیهای خاص خود را دارد واگر یک قسمت الکتریکیخودرو نیاز به اطلاعات از یک قسمت دیگر داشته باشد باید یک سیم کشی بین این دو قسمت در نظر گرفته شود که باعث افزایش طول سیم کشی خودرو ودرنتیجه ...

از نظر تئوري يک کيلوگرم سوخت مي بايست با 6/14 کيلوگرم هوا بسوزد تا اشتغال کامل صورت گيريد . ولي ان فقط در حالت تئوري صادق است . با زياد کردن هوا در مخلوط فوق ، مخلوط فقير سوختي پديد مي آيد که در آن شاهد اکسيژن در گازهاي اگزوز هستيم و با زياد کردن مق

سيستم سوخت رساني انژکتوري: 1 واحد کنترل کننده الکترونيکي Ecu) موتور( 2 سنسور دور موتور 3 سنسور فشار هواي منيفولد 4 پتانسيومتر دريچه گاز 5 سنسور دماي آب 6 سنسور دماي هواي ورودي 7 سنسور سرعت خودرو 8 اکسيژن سنسور (فقط در خودرو پژو 206 وجود دارد) 9 با

این مقاله به بررسی سیستم های تزریق سوخت بنزین در موتورهای جرقه ای پرداخته است که از دیر باز مورد توجه سازندگان خودرو بوده است ودر این راستا فعالیتهای زیادی انجام شده است که منجر به تولید انواع سیستمهای سوخت رسانی بنزینی انژکتوری Jetronic شده است . مقدمه : موتورهای انژکتوری با سیستم سوخت تزریقی ابتدا برای موتورهای دیزلی اختراع شد و توسط آلمانی ها و به دستور هیتلر اصلاح گردید تا ...

تنها تفاوت موتور دیزل و بنزینی برای سالها فقط سیستم سوخت رسانی انژکتوری بود که مخصوص موتور دیزل بود ودر سایر سیستم ها هردونوع موتور تقریبا عین یکدیگر هستند. با این حال بیان تاریخچه ای مستقل برای سیستم سوخترسانی موتور دیزل لطف دیگری دارد . موتور دیزل اختراع رودولف دیزل در اواخر قرن 19 میلادی است . ایده موتوردیزل در جوانی به ذهن رودولف رسید وتاآخرعمر برای تحقق آن تلاش کرد . هرچند ...

این مقاله به بررسی سیستم های تزریق سوخت بنزین در موتورهای جرقه ای پرداخته است که از دیر باز مورد توجه سازندگان خودرو بوده است ودر این راستا فعالیتهای زیادی انجام شده است که منجر به تولید انواع سیستمهای سوخت رسانی بنزینی انژکتوری Jetronic شده است . مقدمه : موتورهای انژکتوری با سیستم سوخت تزریقی ابتدا برای موتورهای دیزلی اختراع شد و توسط آلمانی ها و به دستور هیتلر اصلاح گردید تا ...

1 مقدمه 2-2-1 تفاوت ها و مزیت های سیستم سوخت رسانی انژکتوری نسبت به سیستم سوخت رسانی کاربراتوری توزیع سوخت به اندازه لازم به کلیه سیلندر ها : به علت اینکه در سیستم‌های کاربراتوری، کاربراتور در وسط مانیفولد هوای ورودی قرار دارد، سوخت به طور یکنواخت به همه سیلندرها نمی‌رسد. ولی در سیستم‌های انژکتوری سوخت لازم برای هر سیلندر بطور مجزا توسط سوزن‌های انژکتور پشت سوپاپ ورودی آماده ...

انژکتور چيست و سيستم سوخت رساني انژکتوري چگونه کار مي کند ؟ از نظر تئوري يک کيلوگرم سوخت مي بايست با 6/14 کيلوگرم هوا بسوزد تا اشتغال کامل صورت گيريد . ولي ان فقط در حالت تئوري صادق است . با زياد کردن هوا در مخلوط فوق ، مخلوط فقير سوختي پديد مي آي

1 واحد کنترل کننده الکترونیکی Ecu) موتور( 2 سنسور دور موتور 3 سنسور فشار هوای منیفولد 4 پتانسیومتر دریچه گاز 5 سنسور دمای آب 6 سنسور دمای هوای ورودی 7 سنسور سرعت خودرو 8 اکسیژن سنسور (فقط در خودرو پژو 206 وجود دارد) 9 باتری 10 رله دوبل (در خودرو پژو 206 مالتی پلکس وجود ندارد) 11 کویل دوبل 12 باک بنزین 13 پمپ بنزین 14 صافی بنزین 15 ریل سوخت 16 رگولاتر فشار سوخت (در خودرو پژو 206 ...

سنسورها : آيا تا کنون درباره سنسورهاي موجود در خودروهاي انژکتوري چيزي شنيده ايد. آيا مي دانيد سنسور دما چيست؟ آيا مي دانيد وظيفه استپ موتور چيست؟ 1- سنسور دماي هوا (ATS( اين سنسور در مسير دستگاه هواي هواکش قرار گرفته است و اطلاعات مرب

چکيده اين مقاله به بررسي سيستم هاي تزريق سوخت بنزين در موتورهاي جرقه اي پرداخته است که از دير باز مورد توجه سازندگان خودرو بوده است ودر اين راستا فعاليتهاي زيادي انجام شده است که منجر به توليد انواع سيستمهاي سوخت رساني بنزيني انژکتوري Jetronic شده

اين مقاله به بررسي سيستم هاي تزريق سوخت بنزين در موتورهاي جرقه اي پرداخته است که از دير باز مورد توجه سازندگان خودرو بوده است ودر اين راستا فعاليتهاي زيادي انجام شده است که منجر به توليد انواع سيستمهاي سوخت رساني بنزيني انژکتوري Jetronic شده است .

مزاياي خودروي انژکتوري نسبت به خودري کاربراتوري 1- کاهش ناگهاني قدرت در سر پيچهاي تند در خودروي کاربراتوري : هر تغييري در جهت حرکت خودرو باعث وارد آمدن نيروي گريز از مرکز به آن مي‌شود و اين نيرو به تمام قسمتهاي خودرو وارد مي‌گردد که از جمله اين

دامپ تراک ها ...کامیون هایی هستند که در معادن بکار گرفته می شوند.از انواع مختلفی بر خوردارند...با ظرفیت های گوناگون. بطور کلی هر چه ظرفیت آنها بیشتر باشد برای کار در معدن بزرگ بهینه ترند.منبع تغذیه آنها نیروی دیزلی و الکتریکی است.در زیر بزرگترین تراک وهمچنین توضیحاتی کلی در مورد این تجهیزات می خوانید. موتور های دیزل درسته که ۷۰ ٪ انرژی رو تلف میکنن ولی ذخیره انرژی (سوخت یا ...

در اين جا سعي بر اين است انواع کيتهايي که تاکنون بر روي خودروي سمند استفاده شده معرفي گردد و ضمن معرفي قطعات هر کيت ، مسائل مرتبط با هر کيت تشريح گردد. براي تبديل خودروي سمند به يک خودروي دوگانه سوز از محصولات توليدي سه شرکت Landi-Renzo و OMV

همانطور که مي دانيد، با توجه به تنوع خودروهاي توليدي و همچنين تنوع سيستمهاي سوخت رساني اين خودروها، تاکنون کيت هاي مختلفي براي تبديل خودروهاي پارس به خودروي دوگانه سوز در شرکت ايران خودرو به کار گرفته شده است. در اين جا سعي داريم شما را با ان

مقدمه: * تاريخچه ساخت خودرو در ايران توليد خودرو در ايران به سال 1337 (1958 ميلادي ) بر مي‌گردد که در آن سال ظاهراً با 000/000/200 ريال سرمايه گذاري کارخانه مونتاژ «جيپ» احداث شده است . در آن زمان تمام اجزاي اين خودرو به صورت کيت (CKD) وار

ظرف 10 سال آینده بایستی به میزان قابل توجهی بهبود یابد. فن آوریهای جدید در زمینه موتورهای بنزینی، نظیر کوچک سازی موتورها به لحاظ اندازه (Downsizing( با استفاده از تقویت بالای آنها (High Boosted(، موتورهای با تزریق مستقیم (GDI( و سیستم سوپاپهای کاملاً متغیر (Fully Variable Valve Train( هم اکنون در حال توسعه می باشند. در مورد موتورهای دیزل نیز بخشهایی که انتظار می رورد توسعه ...

مقدمه: از بعد از انقلاب ايران صنايع اتومبيل سازي پيشرفت مهمي نکرده اند و همان اتومبيلهاي گذشته و بعضي از اتومبيلهاي جديد اروپايي مانند پژو و کيا را مونتاژ کرده اند؛ تا چند سال پيش که کارخانجات اتومبيل سازي شروع به طراحي اتومبيلهاي جديد کرده اند.

اجزاء سيستم سوخت رساني 1.17 کليات براي کار سيکل يک موتور احتراق داخلي نياز به مخلوط قابل احتراقي از سوخت و اکسيد کننده داريم. به هنگام احتراق انرژي شيميايي سوخت نبديل به انرژي حرارتي شده و اين انرژي نيز تبديل مکانيکي براي حرکت وسيله نقليه مي شود

همانطور که مي دانيد، با توجه به تنوع خودروهاي توليدي و همچنين تنوع سيستمهاي سوخت رساني اين خودروها، تاکنون کيت هاي مختلفي براي تبديل خودروهاي 405 خودروي دوگانه سوز در شرکت ايران خودرو به کار گرفته شده است. در اين جا سعي داريم شما را با انواع

چهارسنسور سرعت که بر روی چرخهای جلو وعقب نصب می گردد .وظایف این سنسورها اعلام سرعت چرخها به برد الکترونیکی بوده که این برد نیز باتوجه به جداول موجود در حافظه خود میزان سرعت چرخها را براورد کرده وپیغامی به واحد فعال کننده خود می فرستد .این واحد نیز با توجه به اطلاعات دریافت شده میزان فشار روغن بهینه را به هر چرخ اعمال می کند که همین توزیع مناسب فشار باعث جلوگیری از قفل شدن چرخها ...

مقدمه: کلاس بندی توان موتور: در کشورهای سازنده موتور توان موتور به سه روش می باشد: DIN-1 استاندارد اروپایی (المانی) (موتور بر روی خودرو سوار شده باشد و با تمام وسایل جانبی موتور) CUNA- 2 استاندارد ایتالیایی (موتور بدون فیلتر هوا و لوله اگزوز و بدون سوار کردن بر روی خودرو اندازه گیری می شود. SAE- 3 استاندارد امریکایی (موتور بدون فیلتر هوا و لوله اگزوز و دینام و پمپ اب و فلایویل و ...

سيستم سوخت رساني انژکتوري: 1 واحد کنترل کننده الکترونيکي Ecu) موتور( 2 سنسور دور موتور 3 سنسور فشار هواي منيفولد 4 پتانسيومتر دريچه گاز 5 سنسور دماي آب 6 سنسور دماي هواي ورودي 7 سنسور سرعت خودرو 8 اکسيژن سنسور (فقط در خودرو پژو 206 وجود دارد) 9 با

سیستم های الکترونیکی خودروکه دارای یک میکرو کنترلر هستند ، واحد کنترل الکتریکی یا ECU (Electronic Control Unit) نامیده می شوند . در ایران ، اغلب تنها سیستم الکترونیکی انژکتوری را با نام ECU می شناسند ، لیکن ما در این مقاله ، مطابق با واژه شناسی فنی رایج در صنعت جهانی خودرو ، سیستم های دارای میکرو کنترلر را ECU می نامیم . طراحی و ساخت ECU یکی از فناوریهای کلیدی در صنعت خودرو سازی ...

انژکتور انژکتور يا همان افشانک بسته به نوع استفاده در موتور با سيکل هاي کاري مختلف ( CI يا SI ) به گروههاي زير تقسيم ميشود: در مورد موتورهاي SI ( انژکتوري احتراق جرقه اي يا همان موتورهاي بنزيني معمولي ) انژکتور مکانيکي انژکتور الکتريکي 1-

در اواخر 1950 شرکت کرایسلر تعدادی خودروی انژکتوری با سیستم الکترونیکی تولیدکرد و این طرح را « بندیکس الکتروژکتور » نامید . طرح کرایسلرگسترش زیادی نیافت تا ایتکه اختراعات تازهای در صنعت الکترونیک رخداد و ترانزیستورها و دیودها ، تحولی در مدارهای الکترونیک ایجاد کردند. در 1968 شرکت فولکس واگن نمونه جالبی از این سیستم را که توسط شرکت بوش ساخته شده بود روی موتورهای خودنصب کرد . از ...

سيستم هاي الکترونيکي خودروکه داراي يک ميکرو کنترلر هستند ، واحد کنترل الکتريکي يا ECU (Electronic Control Unit) ناميده مي شوند . در ايران ، اغلب تنها سيستم الکترونيکي انژکتوري را با نام ECU مي شناسند ، ليکن ما در اين مقاله ، مطابق با واژه شناسي فني

تاريخچه اولين وسيله نقليه (خودرو) در کشور انگلستان ساخته شد که به کمک نيروي بخار کار مي‌‌کرد. اين وسيله داراي يک موتور بزرگ بخار بود که براي توليد توان به مقادير زيادي آب و ذغال سنگ نياز داشت و جهت استفاده از آن به چند خدمه نياز بود. پيشرفت و

تاريخچه سوخت پاش الکترونيکي در اواخر 1950 شرکت کرايسلر تعدادي خودروي انژکتوري با سيستم الکترونيکي توليدکرد و اين طرح را « بنديکس الکتروژکتور » ناميد . طرح کرايسلرگسترش زيادي نيافت تا ايتکه اختراعات تازهاي در صنعت الکترونيک رخداد و ترانزيستورها و د

مشخصات فني سمند: کارايي مدل موتور : XU7JP/L3 حد اکثر سرعت : 185 KM/HR نسبت تراکم : 9.3:1 تعداد سيلندر : خطي 4 حجم موتور : 1761cc سيستم سوخت رساني : انژکتوري پاششي (MPFI) حداکثر توان موتور : 100 HP در6000 دور بر دقيقه

1- مقدمه : انسان از بدو پيدايش خود پيوسته در حال مسافرت و جابجايي از يک مکان به مکاني ديگر بوده است بدين منظور ازچهارپاياني همچون اسب و شتر و غيره استفاده مي‌کردکه متأسفانه مستلزم صرف وقت و هزينه هاي فراوان بود و خطرات فراواني را به همراه داشت

شرکت ايران خودرو در واقع پيکان اولين تجربه ايران از توليد خودرو انبوه بود در ابتدا کليه قطعات اين خودرو از تالبوت انگلستان خريداري و فقط در ايران عمليات مونتاژ ، جوشکاري و رنگ آميزي روي ان صورت مي گرفت . از سال 1347 ايران خودرو ساخت بسياري از قطعات

کاربرد سنسور اکسیژن‌ در موتور انژکتوری‌ از این‌ سنسور در کنترل‌ و پایین‌ نگه‌ داشتن‌ میزان‌ مونوکسید کربن‌، اکسید نیتروژن‌ و هیدروکربن‌های‌ نسوخته‌ می‌توان‌ استفاده‌ کرد سنسور اکسیژن‌ (که‌ با نامهای‌ دیگر مانند سنسور O2 ، لامبدا سنسور و یا سنسور EGO معرفی‌ می‌شود) یکی‌ از مهمترین‌ سنسورها در موتور انژکتوری‌ است‌. شکل‌ آن‌ شبیه‌ یک‌ شمع‌ است‌ و در منیفولد اگزوز بین‌ توربو و مبدل‌ ...

سيستم هيل بورن : در سال 1945 يک سيستم انژکتوري توسط يک آمريکايي به نام “ استوارت هيل بورن” براي اتومبيل فورد ساخته شد . به طوري که اين سيستم فاقد هر گونه نوآوري بود . اما امتياز آن کيفيت ساخت آن بود و در مقايسه با معروف ترين انواع کاربوراتوري آن ز

خودرو ريشه لغوي خودرو يک کلمه فارسي است و به وسايلي اتلاق مي‌گردد که بدون ارتباط با وسيله ديگر و به کمک نيروي ماشيني خود ، قادر به حرکت باشد. اين کلمه ترجمه کلمه اتومبيل است که در زبان ما معادل سازي شده است. (اتومبيل = خود سيار) ديد کلي اصولا بر

خلاصه این مقاله نتایج آزمایش bench تطبیق از یک موتور دیزلی تزریق مستقیم که دارای یک مکنده طبیعی ، چهار پیستون ، چهار سیلندر ، خنک کننده آب می باشد و با سوخت دیزلی و چگالش سرمایشی روغن گیاهی کار می کند ، را معرفی می نماید. هدف این تحقیق مطالعه و بررسی جریان روغن گیاهی در سیستم سوختی ، تأثیر روغن گیاهی به عنوان سوخت قابل تجدید به روی بازده عملکرد یک موتور دیزلی سرعت بالا و تکلیس ...

-خلاصه اجرایی : این طرح تجاری به منظور کسب در آمد بیشتر جهت افزایش ظرفیت تولید و قبول سفارشات متعدد دیگری از شرکت ساپکو ( در کوتاه مدت ) و قبول سفارش مشتریان دیگری ( در دراز مدت ) که این افزایش ظرفیت درگرو افزایش زیر بنای تولیدی و اداری کارخانه و افزایش امکانات و تجهیزات و ماشین آلات امکان پذیر می باشد تهیه شده است . کارخانه صنعتی آلیاژ بمنظور تولید قطعات خودرو تأسیس و در حال ...

آشنایی با رشته مکانیک خودرو تعریف و معرفی رشته آشنایی و کسب مهارت در زمینه ی عیب یابی انواع موتورهای احتراقی،تعمیر و تنظیم دستگاههای سوخت رسانی موتورهای بنزینی و گازوئیلی،تعمیرات سیستمهای مختلف ترمز،سیستمهای هدایت و فرمان،سیستمهای فنربندی و جلو بندی،سرویس و نگه داری مدارات الکتریکی و تولید جرقه،سیستمهای انتقال قدرت و شاسی و بدنه خودروها. معرفی مشاغل مرتبط تعمیرات اساسی موتور و ...

تاریخچه شرکت ایران خودرو شرکت ایران خودرو ( سهامی عام ) در سال 1341 با هدف تأسیس و اداره ی کارخانجات به منظور تولید و تهیه ی انواع خودرو ، قطعات مربوط به آنها ، فروش و صدور محصولات و ... توسط آقایان حاج علی اکبر خیامی ، محمود خیامی ،احمد خیامی ، خانم مرضیه خیامی و خانم زهرا سیدی رشتی در خیابان اکباتان تهران تأسیس شد . و اینک با گذشت بیش از 35 سال از زمان تأسیس آن همچنان در زمینه ...

تعریف و معرفی رشته آشنایی و کسب مهارت در زمینه ی عیب یابی انواع موتور های احتراقی،تعمیر و تنظیم دستگاههای سوخت رسانی موتورهای بنزینی و گازوئیلی،تعمیرات سیستمهای مختلف ترمز،سیستمهای هدایت و فرمان،سیستمهای فنربندی و جلو بندی،سرویس و نگه داری مدارات الکتریکی و تولید جرقه،سیستمهای انتقال قدرت و شاسی و بدنه خودروها. معرفی مشاغل مرتبط تعمیرات اساسی موتور و سیستم انتقال قدرت خودرو های ...

مقدمه: کلاس بندی توان موتور: در کشورهای سازنده موتور توان موتور به سه روش می باشد: DIN-1 استاندارد اروپایی (المانی) (موتور بر روی خودرو سوار شده باشد و با تمام وسایل جانبی موتور) CUNA- 2 استاندارد ایتالیایی (موتور بدون فیلتر هوا و لوله اگزوز و بدون سوار کردن بر روی خودرو اندازه گیری می شود. SAE- 3 استاندارد امریکایی (موتور بدون فیلتر هوا و لوله اگزوز و دینام و پمپ اب و فلایویل و ...

مقدمه: این دستگاه برای نمایش و کنترل فشار سیستمهای مختلف یا تجهیزات در اندازه های کوچک با استفاده از اجزا فشار غیر رسانا می باشد و به صورت گسترده ای در دستگاه ماشین آلات نیمه رسانا ، تجهیزات پزشکی و سیستمهای اتوماتیک و غیره استفاده می شود. در ادامه درباری سنسور های فشار وکاربردانها بیشتر آشنا خاهیم شد. سنسورهای فشار دارای انواع واندازها وکاربردهای گوناگونی می باشندکه در این ...

سيستم سوخت رساني انژکتوري: 1 واحد کنترل کننده الکترونيکي Ecu) موتور( 2 سنسور دور موتور 3 سنسور فشار هواي منيفولد 4 پتانسيومتر دريچه گاز 5 سنسور دماي آب 6 سنسور دماي هواي ورودي 7 سنسور سرعت خودرو 8 اکسيژن سنسور (فقط در خودرو پژو 206 وجود دارد) 9 با

شرکت مارلیک سان در سال 1365 به منظور تولید انواع میل بادامک خودرو تأسیس و با تجهیز کارگاههای ریخته گری و ماشینکاری در سال 1368 به تولید اولین نوع میل بادامک خود یعنی میل بادامک پیکان 1600 سی سی و ریخته گری انواع قطعات مهندسی اقدام نموده است. این شرکت با پشتوانه نیروی انسانی متخصص و با تجربه و دانش فنی کافی و نیز با بهره گیری از ماشین آلات و تجهیزات مدرن تولید و آزمایشگاههای ...

تعميرگاه پارت پرايد در شهرستان قزوين خيابان ميرزا کوچک خان – روبيروي آهن فروشي اره چي قرار دارد اين تعميرگاه از سال 1372 تاسيس گرديده که آقاي حيدري اولين کسي بود که اين مکان را به عنوان تعميرگاه و مکانيکي به راه انداخت . بعد از گذشت چندين سال که از

انژکتور چيست انژکتور چيست و سيستم سوخت رساني انژکتوري چگونه کار مي کند ؟ از نظر تئوري يک کيلوگرم سوخت مي بايست با 6/14 کيلوگرم هوا بسوزد تا اشتغال کامل صورت گيريد . ولي ان فقط در حالت تئوري صادق است . با زياد کردن هوا در مخل

چکيده : تا نيمه قرن بيستم تعداد موتورهاي احتراق داخلي ( IC ) در جهان به قدري کم بود که آلودگي ناشي از اين موتورها قابل تحمل بود. با رشد جمعيت جهان و افزايش تعداد نيروگاهها و تعداد رو به افزايش خودروهاي سواري هوا به حدي آلوده گشت ، که ديگ

پژو 206 شرکت ايران خودرو و پژو فرانسه با امضاي قراردادي توافق کردند که خودروي پژو 206 را به صورت مشترک توليد کنند. بر اساس اين قرارداد از مهرماه سال 1380 سالانه 120 هزار دستگاه پژو 206 در شرکت ايران خودرو به مدت 1

يک شرکت تخصصي بدنه و قطعات خودرو به نام شرکت ((مي فلاور)) ابداع کرده است که مي تواند حجم وضريب کمپرس خود را در حين کارکرد تغيير دهد . اين طرح کهe3 نام گرفته است هنوز در مراحل آغازين قرار دارد اما يک نمونه تک سيلندر آن مورد آزمايش قرار گرفته تا مشخص

ECU : مخفف Electronic Control Unit يا واحد کنترل الکترونيک مي باشد و نقش هدايت و کنترل يک خودروي انژکتوري را بر عهده دارد. همانطور که مي دانيد خودروهاي انژکتوري بدليل عملکرد بهتر و توانايي پاس کردن استانداردهاي آلودگي، بطور کامل در تمام دنيا ج

سرب عنصری سنگین، سمی و چکش‌خوار است به رنگ خاکستری کدر که در جدول تناوبی عناصر با نشان Pb و عدد اتمی 82 نمایان می‌شود. هنگامی که تازه تراشیده شده سفید مایل به آبی است اما در معرض هوا به رنگ خاکستری تیره تبدیل می‌شود. سرب سنگین‌ترین عنصر پایدار است. برخی خواص سرب خاصیت هدایت الکتریکی سرب پایین است و این فلز به‌شدت در برابر پوسیدگی مقاومت می‌کند و به همین علت از آن برای نگهداری ...

صنعت اتومبيل سازي از بعد از انقلاب ايران صنايع اتومبيل سازي پيشرفت مهمي نکرده اند و همان اتومبيلهاي گذشته و بعضي از اتومبيلهاي جديد اروپايي مانند پژو و کيا را مونتاژ کرده اند؛ تا چند سال پيش که کارخانجات اتومبيل سازي شروع به

سيستم هاي نانوالکترومکانيک (NEMS) در جوامع علمي و تکنيکي مورد توجه زيادي بوده اند. اين دسته از سيستم ها که بسيار شبيه به سيستم هاي ميکروالکترومکانيک هستند در انواع حالات تشديد شده خود با ابعادي در سابميکرون عميق عمل مي کنند. سيستم در اين محدوده، دار

سيستم هاي نانوالکترومکانيک (NEMS) در جوامع علمي و تکنيکي مورد توجه زيادي بوده اند. اين دسته از سيستم ها که بسيار شبيه به سيستم هاي ميکروالکترومکانيک هستند در انواع حالات تشديد شده خود با ابعادي در سابميکرون عميق عمل مي کنند. سيستم در اين محدوده، دار

آشنايي با شرکت ژرف کام آسيا شرکت ژرف کام آسيا نماينده رسمي شرکت سامسونگ تکوين در زمينه سيستم هاي مداربسته باسابقه چندين ساله در زمينه سيستم هاي مخابرات، ديجيتال، حفاظت الکترونيکي و تصويري از قبيل سيستم هاي الکترونيکي کنترل تردد، تجهيزات حفاظت پيرامو

جابجايي اين سيستم که با گرمايش هوا مورد استفاده قرار ميگيرد در سالنهاي مختلف قابل استفاده مي باشد. کوره هواي گرم ساخت آساد صنعت و سيستما ايتاليا قادر است با راندمان بالاي 98? و کاهش مصرف سوخت رقابت چشمگيري با نمونه هاي موجود داشته باشد. اين سيستم

هانگ نگيون و ولاديک کرينويچ – قسمتي از علوم وابسته به رياضيات و دانشگاه واحد مکزيک email hunguyen @nmsu .edu has Cruces قسمت علوم کامپيوتر ، دانشگاه تکزاس : email valadik @ cs .vtep.edu EI Paso خلاصه : در خيلي از طراحي موقعيت هاي حقيقي چند

شرکت مخابرات استان تهران بطور کلي داراي 2 قسمت اساسي مي باشد. 1- بخش هاي ستادي که شامل معاونت هاي نيرو، مالي، آموزش، بازرسي و .... مي باشد. 2- بخش هاي اجرايي يا فني بعبارت بهتر بخش هاي عملياتي شرکت مخابرات وظيفه اصلي اين قسمت در واقع پياده کردن

چکیده این مقاله به کاربرد تکنیک فرایند تحلیل سلسه مراتبی (AHP) در زمینه توسعه پایدار آن به منظور برقراری و بهینه سازی سیستم های مدیریت مواد زائد تحت نظارت بهداشت (HCWM) در مناطق روستایی کشورهای در حال توسعه می پردازد. این امر با ارزیابی بهترین روش ترکیب AHP با یک روش مدیریت چرخه حیات (LCM) و نشان دادن مهمترین هدف سیستمهای HCWM ، یعنی کاهش عفونت در بیماران و کارگران درون سیستم، ...

با توجه به نياز بخش صنعت به مبدلهاي حرارتي و نقش بسزاي اين تجهيزات، اميدوارم که توانسته باشم منبعي مفيد و در دسترس براي دانشجويان علاقمند به اين رشته فراهم آورده باشم . در اينجا لازم مي دانم که از زحمات استاد ارجمند جناب آقاي مهندس ................

در سيستم هاي هيدروليک و نيوماتيک نسبت به ساير سيستمهاي مکانيکي قطعات محرک کمتري وجود دارد و ميتوان در هر نقطه به حرکتهاي خطي يا دوراني با قدرت بالا و کنترل مناسب دست يافت ، چون انتقال قدرت توسط جريان سيال پر فشار در خطوط انتقال (لوله ها و شيلنگ ها)

سيستمهاي سلولي قديمي و نسل اول از نوع آنالوگ بودند که با فرکانسهاي 800 مگاهرتز کار مي کردند. بعداً و با توسعه سيستمها فرکانسهاي 8/1 گيگاهرتز و در قسمتهايي از شمال آمريکا، فرکانسهاي 9/1 گيگاهرتز مورد استفاده قرار گرفتند. حدود ده سال بعد با اولين مو

همانطور که کرارا در کليه جزوات تحريک عنوان شده در ژنراتورهاي سنکرون جهت توليد الکتريسيته لازم است يک ميدان مغناطيسي دوار داشته باشيم بدين لحاظ مي بايستي بتوانيم جراين DC مناسبي براي توليد اين ميدان به روتور ژنراتور اعمال کنيم. اين مولد DC بايستي

اين مقاله سيستم‌هاي اطلاعات مديريت MIS را پوشش مي دهد. از آنجا که MIS ترکيبي از سه پديده سيستم ، اطلاعات و مديريت مي‌باشد ابتدا اين موارد را بررسي ميکند. به علت تأثيرات قابل توجه سيستمهاي اطلاعاتي بر روي MIS مبحث ديگر مقاله، درباره آن مي‌باشد. متخصص

اگرچه نمودارهاي ون از جمله روشهاي تصميم گيري براي قياسهاي صوري محسوب مي شوند ولي اين نمودارها براي استدلالات پيچيده تر مناسب نيستند، زيرا خواندن اين نمودارها مشکل است. قياس صوري مشکل اساسي تر ديگري دارد و آن اين است که فقط بخش کوچکي از عبارات منطقي

در هر کامپيوتر، حداقل يک سيستم عامل وجود دارد. سيستم عامل مهمترين برنامه نصب‌شده در کامپيوتر است که وظايف اصلي ذيل را برعهده دارد : • مديريت و سازماندهي برنامه‌ها، پرونده‌ها و نرم‌افزارها • راه‌اندازي، مديريت و بکارگيري سخت‌افزار • برقراري ارتبا

سيستمهاي کنترلي و سخت افزاري مرسوم در اين فصل ما تجهيزات کنترلي، کارآيي کنترلر، تنظيم کنترلر و مفهوم طراحي سيستمهاي کنترلي عمومي را مطالعه مي کنيم. سؤالهاي بوجود آمده شامل : چگونه مي توانيم نوع شير کنترلي مورد استفاده را انتخاب کنيم؟ چه نوع سنس

سيستم هاي تعليق خودرو سيستم هاي تعليق خودرو چگونه کار مي کنند؟ Your browser does not support inline frames or is currently configured not to display inline frames. هنگامي که مردم در مورد کارايي اتومبيل فکر مي کنند، معمولاً کلماتي نظير: اسب

فصل 1 « پردازش سيگنال ديجيتال و سيستم هاي DSP »: سيستم پردازش سيگنال به هر سيستمي گفته مي شود که از اين دانش بهره مي برد . پردازش سيگنال ديجيتال کاربرد اعمال حسابي بر روي سيگنالها مي باشد که بصورت رقمي نمايش داده مي شوند سيگنالها

ثبت سفارش
تعداد
عنوان محصول